Gyurkity Péter
Verizon: DSL előfizetés telefonvonal nélkül
A Verizon Communications a második olyan Baby Bell szolgáltató az Egyesült Államokban, amelyik nem kötelezi DSL előfizetőit saját helyi telefonszolgáltatásának igénybevételére.
A vállalat megerősítette, hogy legkésőbb 2004 végére tervezik az úgynevezett "pucér" digitális előfizetői vonal (DSL) bevezetését. Elsőként, még februárban, a Qwest Communications jelentette be hasonló szolgáltatását előfizetőinek. Ezidáig a Baby Bell cégek - tehát az AT&T egykori felosztását követően megalakult vállalatok - a DSL előfizetést kizárólag helyi telefonvonallal együtt kínálták. Amennyiben az előfizető telefonszolgáltatót váltott, veszélybe sodorta DSL vonalát is. Ez az eljárás a Baby Bell cégekhez kötötte a fogyasztókat, teljesen kizárva egyéb DSL szolgáltatókat.
A jelek szerint a telefonszolgáltatók kezdik feladni korábbi merev álláspontjukat és képesek újítani a változó piaci helyzetben. A helyi telefonvonalat előfizetők közül ugyanis egyre többen állnak át vezeték nélküli és internetes szolgáltatásokra, emellett a Baby Bell cégek helyzete romlott az olyan rivális telefonszolgáltatókhoz képest is, mint az AT&T, vagy az MCI.
Piaci elemzők véleménye szerint a "pucér" DSL szolgáltatás egy újabb példa arra, hogy milyen erőfeszítéseket tesznek a telefonszolgáltatók előfizetőik megtartásáért. Ugyanakkor a lépés ellentmond az eddig folytatott stratégiának, amely az összetett szolgáltatáscsomagok értékesítését tűzte ki célul. A Verizon bejelentését előrevetítette az a törvény, amelyik lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy vezetékes telefonszámát áthelyezze mobiltelefonjára. A szolgáltató által készített felmérés szerint a telefonszámot áthelyezők nagy része ugyanakkor továbbra is igénybe venné a DSL szolgáltatást, éppen ezért a vállalat ezt már áprilisban lehetővé tette az északkeleti régióban élő előfizetőinek.
Brianna Gowing, a Verizon szóvivője kijelentette: "a szélessávú internet-hozzáférés a legtöbb előfizetőnk kívánsága, és ebben továbbra is számíthatnak ránk." A szóvivő ugyanakkor nem szolgált pontos dátummal a telefonvonal nélküli DSL előfizetés megjelenését illetően. Megemlítette viszont, hogy tervezik DSL csomagok árusítását más szolgáltatók területén, ez a lépés azonban még a jelenleginél is több technikai problémát vet fel.
A vállalat megerősítette, hogy legkésőbb 2004 végére tervezik az úgynevezett "pucér" digitális előfizetői vonal (DSL) bevezetését. Elsőként, még februárban, a Qwest Communications jelentette be hasonló szolgáltatását előfizetőinek. Ezidáig a Baby Bell cégek - tehát az AT&T egykori felosztását követően megalakult vállalatok - a DSL előfizetést kizárólag helyi telefonvonallal együtt kínálták. Amennyiben az előfizető telefonszolgáltatót váltott, veszélybe sodorta DSL vonalát is. Ez az eljárás a Baby Bell cégekhez kötötte a fogyasztókat, teljesen kizárva egyéb DSL szolgáltatókat.
A jelek szerint a telefonszolgáltatók kezdik feladni korábbi merev álláspontjukat és képesek újítani a változó piaci helyzetben. A helyi telefonvonalat előfizetők közül ugyanis egyre többen állnak át vezeték nélküli és internetes szolgáltatásokra, emellett a Baby Bell cégek helyzete romlott az olyan rivális telefonszolgáltatókhoz képest is, mint az AT&T, vagy az MCI.
Piaci elemzők véleménye szerint a "pucér" DSL szolgáltatás egy újabb példa arra, hogy milyen erőfeszítéseket tesznek a telefonszolgáltatók előfizetőik megtartásáért. Ugyanakkor a lépés ellentmond az eddig folytatott stratégiának, amely az összetett szolgáltatáscsomagok értékesítését tűzte ki célul. A Verizon bejelentését előrevetítette az a törvény, amelyik lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy vezetékes telefonszámát áthelyezze mobiltelefonjára. A szolgáltató által készített felmérés szerint a telefonszámot áthelyezők nagy része ugyanakkor továbbra is igénybe venné a DSL szolgáltatást, éppen ezért a vállalat ezt már áprilisban lehetővé tette az északkeleti régióban élő előfizetőinek.
Brianna Gowing, a Verizon szóvivője kijelentette: "a szélessávú internet-hozzáférés a legtöbb előfizetőnk kívánsága, és ebben továbbra is számíthatnak ránk." A szóvivő ugyanakkor nem szolgált pontos dátummal a telefonvonal nélküli DSL előfizetés megjelenését illetően. Megemlítette viszont, hogy tervezik DSL csomagok árusítását más szolgáltatók területén, ez a lépés azonban még a jelenleginél is több technikai problémát vet fel.