Rónai György

Az nVIDIA bemutatta az NV45-öt

Az nVIDIA a Computex Taipei 2004 show keretében mutatta be a legújabb fejlesztését, az NV45 grafikus processzort. Az NV45 lényegében az NV40 és a HSI PCI Express x16 chip kombinációját, vagyis az nVIDIA high-end PCI Express megoldását takarja.

Az eddigiekben az nVIDIA 5-re végződő grafikus processzor kódnevei az eredeti sorozathoz képest (NV20 - NV25, NV30 - NV35) jelentettek némi optimalizációt, újdonságokat és teljesítménynövekedést is. A jelen helyzetben azonban várhatóan az NV45 csak a HSI (High Speed Interconnect) bridge chipben fog különbözni az NV40-től. Ez annyit jelent, hogy az eredetileg AGP-s NV40 így egy áthidaló megoldással kompatibilissé válik a PCI Express x16 csatolófelülettel.

A korábban bejelentett GeForce PCX grafikus kártyákkal szemben azonban a HSI chip itt nem a nyákra lesz szerelve, hanem közvetlenül a GPU-ra, ami azt jelentheti, hogy ez mégsem olyan tökéletes teljesítményű megoldás. Az ATI Technologies nem ilyen áthidaló megoldással készíti fel a kártyáit az új csatolóra, hanem komplett új termékcsaládot fejleszt ki hozzá. Az ATI R420 VPU PCI Express változata például az R423 lesz, amely már alapjaiban PCI Expresshez kitalált megoldás. Az R423-ra épülő X880 XT, és a többi ATI PCI Express VPU szállítása már várhatóan június végén megkezdődik.


Az új PCI Express GeForce, és RADEON kártyák egy újfajta tápcsatlakozót is igényelnek majd. Azonban nem kell megijedni, ez nem azt jelenti, hogy most akkor új tápot is vehetünk: az új csatlakozó egy floppy tápcsatlakozó méretű dugó lesz, amelybe egy Y kábel segítségével 2 molex tápcsatlakozót köthetünk. Ezáltal a videokártyákon csak egy ilyen kisméretű csatlakozó kell legyen, és mégis két ágról kaphatja az áramot. A gyártók kezdetben minden PCI Express kártyához mellékelnek majd egy ilyen Y kábelt, azonban később várhatóan már az új tápokon is lesz direkt egy ilyen csatlakozó a high-end grafikus kártyák számára. A floppy, molex, AT/ATX, P4 12V, és a Serial ATA speciális tápcsatlakozói után tehát most megszületett a kifejezetten videokártya tápcsatlakozó is.


Az NV45-tel kapcsolatban az nVIDIA ugyan megtette a bejelentést, azonban a szóvivőjük szerint "ez még nem egy publikus termék". Ennek megfelelően egyelőre több részletet nem lehet tudni az NV45 köré épülő kártyákról sem. Egyes források szerint ezek a termékek valamikor ezév végén, vagy jövő év első negyedévében láthatnak majd napvilágot, tehát a high-end kategóriát az nVIDIA-nál egészen addig az AGP8X GeForce 6800 Ultra jelenti majd. Ez az ütemezés azonban meglehetősen problémás lehet az nVIDIA számára, mivel a PCI Expressre minden bizonnyal először a legnagyobb teljesítményú gépeknél térnek majd át a felhasználók, ők pedig új alaplapjukhoz nem a középkategóriás vagy a belépő szintű termékeket akarják majd megvásárolni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Mice #27
    miért, most indokolja?
  • Mice #26
    mert még nem óhajtottak annyit szenvedni vele. amire nincs akkora kereslet azzal miért szenvedjenek.

    "és a többi ATI PCI Express VPU szállítása már várhatóan június végén megkezdődik." - ez mintha már elég sok esetben megdőlt volna grafpiacon...

    a másik - chip helye - nem lesznek így egy kicsit hűtési gondjaik vele? hiva fognak menni így a ventik? mekkora lesz?
  • TeszteloPontHu #25
    Persze, mert a nyújtott sebesség nem indokolta az teljesítményfelvételt.
  • [HUN]PAStheLoD #24
    ehelyett a csip helyett mért nem csináltak új kártyát PCI eXpress slotba ? nekem végülis majdnem mind1 .. de hát nVidia tudja ..:/
  • Borg #22
    Kissé le vagy maradva a hurrogással.
    Ez kb 3 hetes hir, miszerint az ATI ugyanazt a "brilinear" technikat használja, mint az nVIDIA...
    Csak ugye érteni kellene a témához annak érdekében, hogy felfogd, hogy ez csak a szintetikus tesztekben mutatható ki, mert pont arra van kitalálva, hogy a játékokban a képminőség látható romlása nélkül okozzon sebesség növekedést.
    Ugyanugy használja az nv és az ati is, és konkrétan ebbe az nVIDIA-nál SEM KÖTÖTT BELE SENKI. Szal ez nem jött be okostojas... tudni kéne értelmezni a hireket, ugye...
  • Zedas #20
    Nem teljesen ide tartozik de:

    NVIDIA has been the scapegoat for "optimizations" lately, but GameSpot reports that ATI admits to optimizations of their own:

    After criticizing rival Nvidia for using optimized trilinear filtering algorithms in its PC graphics card drivers--calling them "unacceptable tricks" in a recent presentation to hardware reviewers last month--ATI Technologies has acknowledged using similar optimizations itself.


    The graphics company's admission was a response to allegations raised by German Web site ComputerBase.de. ComputerBase.de staffers voiced concerns that ATI was possibly using application specific cheats or optimized filtering algorithms after observing that the company's drivers rendered colored mipmaps, such as those used in synthetic image quality tests, with full trilinear filtering enabled, but the filtering method seemed to change under real game conditions in Unreal Tournament 2003.

    For the layman, mipmaps are a sequence of textures, each of which is a progressively lower resolution representation of the same image. Mimicking real life, where people perceive less detail the farther they are from a subject, games use detailed mipmaps in areas closest to the player's viewpoint while using less detailed mipmaps in more distant areas.

    :DDD

    Ez szerintem nagyon undorító, főleg hogy az nVidia-t ezért cikizte mindenki - élükön az ATI-val - hónapokon át (mellesleg jogosan), erre az ATI is meglépi...
  • Vernoon #14
    Pontos idopontot nem tudok mondani, de kb azota, miota szamitastechnika letezik.
  • Borg #12
    Jo. Akkor légyszíves vedd ki a procid, és ezentúl nézd úgy a videokártyád képét. Kösz.
  • Borg #10
    Ezt ők tudják, gondolom késleltetési problémákról van szó. Nagy adatátviteli sebességnél a hídchip már jelentős késlekedést, ÉS CPU használatot okoz.
    Most úgy néz ki mégsem jöhetett be az nVIDIA számítása, mert valamit javitani akarnak azzal, hogy közvetlenül a GPU-ra kerül a chip...
  • Borg #9
    íme az Y kábel: