Gyurkity Péter

Túlszámlázási botrány a Vodafone Írországnál

A Vodafone Írország nyilvánosságra hozta a belső vizsgálat legújabb eredményét, amely szerint a WAP szolgáltatás körüli számlázási problémák miatt több mint félmillió esetben került sor túlszámlázásra.

A cég néhány hónappal ezelőtt indított belső vizsgálatot, miután kiderült, hogy az idei év elején számos esetben túlszámlázásra került sor. A vizsgálat fényt derített a WAP szolgáltatás körüli számlázási hibákra, és kiderült, hogy mintegy 550 ezer vásárló 19 hónapon keresztül 5 fonttal többet fizetett a valós díjaknál. Ez azt jelenti, hogy a hiba révén a cég összesen 2,65 millió angol fontot vont el a vásárlóktól.

A Vodafone elnézést kért az újabb hibáért, és máris megkezdte a kártérítések kifizetését. A károsultak a levont összeg visszafizetése mellett további tíz százalékos kompenzációban részesülnek. "Elnézést kérünk az érintett ügyfeleinktől. Biztosíthatom a károsultakat, hogy a hibát elhárítottuk, és a számlázási rendszer mostantól kezdve pontosan működik" - jelentette ki Paul Donovan, a Vodafone Írország vezérigazgatója.

Az elmúlt években több alkalommal is előfordultak hasonló esetek, és nemcsak a Vodafone berkein belül, hanem más vezető szolgáltatóknál is. Júniusban például mintegy 22 000 esetben került sor túlszámlázásra, és összesen 147 000 fontot vontak le a vásárlóktól. Egy hónappal később az Európai Bizottság azzal vádolta meg a Vodafone-t és az O2-t, hogy visszaéltek monopolhelyzetükkel, és mindkét cég túl magas árat szabott a fogyasztóknak, ha azok külföldön vették igénybe a szolgáltatásokat. A bizottság szerint a Vodafone 1997 és 2003 között élt vissza előnyös helyzetével, az 02 pedig 1998 és 2003 között szabott meg tisztességtelenül magas árakat az európai mobilszolgáltatók közötti roaming tarifákra.

A legutóbbi incidens után a Vodafone felkérésére a PricewaterhouseCoopers (PwC) szakemberei indítottak független vizsgálatot, és néhány változtatást javasoltak a számlázási procedúrában. A mobilszolgáltató elfogadta az észrevételeket, és végrehajtotta a szükségesnek vélt változtatásokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • vincuska #6
    Volt gerince elismerni? ;-)
    mi ez a hulyeseg. tulszamlaztak ocsem. elcsesztek. az ami a munkajuk, szarul vegeztek.
    Meg jo hogy 5szor bocsanatot kernek, es azt se bannam ha jovairnanak vagy fel ev WAP szolgaltatast.

    a vodafone is csak egy penzelszivo ceg, mint barmelyik masik - ha azt akarja hogy ugyfele legyen. vigyazzon ra, es ne basztassa mert mashol is lehet szare-hugye telefonalni.
  • AL7 #5
    Nekem volt Vodás előfizetésem, és azzal nem vertek át egyszer sem. Most, hogy lemondtam, mert lejárt a 2 év, és már nincs szükségem a GPRS-re az utolsó számlán kijött -1100 forint :) Na, nem tudom, hogy ezt visszautalják-e valaha, vagy sem, de nyilván azért beszélek az ügyfélszolival, hogy nehogymán ne, mert ami jár, az jár :)
  • Zoley #4
    Ha ez itthon lenne nem is tudna rola senki, nemhogy meg tobbet fizessenek vissza....
  • Bucser #3
    " pincér úgy vélte, hogy a dátum is a számla része így hozzáadta a dátumot a végösszeghez:)
  • nenad #2
    nem hinnem hogy direkt csinaltak, sztem valami baki volt a rendszerben.
    Jo ez a kep ;) (aztan az is eszembe jutott angliaban sok hely van ahol igy lehet strandolni :D, de ez mar nem tartozik ide.)
  • Freddy TNT #1
    Legalább volt gerince elismerni. Bár mi mást tehetett volna ?Biztos feltűnt pár embernek a hiba.