Alex
Karácsony közeledtével nő a kéretlen levelek száma
Novemberben megsokasodtak a közvetlen termékajánlatok, és az emberek hiszékenységét kihasználó kéretlen reklámlevelek, mivel a karácsony közeledtével nő a vásárlási kedv, és olyan dolgokat is a kosarukba tesznek a vásárlók, amelyekre egyébként nincs szükségük.
Az utóbbi néhány hétben elterjedt Rolex-csalások során - melyek a kéretlen reklámlevelek 14 %-át teszik ki - a levélszemét-küldők megpróbálnak márkahitelességet felépíteni azzal, hogy ismert embereket kapcsolnak a luxusórákhoz. Valóban, az R&B énekes Usher és az amerikai talkshow-házigazda Jerry Springer - tudtukon kívül - a spak miatt lett a Rolex arca. Az órák, szivarok és videojátékok kalózmásolatainak értékesítését célzó közvetlen termékajánlatok az összes kéretlen levél 27,2%-át jelentik. Ez a magas százalékarány elsősorban a karácsony közeledtének tudható be, mivel az ünnepek közeledtével az emberek több pénzt költenek, mint az év bármely más időszakában.
"A nem megfelelő spam-védelem és a rosszul konfigurált szűrőszoftverek elterjedt jelenségnek számítanak, ezért a kéretlen levelek még mindig megtalálják az utat az alkalmazottak gépeihez" - mondja Alyn Hockey, a Clearswift kutatási igazgatója.
A gyógyszeripari levélszemét 48%-ban uralja a novemberi reklámleveleket. A gyógyszeripari kéretlen levelek nagy része fájdalomcsillapítókat reklámoz olyan tárgysorokkal, mint például a "hi there brother, beat the pain" (hello haver, győzd le a fájdalmat), mely a mulatságos című "ohmybackhurts.com" (jajahátam.com) weboldalra mutat. A Clearswift által novemberben a legfurcsább kéretlen levél tárgysora a következő volt: "Portable toilets... for when you have to go right now" (Hordozható illemhelyek... amikor azonnal menni kell).
A hónap levélszemét termésének egy másik érdekes részét képezik a zöldkártyákkal kapcsolatos levelek, melyek a 6. legnépszerűbb csalást jelentik. Nem titok, hogy a bevándorlás az Egyesült Államok kormánya számára örök probléma. Az ország vezetése, azonban nem az ilyen levelek által kínált megoldásokhoz hasonlóan szeretné kezelni ezt az ügyet. Ezek a levelek kiskaput kínálnak olyan versenyek meghirdetésével, melyek fődíja egy zöldkártya. Az EU sem menekült meg ettől a problémától, mivel olyan levelek jelentek meg, melyek olasz vízumot kínálnak az Európába jutáshoz.
A szezonális csalások még nem igazán befolyásolták a teljes eredményt, de már novemberben is több reklámlevél a karácsonyt használta fel értékesítési stratégiaként. Nagyon gyakori, hogy karácsonyi díszeket, ékszereket kínálnak, és felajánlják, hogy a címzett a Mikulás nevében levelet küldhet gyermekeinek. Az ünnepek közeledtével az elkövetkező néhány hétben várhatóan nő az ilyen és ehhez hasonló kéretlen levelek száma. A "keresztény pénzkölcsönzők" - az emberi hiszékenység kihasználásának cinikus példái - azonban csábító lehetőséget jelenthet azoknak, akik nehezen tudják előteremteni az ajándékok árát az évnek ebben a szakában.
A levélszemét-küldők újfajta pornográf leveleket is terjesztenek, melyek a címzetteket pornófilmes karrier építésére bíztatják. A olyan levelek terjedését mutatja, melyek a 10 milliárd dolláros amerikai pornóipar egy szeletét kínálják. Nemcsak arra adnak tippeket, hogy hogyan érdemes elindítani egy pornográf weboldalt, hanem szerepet is ígérnek erotikus filmekben.
Az utóbbi néhány hétben elterjedt Rolex-csalások során - melyek a kéretlen reklámlevelek 14 %-át teszik ki - a levélszemét-küldők megpróbálnak márkahitelességet felépíteni azzal, hogy ismert embereket kapcsolnak a luxusórákhoz. Valóban, az R&B énekes Usher és az amerikai talkshow-házigazda Jerry Springer - tudtukon kívül - a spak miatt lett a Rolex arca. Az órák, szivarok és videojátékok kalózmásolatainak értékesítését célzó közvetlen termékajánlatok az összes kéretlen levél 27,2%-át jelentik. Ez a magas százalékarány elsősorban a karácsony közeledtének tudható be, mivel az ünnepek közeledtével az emberek több pénzt költenek, mint az év bármely más időszakában.
"A nem megfelelő spam-védelem és a rosszul konfigurált szűrőszoftverek elterjedt jelenségnek számítanak, ezért a kéretlen levelek még mindig megtalálják az utat az alkalmazottak gépeihez" - mondja Alyn Hockey, a Clearswift kutatási igazgatója.
A gyógyszeripari levélszemét 48%-ban uralja a novemberi reklámleveleket. A gyógyszeripari kéretlen levelek nagy része fájdalomcsillapítókat reklámoz olyan tárgysorokkal, mint például a "hi there brother, beat the pain" (hello haver, győzd le a fájdalmat), mely a mulatságos című "ohmybackhurts.com" (jajahátam.com) weboldalra mutat. A Clearswift által novemberben a legfurcsább kéretlen levél tárgysora a következő volt: "Portable toilets... for when you have to go right now" (Hordozható illemhelyek... amikor azonnal menni kell).
A hónap levélszemét termésének egy másik érdekes részét képezik a zöldkártyákkal kapcsolatos levelek, melyek a 6. legnépszerűbb csalást jelentik. Nem titok, hogy a bevándorlás az Egyesült Államok kormánya számára örök probléma. Az ország vezetése, azonban nem az ilyen levelek által kínált megoldásokhoz hasonlóan szeretné kezelni ezt az ügyet. Ezek a levelek kiskaput kínálnak olyan versenyek meghirdetésével, melyek fődíja egy zöldkártya. Az EU sem menekült meg ettől a problémától, mivel olyan levelek jelentek meg, melyek olasz vízumot kínálnak az Európába jutáshoz.
A szezonális csalások még nem igazán befolyásolták a teljes eredményt, de már novemberben is több reklámlevél a karácsonyt használta fel értékesítési stratégiaként. Nagyon gyakori, hogy karácsonyi díszeket, ékszereket kínálnak, és felajánlják, hogy a címzett a Mikulás nevében levelet küldhet gyermekeinek. Az ünnepek közeledtével az elkövetkező néhány hétben várhatóan nő az ilyen és ehhez hasonló kéretlen levelek száma. A "keresztény pénzkölcsönzők" - az emberi hiszékenység kihasználásának cinikus példái - azonban csábító lehetőséget jelenthet azoknak, akik nehezen tudják előteremteni az ajándékok árát az évnek ebben a szakában.
A levélszemét-küldők újfajta pornográf leveleket is terjesztenek, melyek a címzetteket pornófilmes karrier építésére bíztatják. A olyan levelek terjedését mutatja, melyek a 10 milliárd dolláros amerikai pornóipar egy szeletét kínálják. Nemcsak arra adnak tippeket, hogy hogyan érdemes elindítani egy pornográf weboldalt, hanem szerepet is ígérnek erotikus filmekben.