SG.hu

Az NHH elismerte az internetes telefonálást

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) képviselője a már korábban megkezdett piacelemzéshez kapcsolódó szakmai fórumon bejelentette, hogy a hatóság által a napokban hozott döntés szerint a műszaki paraméterek teljesítése esetén az Internet protokoll (IP) alapján nyújtott beszédcélú szolgáltatást a hagyományos vezetékes telefonszolgáltatással egyenértékűnek ismeri el.

Az NHH képviselője közölte azt is, hogy az elvi jelentőségű döntés módosítja a hatóság öt évvel ezelőtti azon álláspontját, amely szerint az Internet alapú telefont, az akkor még jellemző műszaki problémák miatt nem tekintette egyenértékűnek a hagyományos telefonszolgáltatással. Az egyenértékűség részletes feltételeit az EU jelenleg vizsgálja. Ennek során a magyar hatóság is kifejtheti álláspontját. Az előrejelzések szerint az ügyben az év végére várható egységes európai állásfoglalás. Az NHH által szervezett keddi, a piacelemzéshez kapcsolódó fórumon a hírközlési szolgáltatók, a tudományos szervezetek, a szakmai műhelyek és az államigazgatás más szervezeteinek képviselői vettek részt.

A szóban forgó piacelemzés a magyar hírközlési szektor olyan átfogó és részletes vizsgálatát tartalmazza, amire eddig még nem volt példa. Az elemzés fontosságát mutatja, hogy elkészültével megalapozza a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatókkal kapcsolatos új, az elektronikus hírközlési törvény szellemének és tartalmának megfelelő kötelezettségek előírását. Ezáltal nemcsak a hírközlési verseny válik hatékonyabbá, hanem csökkenhetnek a fogyasztók által fizetendő díjak is, illetve javulhat a szolgáltatások minősége.

A szakmai fórum fő célja a piacelemzési munkában kiemelt jelentőségű témák ismertetése és megvitatása volt. A fórum és az azt követő kerekasztal vita több olyan műszaki, közgazdasági kérdést is felvetett, amelyek kezelése az egész Európai Unióban sokoldalú vizsgálatot, illetve alapos elemzést igényel a szabályozó hatóságoktól. A napirendre tűzött témák között egyebek mellett szerepeltek az alternatív szolgáltatók piacra lépését és működésük versenyfeltételeit meghatározó problémák, valamint azok a kérdések is, amelyek a már régóta működő szolgáltatókat foglalkoztatják. Így például a szabályozás technológia semlegessége, az árpréssel összefüggő problémák, illetve azok a lehetőségek, amelyek segítségével elkerülhetők az ilyen helyzetek kialakulása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • [HUN]PAStheLoD #1
    Jó hogy csak 5 évet vannak lemaradva ..