Berta Sándor
Az Apple babérjaira tör a Microsoft az online zenei piacon
A redmondi szoftveróriás nem titkolja, hogy az Apple trónfosztására készül. Persze ez még igen csak odébb van, ám a Microsoft mindenesetre jelezte, hogy ezen a területen is komolyan kell számolni vele.
Az amerikai vállalat hivatalosan a "Microsoft's Digital Entertainment Anywhere" nevű este keretében mutatta be az MSN Music Service nevű szolgáltatását és a PlayForSure-logót. A PlayForSure-logó nem mást tanúsít, mint hogy az őt viselő termék mindenféle kompatibilitási gond nélkül képes együttműködni a Microsoft médiaszoftvereivel és a legújabb online zeneletöltő szolgáltatásával.
Bill Gates az MSN Music Service bemutatásakor elmondta, hogy a digitális zene újabb forradalom előtt áll. Éppen ezért nem szabad, hogy a különböző virtuális zeneboltok amiatt riasszák el a zeneszámok letöltésétől, illetve megvásárlásától a felhasználókat, mert nem támogatják az adott személy médialejátszó készülékét. A Microsoft társalapítója ezzel a kijelentésével az Apple-ra és annak iPod nevű termékére utalt, amely szorosan egybeforrt az emberek szemében az iTunes online zeneboltokkal.
A vezető vélekedése szerint hosszútávon csak az a vállalat maradhat talpon ezen a piacon, amely képes többféle készüléket és üzleti modellt is támogatni. A lényeg, hogy a felhasználó dönthessen, és ne a cégek akarják ráerőltetni az akaratukat az emberekre. Azt persze Bill Gates sem tagadta, hogy az új szolgáltatásban ők is alkalmaznak egy digitális másolásvédelmet, ami a Janus névre hallgat.
Az MSN Music Service jelenleg csak az Egyesült Államokban érhető el és körülbelül 50 ezer dal és zenei album letöltését, illetve megvásárlását teszi lehetővé. A Microsoft tervei szerint azonban néhány hónapon belül már összesen 18 államban lesz "látogatható" az új virtuális zenei bolt, így például többek között Nagy-Britanniában, Japánban, Németországban, Franciaországban és Spanyolországban is.
Az Apple valóban követendő példa lehet a redmondi óriáscég számára, hiszen néhány nappal ezelőtt jelentették be, hogy eddig több mint 150 millió zeneszámot és albumot értékesítettek az iTunes-boltokban, ezenkívül pedig eddig kétmillió iPod-készülék talált gazdára világszerte. A labda most a Microsoft térfelén van.
Az amerikai vállalat hivatalosan a "Microsoft's Digital Entertainment Anywhere" nevű este keretében mutatta be az MSN Music Service nevű szolgáltatását és a PlayForSure-logót. A PlayForSure-logó nem mást tanúsít, mint hogy az őt viselő termék mindenféle kompatibilitási gond nélkül képes együttműködni a Microsoft médiaszoftvereivel és a legújabb online zeneletöltő szolgáltatásával.
Bill Gates az MSN Music Service bemutatásakor elmondta, hogy a digitális zene újabb forradalom előtt áll. Éppen ezért nem szabad, hogy a különböző virtuális zeneboltok amiatt riasszák el a zeneszámok letöltésétől, illetve megvásárlásától a felhasználókat, mert nem támogatják az adott személy médialejátszó készülékét. A Microsoft társalapítója ezzel a kijelentésével az Apple-ra és annak iPod nevű termékére utalt, amely szorosan egybeforrt az emberek szemében az iTunes online zeneboltokkal.
A vezető vélekedése szerint hosszútávon csak az a vállalat maradhat talpon ezen a piacon, amely képes többféle készüléket és üzleti modellt is támogatni. A lényeg, hogy a felhasználó dönthessen, és ne a cégek akarják ráerőltetni az akaratukat az emberekre. Azt persze Bill Gates sem tagadta, hogy az új szolgáltatásban ők is alkalmaznak egy digitális másolásvédelmet, ami a Janus névre hallgat.
Az MSN Music Service jelenleg csak az Egyesült Államokban érhető el és körülbelül 50 ezer dal és zenei album letöltését, illetve megvásárlását teszi lehetővé. A Microsoft tervei szerint azonban néhány hónapon belül már összesen 18 államban lesz "látogatható" az új virtuális zenei bolt, így például többek között Nagy-Britanniában, Japánban, Németországban, Franciaországban és Spanyolországban is.
Az Apple valóban követendő példa lehet a redmondi óriáscég számára, hiszen néhány nappal ezelőtt jelentették be, hogy eddig több mint 150 millió zeneszámot és albumot értékesítettek az iTunes-boltokban, ezenkívül pedig eddig kétmillió iPod-készülék talált gazdára világszerte. A labda most a Microsoft térfelén van.