Gyurkity Péter
Kizárólag a Napsterre koncentrál ezentúl a Roxio
A Roxio szóvivője hétfőn bejelentette, hogy mintegy 80 millió dollárért eladják a szoftverfejlesztői divíziót, és hamarosan minden erőforrást átirányítanak a Napster fejlesztéséért felelős részleghez.
A szóvivő hozzáfűzte, hogy a vállalat hivatalosan is felveszi majd a Napster nevet, amely egy két évvel ezelőtti tranzakció révén jutott a cég birtokába. Az elmúlt kilenc hónap alatt a Napster - mint online zenei szolgáltatás - jelentős sikereket ért el, és az Apple Computer által kínált iTunes szolgáltatás egyetlen valódi riválisaként említhető. Piaci elemzők kiemelték, hogy a lépés rendkívüli változást jelent a cég arculatában és üzleti stratégiájában egyaránt.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A Roxio - amely CD-író szoftvereivel vált igazán ismertté - felismerte, hogy a piac helyzete az elmúlt évek során jelentős mértékben megváltozott, és az előfizetéses zenei szolgáltatások terén szebb jövő vár a vállalatra. A Napster részleg negyedévente 8 millió dolláros bevételt termel, ami a teljes pénzügyi évre kivetítve 30-40 millió dollár közötti összeget jelent. "A profilváltásnak köszönhetően vállalatunk az egyik legsikeresebb szervezetté válhat a piac leggyorsabban fejlődő szektorában" - jelentette ki Chris Gorog, a részleg vezérigazgatója.
A szoftverfejlesztői részleget a Sonic Solutions vásárolja fel, így a profilját tekintve némileg leszűkülő vállalat mintegy 130 millió dollárból finanszírozhatja majd a zenei szolgáltatás működtetését és további népszerűsítését. Gorog elmondása szerint a cég szakemberei jelenleg a Napster új változatán dolgoznak, amely a Microsoft Janus elnevezésű másolásvédelmi technológiájának köszönhetően lehetővé teszi, hogy az előfizetők végre hordozható eszközeikre is átmásolják a megvásárolt zeneszámokat.
A vállalat megállapodást kötött az öt legnagyobb kiadóval, így a megújult szolgáltatás még az ősszel útjára indulhat. Az árakról egyelőre nem szolgált pontos információval a Napster vezérigazgatója, de hangsúlyozta, hogy mindenképpen szeretnék 20 dollár alatt tartani a havi előfizetési díjat.
A szóvivő hozzáfűzte, hogy a vállalat hivatalosan is felveszi majd a Napster nevet, amely egy két évvel ezelőtti tranzakció révén jutott a cég birtokába. Az elmúlt kilenc hónap alatt a Napster - mint online zenei szolgáltatás - jelentős sikereket ért el, és az Apple Computer által kínált iTunes szolgáltatás egyetlen valódi riválisaként említhető. Piaci elemzők kiemelték, hogy a lépés rendkívüli változást jelent a cég arculatában és üzleti stratégiájában egyaránt.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A Roxio - amely CD-író szoftvereivel vált igazán ismertté - felismerte, hogy a piac helyzete az elmúlt évek során jelentős mértékben megváltozott, és az előfizetéses zenei szolgáltatások terén szebb jövő vár a vállalatra. A Napster részleg negyedévente 8 millió dolláros bevételt termel, ami a teljes pénzügyi évre kivetítve 30-40 millió dollár közötti összeget jelent. "A profilváltásnak köszönhetően vállalatunk az egyik legsikeresebb szervezetté válhat a piac leggyorsabban fejlődő szektorában" - jelentette ki Chris Gorog, a részleg vezérigazgatója.
A szoftverfejlesztői részleget a Sonic Solutions vásárolja fel, így a profilját tekintve némileg leszűkülő vállalat mintegy 130 millió dollárból finanszírozhatja majd a zenei szolgáltatás működtetését és további népszerűsítését. Gorog elmondása szerint a cég szakemberei jelenleg a Napster új változatán dolgoznak, amely a Microsoft Janus elnevezésű másolásvédelmi technológiájának köszönhetően lehetővé teszi, hogy az előfizetők végre hordozható eszközeikre is átmásolják a megvásárolt zeneszámokat.
A vállalat megállapodást kötött az öt legnagyobb kiadóval, így a megújult szolgáltatás még az ősszel útjára indulhat. Az árakról egyelőre nem szolgált pontos információval a Napster vezérigazgatója, de hangsúlyozta, hogy mindenképpen szeretnék 20 dollár alatt tartani a havi előfizetési díjat.