Berta Sándor
Nagy-Britanniában is megveti a lábát a Napster
A szigetország meghódítására készül a zenei letöltési szolgáltatást működtető cég. A kiszivárgott információk szerint a Roxio még az idén nyáron beindítja a Napster 2.0 nevű, immáron fizetős zeneletöltési szolgáltatását.
Gomba módra szaporodnak a különböző zeneletöltési szoláltatásokat nyújtó vállalatok. Egyre inkább telítetté válik a piac, hiszen számos nagy cég, mint az Apple vagy most már a Sony is megvetette ezen a területen a lábát. Éppen ezért kérdéses, hogy a főnixmadárként halottaiból feltámadó és egyre inkább újra sikeressé váló Napster számára mennyi babér terem majd az "öreg kontinensen"?
Érdekesség, hogy a zenei szolgáltatás értékesítését nem csak a saját weboldalon fogja végezni a vállalat, hanem a brit Dixons kereskedelmi áruházláncon keresztül is. A Roxio az áruházlánc boltjaiban - többek között - zenei CD-ket, albumborítókat fog árulni. A cég természetesen mindezt a Napster márkaneve alatt teszi majd. A Roxio azonban még nem közölte, hogy az Egyesült Államokban árult bérleteket Nagy-Britanniában is lehet-e majd kapni, illetve azt sem, hogy tervezi-e más európai országokban is a letöltő szolgáltatás beindítását.
A Napster érdekessége egyébként, hogy létezik egy zenehallgatási lehetőségre való előfizetés is. Ebben az esetben a felhasználók 9,95 amerikai dollárt fizetnek havonta, ezért az összegért cserébe pedig annyi zeneszámot hallgathat meg az ember, amennyit csak akar. A Napster 2.0 mellett egyébként hamarosan Európában is beindul az Apple iTunes szolgáltatása, pontos időpontot azonban még nem közöltek.
Gomba módra szaporodnak a különböző zeneletöltési szoláltatásokat nyújtó vállalatok. Egyre inkább telítetté válik a piac, hiszen számos nagy cég, mint az Apple vagy most már a Sony is megvetette ezen a területen a lábát. Éppen ezért kérdéses, hogy a főnixmadárként halottaiból feltámadó és egyre inkább újra sikeressé váló Napster számára mennyi babér terem majd az "öreg kontinensen"?
Érdekesség, hogy a zenei szolgáltatás értékesítését nem csak a saját weboldalon fogja végezni a vállalat, hanem a brit Dixons kereskedelmi áruházláncon keresztül is. A Roxio az áruházlánc boltjaiban - többek között - zenei CD-ket, albumborítókat fog árulni. A cég természetesen mindezt a Napster márkaneve alatt teszi majd. A Roxio azonban még nem közölte, hogy az Egyesült Államokban árult bérleteket Nagy-Britanniában is lehet-e majd kapni, illetve azt sem, hogy tervezi-e más európai országokban is a letöltő szolgáltatás beindítását.
A Napster érdekessége egyébként, hogy létezik egy zenehallgatási lehetőségre való előfizetés is. Ebben az esetben a felhasználók 9,95 amerikai dollárt fizetnek havonta, ezért az összegért cserébe pedig annyi zeneszámot hallgathat meg az ember, amennyit csak akar. A Napster 2.0 mellett egyébként hamarosan Európában is beindul az Apple iTunes szolgáltatása, pontos időpontot azonban még nem közöltek.