Gyurkity Péter
Túlszámlázási botrány a Vodafone Írországnál
A Vodafone Írország nyilvánosságra hozta a belső vizsgálat legújabb eredményét, amely szerint a WAP szolgáltatás körüli számlázási problémák miatt több mint félmillió esetben került sor túlszámlázásra.
A cég néhány hónappal ezelőtt indított belső vizsgálatot, miután kiderült, hogy az idei év elején számos esetben túlszámlázásra került sor. A vizsgálat fényt derített a WAP szolgáltatás körüli számlázási hibákra, és kiderült, hogy mintegy 550 ezer vásárló 19 hónapon keresztül 5 fonttal többet fizetett a valós díjaknál. Ez azt jelenti, hogy a hiba révén a cég összesen 2,65 millió angol fontot vont el a vásárlóktól.
A Vodafone elnézést kért az újabb hibáért, és máris megkezdte a kártérítések kifizetését. A károsultak a levont összeg visszafizetése mellett további tíz százalékos kompenzációban részesülnek. "Elnézést kérünk az érintett ügyfeleinktől. Biztosíthatom a károsultakat, hogy a hibát elhárítottuk, és a számlázási rendszer mostantól kezdve pontosan működik" - jelentette ki Paul Donovan, a Vodafone Írország vezérigazgatója.
Az elmúlt években több alkalommal is előfordultak hasonló esetek, és nemcsak a Vodafone berkein belül, hanem más vezető szolgáltatóknál is. Júniusban például mintegy 22 000 esetben került sor túlszámlázásra, és összesen 147 000 fontot vontak le a vásárlóktól. Egy hónappal később az Európai Bizottság azzal vádolta meg a Vodafone-t és az O2-t, hogy visszaéltek monopolhelyzetükkel, és mindkét cég túl magas árat szabott a fogyasztóknak, ha azok külföldön vették igénybe a szolgáltatásokat. A bizottság szerint a Vodafone 1997 és 2003 között élt vissza előnyös helyzetével, az 02 pedig 1998 és 2003 között szabott meg tisztességtelenül magas árakat az európai mobilszolgáltatók közötti roaming tarifákra.
A legutóbbi incidens után a Vodafone felkérésére a PricewaterhouseCoopers (PwC) szakemberei indítottak független vizsgálatot, és néhány változtatást javasoltak a számlázási procedúrában. A mobilszolgáltató elfogadta az észrevételeket, és végrehajtotta a szükségesnek vélt változtatásokat.
A cég néhány hónappal ezelőtt indított belső vizsgálatot, miután kiderült, hogy az idei év elején számos esetben túlszámlázásra került sor. A vizsgálat fényt derített a WAP szolgáltatás körüli számlázási hibákra, és kiderült, hogy mintegy 550 ezer vásárló 19 hónapon keresztül 5 fonttal többet fizetett a valós díjaknál. Ez azt jelenti, hogy a hiba révén a cég összesen 2,65 millió angol fontot vont el a vásárlóktól.
A Vodafone elnézést kért az újabb hibáért, és máris megkezdte a kártérítések kifizetését. A károsultak a levont összeg visszafizetése mellett további tíz százalékos kompenzációban részesülnek. "Elnézést kérünk az érintett ügyfeleinktől. Biztosíthatom a károsultakat, hogy a hibát elhárítottuk, és a számlázási rendszer mostantól kezdve pontosan működik" - jelentette ki Paul Donovan, a Vodafone Írország vezérigazgatója.
Az elmúlt években több alkalommal is előfordultak hasonló esetek, és nemcsak a Vodafone berkein belül, hanem más vezető szolgáltatóknál is. Júniusban például mintegy 22 000 esetben került sor túlszámlázásra, és összesen 147 000 fontot vontak le a vásárlóktól. Egy hónappal később az Európai Bizottság azzal vádolta meg a Vodafone-t és az O2-t, hogy visszaéltek monopolhelyzetükkel, és mindkét cég túl magas árat szabott a fogyasztóknak, ha azok külföldön vették igénybe a szolgáltatásokat. A bizottság szerint a Vodafone 1997 és 2003 között élt vissza előnyös helyzetével, az 02 pedig 1998 és 2003 között szabott meg tisztességtelenül magas árakat az európai mobilszolgáltatók közötti roaming tarifákra.
A legutóbbi incidens után a Vodafone felkérésére a PricewaterhouseCoopers (PwC) szakemberei indítottak független vizsgálatot, és néhány változtatást javasoltak a számlázási procedúrában. A mobilszolgáltató elfogadta az észrevételeket, és végrehajtotta a szükségesnek vélt változtatásokat.