Berta Sándor
Spamellenes világnap lesz június 23-a
Kampányba kezdett a kéretlen elektronikus rekámlevelek ellen a Yahoo Európában és az Egyesült Államokban is, ennek keretében idén immár másodszor rendezik majd meg a spam-ellenes világnapot, méghozzá június 23-án.
A spamhelyzet főleg az Egyesült Államokban válik egyre ijesztőbbé napról-napra, az USA-ban ugyanis lassan minden elektronikus levelesládába érkező tíz e-mailből 9 már kéretlen reklámlevél. Más felmérések szerint száz levélből 83 a spam. Összehasonlításul: Európában, főleg a német nyelvterületű államokban ez az arány még csak az 50 százalékhoz közelít.
A második nemzetközi spamellenes napon - ami voltaképpen egy többnapos rendezvény - a szervezők igyekeznek minél több embert informálni a spamról és például arról, hogy hogyan, milyen módszerekkel lehet védekezni ellene. A Nucleus Research amerikai kutatóintézet napokban nyilvánosságra hozott felmérése szerint az Egyesült Államokban lévő óriáscégek annyi spam e-mailt kapnak, hogy emiatt munkatársanként kétezer dollár plusz költségük származik. Tavaly ugyanez az érték még "csak" 874 dollár volt. A piackutatók a tanulmány elkészítésekor a legnagyobb cégeket felsoroló Fortune 500 listáján szereplő vállalatok közül 82-nek a munkatársait keresték meg.
Érdekes adat, hogy jelenleg a cégeknél a kéretlen elektronikus reklámlevelek elleni harc a munkaidő három százalékát teszi ki. Az IDC piackuatató vállalat által készített hasonló felmérés szerint egy napi munkaidőből 5-10 perc veszik így kárba. Az Európai Bizottság számításai szerint a vállalatoknak a kéretlen elektronikus reklámlevelek azonosítása és törlése miatti termeléskiesésből adódó veszteség évente 2,2 milliárd eurós évi kárt okoz. Sajnos a kár nem, hogy csökkenne, de egyre inkább nő.
A spamhelyzet főleg az Egyesült Államokban válik egyre ijesztőbbé napról-napra, az USA-ban ugyanis lassan minden elektronikus levelesládába érkező tíz e-mailből 9 már kéretlen reklámlevél. Más felmérések szerint száz levélből 83 a spam. Összehasonlításul: Európában, főleg a német nyelvterületű államokban ez az arány még csak az 50 százalékhoz közelít.
A második nemzetközi spamellenes napon - ami voltaképpen egy többnapos rendezvény - a szervezők igyekeznek minél több embert informálni a spamról és például arról, hogy hogyan, milyen módszerekkel lehet védekezni ellene. A Nucleus Research amerikai kutatóintézet napokban nyilvánosságra hozott felmérése szerint az Egyesült Államokban lévő óriáscégek annyi spam e-mailt kapnak, hogy emiatt munkatársanként kétezer dollár plusz költségük származik. Tavaly ugyanez az érték még "csak" 874 dollár volt. A piackutatók a tanulmány elkészítésekor a legnagyobb cégeket felsoroló Fortune 500 listáján szereplő vállalatok közül 82-nek a munkatársait keresték meg.
Érdekes adat, hogy jelenleg a cégeknél a kéretlen elektronikus reklámlevelek elleni harc a munkaidő három százalékát teszi ki. Az IDC piackuatató vállalat által készített hasonló felmérés szerint egy napi munkaidőből 5-10 perc veszik így kárba. Az Európai Bizottság számításai szerint a vállalatoknak a kéretlen elektronikus reklámlevelek azonosítása és törlése miatti termeléskiesésből adódó veszteség évente 2,2 milliárd eurós évi kárt okoz. Sajnos a kár nem, hogy csökkenne, de egyre inkább nő.