SG.hu
Az ADSL a vezetékes telefon húzóereje
[E-kereskedelem] A hazai üzleti kommunikációs szolgáltatások piacáról; a hang, internet és adatátviteli technológiák használatáról; a vállalati döntéshozók IT-piaci tájékozottságáról készített kutatást az Invitel megbízásából a TNS Hungary.
A kutatás szerint a telefonforgalom egy része a mobiltelefonra terelődik át, a vezetékes telefon szerepének megőrzését a hivatalos kapcsolatok fenntartása és minőségi beszélgetések lebonyolításának igénye biztosítja. Ezen felül említést érdemel, hogy a lakossági és kisüzleti piacokon a vezetékes telefon megtartásának komoly húzóereje a jó minőségű - ár/érték arányában kedvező - szélessávú internetelérés (ADSL) biztosítása.
A megkérdezett cégek szerint a távközlés liberalizációja nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a telefonpiacon, mert továbbra is őrzi egyeduralkodó szerepét a Matáv. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy az alternatív szolgáltatók ismertsége igen alacsony. A nyilatkozók szerint az alternatívok intenzívebb piaci jelenléttel, hálózatbővítéssel, jelentős árcsökkentéssel tudnák felvenni a versenyt. A piacon tapasztalható bizonytalanság miatt a cégek általában rövidebb, 1-2 éves időtávú szerződéseket kötnének. A számhordozhatóságnak nem tulajdonítottak különösebb jelentőséget a válaszadók, melynek a fő oka, hogy azt gondolják, a váltás költséges és körülményes. Ennek ellenére a számhordozhatóság lehetősége mindenképpen növeli a szolgáltatóváltási hajlandóságot.
A kutatásból kiderül, hogy az adatkommunikációs piacon már jóval kiegyensúlyozottabb a helyzet, és nem egyszereplős a piac. A válaszadók szerint a mobil-adatátvitelnek a 3G technológia bevezetésével egyre nagyobb szerep jut majd. A cégek döntéshozói a szolgáltatóválasztási döntéshozatalban a minőség mellett egyre nagyobb szerepet tulajdonítanak a biztos, stabil háttérnek. A hangátviteli szolgáltatók piacán az Invitel a második legismertebb szolgáltató, a kedvező árszínvonalat tekintve pedig az első helyen áll. A kutatásból kiderült, hogy egy átlagos 10 fő feletti cég havonta nagyjából 175.000 Ft-ot költ vezetékestelefon-használatra.
Az internetszolgáltatók ismertségét tekintve a 10 fő feletti vállalatok szegmensében az Invitel a harmadik legismertebb szolgáltató, az internetszolgáltatást használó cégek között pedig a második. A megkérdezett 10 fő feletti vállalatok 10%-a használ bérelt vonalat, 34%-uk ISDN-t, 25%-uk pedig ADSL-t internetes célokra. Az internetszolgáltatások bővítését a megkérdezett cégek mintegy 20%-a tervezi.
A kutatás szerint a telefonforgalom egy része a mobiltelefonra terelődik át, a vezetékes telefon szerepének megőrzését a hivatalos kapcsolatok fenntartása és minőségi beszélgetések lebonyolításának igénye biztosítja. Ezen felül említést érdemel, hogy a lakossági és kisüzleti piacokon a vezetékes telefon megtartásának komoly húzóereje a jó minőségű - ár/érték arányában kedvező - szélessávú internetelérés (ADSL) biztosítása.
A megkérdezett cégek szerint a távközlés liberalizációja nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a telefonpiacon, mert továbbra is őrzi egyeduralkodó szerepét a Matáv. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy az alternatív szolgáltatók ismertsége igen alacsony. A nyilatkozók szerint az alternatívok intenzívebb piaci jelenléttel, hálózatbővítéssel, jelentős árcsökkentéssel tudnák felvenni a versenyt. A piacon tapasztalható bizonytalanság miatt a cégek általában rövidebb, 1-2 éves időtávú szerződéseket kötnének. A számhordozhatóságnak nem tulajdonítottak különösebb jelentőséget a válaszadók, melynek a fő oka, hogy azt gondolják, a váltás költséges és körülményes. Ennek ellenére a számhordozhatóság lehetősége mindenképpen növeli a szolgáltatóváltási hajlandóságot.
A kutatásból kiderül, hogy az adatkommunikációs piacon már jóval kiegyensúlyozottabb a helyzet, és nem egyszereplős a piac. A válaszadók szerint a mobil-adatátvitelnek a 3G technológia bevezetésével egyre nagyobb szerep jut majd. A cégek döntéshozói a szolgáltatóválasztási döntéshozatalban a minőség mellett egyre nagyobb szerepet tulajdonítanak a biztos, stabil háttérnek. A hangátviteli szolgáltatók piacán az Invitel a második legismertebb szolgáltató, a kedvező árszínvonalat tekintve pedig az első helyen áll. A kutatásból kiderült, hogy egy átlagos 10 fő feletti cég havonta nagyjából 175.000 Ft-ot költ vezetékestelefon-használatra.
Az internetszolgáltatók ismertségét tekintve a 10 fő feletti vállalatok szegmensében az Invitel a harmadik legismertebb szolgáltató, az internetszolgáltatást használó cégek között pedig a második. A megkérdezett 10 fő feletti vállalatok 10%-a használ bérelt vonalat, 34%-uk ISDN-t, 25%-uk pedig ADSL-t internetes célokra. Az internetszolgáltatások bővítését a megkérdezett cégek mintegy 20%-a tervezi.