Gyurkity Péter
Bemutatta saját keresőjét a Microsoft
A Microsoft bejelentette saját kereső technológiáját, amely a Google népszerű keresőjéhez hasonló szolgáltatásokat nyújt, és a redmondi cég reményei szerint legalább olyan népszerű lesz, mint riválisa.
Adam Sohn, a Microsoft online csoportjának igazgatója elmondta, hogy a keresőmotor 11 nyelven elérhető, de kezdetben csak egy speciális tesztoldalon vehetjük igénybe az új szolgáltatást. Hozzátette, hogy az MSN oldal keresője is részben új technológiára támaszkodik, de a teljes változat csak a következő év elején jelenik meg - az MSN keresője tehát továbbra is nagyrészt a Yahoo motorján alapul. A szoftveróriás vezetői korábban elismerték, hogy hibát követtek el, amikor elhalasztották a saját kereső kifejlesztését, és a gyors felzárkózás érdekében 100 millió dollárt különítettek el a fejlesztésre. A Microsoft állítása szerint az új technológia révén mintegy 5 milliárd weboldal között keresgélhetünk, és a legtöbb szakember szerint a vállalat a késedelem ellenére komoly vetélytársa lehet a Google és a Yahoo hasonló szolgáltatásának.
Charlene Li, a Forrester Research elemzője elmondta, hogy a szoftveróriás keresője számos új lehetőséget nyújt a felhasználóknak, amelyek nagy segítséget jelentenek, ha például a találatok közül ki szeretnénk szűrni bizonyos márkaneveket, vagy ha a lakóhelyünkhöz közeli találatokra vagyunk elsősorban kíváncsiak. A kereső - a Google szolgáltatásához hasonlóan - az Encarta enciklopédia segítségével az egyszerűbb kérdésekre is képes válaszolni. Li szerint a Microsoft előnye, hogy rengetegen látogatják az MSN weboldalát, és a felhasználók többsége a szoftveróriás egyéb termékeit is jól ismeri.
A hírek alapján úgy tűnik, hogy a Google vezetése is hasonló véleményen van: a szoftveróriás bejelentését követően ugyanis a cég máris közleményt adott ki, amely szerint 4,3 milliárdról 8 milliárdra növekszik az internetes keresések által elérhető weboldalak száma.
Adam Sohn, a Microsoft online csoportjának igazgatója elmondta, hogy a keresőmotor 11 nyelven elérhető, de kezdetben csak egy speciális tesztoldalon vehetjük igénybe az új szolgáltatást. Hozzátette, hogy az MSN oldal keresője is részben új technológiára támaszkodik, de a teljes változat csak a következő év elején jelenik meg - az MSN keresője tehát továbbra is nagyrészt a Yahoo motorján alapul. A szoftveróriás vezetői korábban elismerték, hogy hibát követtek el, amikor elhalasztották a saját kereső kifejlesztését, és a gyors felzárkózás érdekében 100 millió dollárt különítettek el a fejlesztésre. A Microsoft állítása szerint az új technológia révén mintegy 5 milliárd weboldal között keresgélhetünk, és a legtöbb szakember szerint a vállalat a késedelem ellenére komoly vetélytársa lehet a Google és a Yahoo hasonló szolgáltatásának.
Charlene Li, a Forrester Research elemzője elmondta, hogy a szoftveróriás keresője számos új lehetőséget nyújt a felhasználóknak, amelyek nagy segítséget jelentenek, ha például a találatok közül ki szeretnénk szűrni bizonyos márkaneveket, vagy ha a lakóhelyünkhöz közeli találatokra vagyunk elsősorban kíváncsiak. A kereső - a Google szolgáltatásához hasonlóan - az Encarta enciklopédia segítségével az egyszerűbb kérdésekre is képes válaszolni. Li szerint a Microsoft előnye, hogy rengetegen látogatják az MSN weboldalát, és a felhasználók többsége a szoftveróriás egyéb termékeit is jól ismeri.
A hírek alapján úgy tűnik, hogy a Google vezetése is hasonló véleményen van: a szoftveróriás bejelentését követően ugyanis a cég máris közleményt adott ki, amely szerint 4,3 milliárdról 8 milliárdra növekszik az internetes keresések által elérhető weboldalak száma.