Alex
A Matáv közzétette a következő évekre vonatkozó stratégiai terveit
A Matáv, versenyképességének erõsítése érdekében középtávú stratégiájában a hatékonyságnövelést helyezi elõtérbe. A következõ években a vezetékes vonalak számának megõrzését és az internet elterjedségének növelését tekintik fõ céljuknak.
A távközlési piac liberalizációja óta folyamatosan erõsödik a verseny, ennek eredményeképp a szolgáltatók egyre olcsóbb ajánlatokkal jelennek meg a piacon. A Matáv vezetésének programja az elkövetkezõ évekre a következõ fõbb elemekbõl áll: a társaságcsoportban rejlõ szinergiák kihasználása, a belsõ hatékonyság javítása és az akvizíciók nyújtotta növekedési lehetõségek kiaknázása. Ennek megvalósítására a társaság átfogó programot dolgozott ki, amely reményeik szerint biztosítja az egyes üzletágak teljesítményének növelését, különös tekintettel a vezetékes vonalak számának megõrzésére, a szélessávú internet elterjesztésére, a mobil üzletág jövedelmezõségének fokozására, valamint a költségek jelentõs csökkenésére.
A magyarországi vezetékes vonalak száma évek óta csökken. Az aktív reklámkampánnyal egyidejûleg bevezetett új csomagjaik segítségével megállították a lemorzsolódást, és a vezetékes üzletág a jövõben is agresszív termékstratégiát fog folytatni olyan új termékek bevezetésével, amelyek vonzóbbá teszik az analóg vonalak használatát. A vezetékes üzletág fellendítésének elsõ lépéseként új, kedvezményes internethasználatot biztosító tarifacsomagokat kínálnak ügyfeleinknek. Ezt követõen - kihasználva a cégcsoport fejlõdõ és bõvülõ szélessávú platformját - új, innovatív kedvezményes hangátviteli megoldásokkal, valamint a tartalomszolgáltatásokhoz kapcsolódó termékekkel jelennek majd meg a piacon.
Növelnék az ADSL elterjedtségét
2003 folyamán a cég megháromszorozta a magyarországi ADSL elõfizetõk számát, amely az év végére meghaladta a 100 ezret. 2004 végére céljuk a 200 ezres elõfizetõi szám elérése, mivel álláspontjuk szerint az ADSL kulcsfontosságú szerepet játszik a vezetékes vonalak számának megõrzésében. 2006-ra az ADSL elõfizetõk számát 400 ezerre tervezik feltornászni, ehhez átgondolt árpolitikával új, differenciált termékkínálatot akarnak bevezetni melyet aktív reklámkampánnyal támogatnának meg, továbbá bíznak a tartalomszolgáltatások növekedésében is.
A mobil üzletágban a T-Mobile Magyarország az ország vezetõ mobilszolgáltatója 47% körüli piaci részesedéssel. A mobilpiacot azonban intenzív versenykörnyezet jellemzi, a versenytársak agresszív marketingtevékenységet folytatnak piaci részesedésük növelése érdekében, ezért a T-Mobile a következõ stratégiát dolgozta ki vezetõ szerepének megvédésére, mely négy fõ kezdeményezésre épül:
világos árstratégiával válaszolni a versenytársak lépéseire, elkerülve az árcsökkentéseket
proaktív értékesítés és ügyfélérték alapú kiszolgálás, ezáltal optimális szinten tarthatják az ügyfélmegtartásra és -szerzésre fordított költségeket
fenn kivánják tartani a nagyobb beszédforgalmat generáló és hosszabb távú hûségszerzõdésekkel rendelkezõ elõfizetéses ügyfelek magas arányát (pl. készülékcsere, hûségprogram, stb.)
A vállalat névváltásával elérhetõvé vált a T-Mobile nemzetközi termékportfóliója. Ezt kihasználva kívánják erõsíteni a vállalat versenypozícióját és vonzóbbá kínálatát az ügyfelek számára, melybõl jelenleg a nem hangalapú tartalomszolgáltatások és a roaming feltételek vehetõk igénybe.
Létszámleépítést terveznek
Erõsödik a verseny a hazai távközlési piacon, a szolgáltatók új és egyre olcsóbb díjcsomagokkal jelennek meg, ezért az olcsóbban telefonálás érdekében a Matáv is minél több kedvezményes díjcsomagot szándékozik bevezetni. Ennek érdekében azonban javítani kell a vállalatcsoport hatékonyságát, csökkenteni költségeit, melynek része a létszám-racionalizálás is. A tervek szerint 2006 végére az egy alkalmazottra jutó vezetékes vonalak száma 500 fölé emelkedik (a jelenlegi érték 353, múlt év június végén 341 volt). Elõzetes becslések alapján 2004-ben a leépítés költsége (végkielégítés, stb.) mintegy 16 milliárd forint lesz, de az átlagos létszámcsökkenés mértékénél arányaiban magasabb vezetõi pozíciószám megszûntetését tervezik.
A növekedés és az integrációs lépések együttes hatásaként 2005-ben és 2006-ban egyszámjegyû bevétel-növekedésre számítanak.
A távközlési piac liberalizációja óta folyamatosan erõsödik a verseny, ennek eredményeképp a szolgáltatók egyre olcsóbb ajánlatokkal jelennek meg a piacon. A Matáv vezetésének programja az elkövetkezõ évekre a következõ fõbb elemekbõl áll: a társaságcsoportban rejlõ szinergiák kihasználása, a belsõ hatékonyság javítása és az akvizíciók nyújtotta növekedési lehetõségek kiaknázása. Ennek megvalósítására a társaság átfogó programot dolgozott ki, amely reményeik szerint biztosítja az egyes üzletágak teljesítményének növelését, különös tekintettel a vezetékes vonalak számának megõrzésére, a szélessávú internet elterjesztésére, a mobil üzletág jövedelmezõségének fokozására, valamint a költségek jelentõs csökkenésére.
A magyarországi vezetékes vonalak száma évek óta csökken. Az aktív reklámkampánnyal egyidejûleg bevezetett új csomagjaik segítségével megállították a lemorzsolódást, és a vezetékes üzletág a jövõben is agresszív termékstratégiát fog folytatni olyan új termékek bevezetésével, amelyek vonzóbbá teszik az analóg vonalak használatát. A vezetékes üzletág fellendítésének elsõ lépéseként új, kedvezményes internethasználatot biztosító tarifacsomagokat kínálnak ügyfeleinknek. Ezt követõen - kihasználva a cégcsoport fejlõdõ és bõvülõ szélessávú platformját - új, innovatív kedvezményes hangátviteli megoldásokkal, valamint a tartalomszolgáltatásokhoz kapcsolódó termékekkel jelennek majd meg a piacon.
Növelnék az ADSL elterjedtségét
2003 folyamán a cég megháromszorozta a magyarországi ADSL elõfizetõk számát, amely az év végére meghaladta a 100 ezret. 2004 végére céljuk a 200 ezres elõfizetõi szám elérése, mivel álláspontjuk szerint az ADSL kulcsfontosságú szerepet játszik a vezetékes vonalak számának megõrzésében. 2006-ra az ADSL elõfizetõk számát 400 ezerre tervezik feltornászni, ehhez átgondolt árpolitikával új, differenciált termékkínálatot akarnak bevezetni melyet aktív reklámkampánnyal támogatnának meg, továbbá bíznak a tartalomszolgáltatások növekedésében is.
A mobil üzletágban a T-Mobile Magyarország az ország vezetõ mobilszolgáltatója 47% körüli piaci részesedéssel. A mobilpiacot azonban intenzív versenykörnyezet jellemzi, a versenytársak agresszív marketingtevékenységet folytatnak piaci részesedésük növelése érdekében, ezért a T-Mobile a következõ stratégiát dolgozta ki vezetõ szerepének megvédésére, mely négy fõ kezdeményezésre épül:
Létszámleépítést terveznek
Erõsödik a verseny a hazai távközlési piacon, a szolgáltatók új és egyre olcsóbb díjcsomagokkal jelennek meg, ezért az olcsóbban telefonálás érdekében a Matáv is minél több kedvezményes díjcsomagot szándékozik bevezetni. Ennek érdekében azonban javítani kell a vállalatcsoport hatékonyságát, csökkenteni költségeit, melynek része a létszám-racionalizálás is. A tervek szerint 2006 végére az egy alkalmazottra jutó vezetékes vonalak száma 500 fölé emelkedik (a jelenlegi érték 353, múlt év június végén 341 volt). Elõzetes becslések alapján 2004-ben a leépítés költsége (végkielégítés, stb.) mintegy 16 milliárd forint lesz, de az átlagos létszámcsökkenés mértékénél arányaiban magasabb vezetõi pozíciószám megszûntetését tervezik.
A növekedés és az integrációs lépések együttes hatásaként 2005-ben és 2006-ban egyszámjegyû bevétel-növekedésre számítanak.