Berta Sándor
DVD-lejátszó szenzorszemekkel
Intelligens DVD-lejátszót dobott piacra a Friendlyway vállalat. Amennyiben a szenzorok embert érzékelnek a kijelző közelében, akkor a DVD-lejátszó elindítja az adott lemezen lévő tartalmat, legyen az egy film, egy videoklip, vagy egy reklámblokk.
A készülék igazán különlegesnek mondható, bár maga az általa tartalmazott újítás első ránézésre nem tűnik forradalminak. Sőt inkább azon gondolkozik el az ember, hogy ez az ötlet korábban miért nem merült fel egy mérnök fejében sem? Nos, a termék szemekkel rendelkezik. Jelen esetben azonban a szemeket szenzorok helyettesítik. Ezeknek a segítségével pedig a készülék képes arra, hogy érzékelje: nézi-e valaki a kivetítőt vagy sem.
Egy DVD-lemezen természetesen több különböző multimédiás és egyéb digitális anyag is lehet, a szenzoroknak köszönhetően pedig elvileg lehetséges az is, hogy ezek között a rendszer váltson, függően attól, hogy kik, milyen korosztály tagjai állnak a kivetítő előtt. Lehetőség van arra is, hogy például egy reklámblokkot, vagy egy videoklipet megszakítsanak és elindítsanak mondjuk egy videofilmet.
A Friendlyway elsősorban nyilvános helyeken való üzemeltetésre tervezte a készüléket. Így az eszköz mozikban, videó- és DVD-tékákban, szabadidőparkokban, de múzeumokban és galériákban is felállítható. A szenzorszemű DVD-lejátszó reakcióit egy különleges szoftver, a "friendlyway secure browser" nevű alkalmazás irányítja. Ez a program érzékeli a szemektől beérkező jeleket, majd elindítja a megfelelő, előre beprogramozott tartalmat. Persze a lejátszás történhet spontán módon is.
A rendszer védett a külső beavatkozásokkal szemben, így a DVD behelyezése, illetve kiadása és a rendszer irányítása csak a rendszergazda számára lehetséges. A szoftver előnyei közé tartozik, hogy gyakorlatilag bármilyen átlagos mai számítógépen elfut, sőt a szenzorok és a szoftver külön is megvásárolhatók. Elméletileg tehát bárki megépítheti a saját intelligens multimédiás lejátszóját, amely mondjuk megállítja a lemezen lévő adott videoklipet vagy a filmet, ha érzékeli, hogy épp nem nézzük a kijelzőt. Így pedig biztosan nem marad le a felhasználó egy jelenetről sem. A marketingesek számára az ötlet - a megfelelő finomitások után - még nagyobb lehetőségeket rejt.
A készülék igazán különlegesnek mondható, bár maga az általa tartalmazott újítás első ránézésre nem tűnik forradalminak. Sőt inkább azon gondolkozik el az ember, hogy ez az ötlet korábban miért nem merült fel egy mérnök fejében sem? Nos, a termék szemekkel rendelkezik. Jelen esetben azonban a szemeket szenzorok helyettesítik. Ezeknek a segítségével pedig a készülék képes arra, hogy érzékelje: nézi-e valaki a kivetítőt vagy sem.
Egy DVD-lemezen természetesen több különböző multimédiás és egyéb digitális anyag is lehet, a szenzoroknak köszönhetően pedig elvileg lehetséges az is, hogy ezek között a rendszer váltson, függően attól, hogy kik, milyen korosztály tagjai állnak a kivetítő előtt. Lehetőség van arra is, hogy például egy reklámblokkot, vagy egy videoklipet megszakítsanak és elindítsanak mondjuk egy videofilmet.
A Friendlyway elsősorban nyilvános helyeken való üzemeltetésre tervezte a készüléket. Így az eszköz mozikban, videó- és DVD-tékákban, szabadidőparkokban, de múzeumokban és galériákban is felállítható. A szenzorszemű DVD-lejátszó reakcióit egy különleges szoftver, a "friendlyway secure browser" nevű alkalmazás irányítja. Ez a program érzékeli a szemektől beérkező jeleket, majd elindítja a megfelelő, előre beprogramozott tartalmat. Persze a lejátszás történhet spontán módon is.
A rendszer védett a külső beavatkozásokkal szemben, így a DVD behelyezése, illetve kiadása és a rendszer irányítása csak a rendszergazda számára lehetséges. A szoftver előnyei közé tartozik, hogy gyakorlatilag bármilyen átlagos mai számítógépen elfut, sőt a szenzorok és a szoftver külön is megvásárolhatók. Elméletileg tehát bárki megépítheti a saját intelligens multimédiás lejátszóját, amely mondjuk megállítja a lemezen lévő adott videoklipet vagy a filmet, ha érzékeli, hogy épp nem nézzük a kijelzőt. Így pedig biztosan nem marad le a felhasználó egy jelenetről sem. A marketingesek számára az ötlet - a megfelelő finomitások után - még nagyobb lehetőségeket rejt.