Berta Sándor
Szórakoztató elektronikai termékeket dob piacra a Yahoo
Nem elégednek meg csupán a világhálón szerzett ismertséggel a Yahoo vezetői. A jövőben szeretnék új termékeikkel az emberek otthonait is meghódítani.
Hamarosan kaphatók lesznek a Yahoo márkanévvel ellátott különböző szórakoztató elektronikai készülékek. A különböző termékeket a vállalat megbízásából a Diamond Electronic gyártja majd. Az első két a boltok polcain megjelenő készülék egy DVD-lejátszó és egy házimozi-rendszer lesz. A Yahoo szóvivőnője, Nissa Anklesaria szerint cége lépésén nincs mit csodálkozni, hiszen ők már korábban eltökélték, hogy a különböző licenszvásárlások segítségével más területeken is ismertté teszik a Yahoo márkanevet, és mindez része a portál marketing-stratégiájának is.
A Yahoo korábban már próbálkozott hasonló termékek piacra dobásával, akkor speciálisan számítógép-felhasználók számára készített szemüvegek, digitális kamerák és billentyűzetek fejlesztését támogatta a társaság. A mostani eset azonban abban a tekintetben más, hogy ezúttal már a Yahoo márkanév is feltűnik a termékeken.
Hasonló stratégiával korábban már az IT-piac több szereplője is megpróbálkozott - mérsékelt sikerrel. A főleg az olcsó kínai üzemeknek köszönhetően napjainkban már gyakorlatilag bármelyik számítástechnikai cég képes piacra dobni a saját márkanevével fémjelzett szórakoztató-elektronikai vagy háztartási készülékeket. A neves piackutató cég, a Gartner elemzője, Van Baker szerint azonban egy közismert informatikai márkanév még nem garancia a sikerre, ugyanis két dologra van szükség ahhoz, hogy az elképzelést siker koronázza, és ebből csak az egyik a márkanév, a másik viszont a dizájn.
Hamarosan kaphatók lesznek a Yahoo márkanévvel ellátott különböző szórakoztató elektronikai készülékek. A különböző termékeket a vállalat megbízásából a Diamond Electronic gyártja majd. Az első két a boltok polcain megjelenő készülék egy DVD-lejátszó és egy házimozi-rendszer lesz. A Yahoo szóvivőnője, Nissa Anklesaria szerint cége lépésén nincs mit csodálkozni, hiszen ők már korábban eltökélték, hogy a különböző licenszvásárlások segítségével más területeken is ismertté teszik a Yahoo márkanevet, és mindez része a portál marketing-stratégiájának is.
A Yahoo korábban már próbálkozott hasonló termékek piacra dobásával, akkor speciálisan számítógép-felhasználók számára készített szemüvegek, digitális kamerák és billentyűzetek fejlesztését támogatta a társaság. A mostani eset azonban abban a tekintetben más, hogy ezúttal már a Yahoo márkanév is feltűnik a termékeken.
Hasonló stratégiával korábban már az IT-piac több szereplője is megpróbálkozott - mérsékelt sikerrel. A főleg az olcsó kínai üzemeknek köszönhetően napjainkban már gyakorlatilag bármelyik számítástechnikai cég képes piacra dobni a saját márkanevével fémjelzett szórakoztató-elektronikai vagy háztartási készülékeket. A neves piackutató cég, a Gartner elemzője, Van Baker szerint azonban egy közismert informatikai márkanév még nem garancia a sikerre, ugyanis két dologra van szükség ahhoz, hogy az elképzelést siker koronázza, és ebből csak az egyik a márkanév, a másik viszont a dizájn.