Rónai György
Új mobil szuperchip a Hitachitól
A Hitachi olyan mobiltelefonokba való chipet fejlesztett ki, amely közel megnégyszerezi a grafikai teljesítményüket. A chip által nem csak gyorsabb, és így szebb grafika érthető el a játékokban, de a fogyasztása is rendkívül alacsony.
A chipet a Java támogatású mobiltelefonokba fejlesztették ki, és ha különböző képfeldolgozó processzorokkal párosítják, akkor a videofeldolgozási sebességet is jelentősen növeli. Az elektronikai óriás úgy tudta elérni a négyszeres sebességet, hogy sok olyan funkciót tett hardveressé, amelyet eddig szoftveres úton számoltattak. Az eddigi mobiltelefonok nagyjából 10 képkocka/másodperc sebességre voltak képesek, azonban az új Hitachi chip segítségével ez akár 46-ra is nőhet, ez a frissitési sebesség pedig már összehasonlítható a rendes játékkonzolok sebességével is. Mindemellett a chip fogyasztását 90%-kal tudták csökkenteni, amely még hosszabb játékidőt eredményez az erre kihegyezett mobil eszközökön.
A játékfejlesztők már most is gőzerővel dolgoznak azon, hogy a mobiltelefonos játékpiacon megvessék a lábukat. Olyan nagy címek jönnek a telefonokra, amiket azelőtt a rendes asztali konzolokon játszottak az emberek, így például a Dragon Quest, vagy a Final Fantasy. A kimutatások szerint ráadásul egyre csak nő azoknak a száma, akik játékra is használják a mobiltelefont.
A Hitachi tervei szerint mobil grafikus chipekbe integrálva fogja értékesíteni az új processzorát. A terméket várhatóan először az NTT DoCoMo használja fel.
A chipet a Java támogatású mobiltelefonokba fejlesztették ki, és ha különböző képfeldolgozó processzorokkal párosítják, akkor a videofeldolgozási sebességet is jelentősen növeli. Az elektronikai óriás úgy tudta elérni a négyszeres sebességet, hogy sok olyan funkciót tett hardveressé, amelyet eddig szoftveres úton számoltattak. Az eddigi mobiltelefonok nagyjából 10 képkocka/másodperc sebességre voltak képesek, azonban az új Hitachi chip segítségével ez akár 46-ra is nőhet, ez a frissitési sebesség pedig már összehasonlítható a rendes játékkonzolok sebességével is. Mindemellett a chip fogyasztását 90%-kal tudták csökkenteni, amely még hosszabb játékidőt eredményez az erre kihegyezett mobil eszközökön.
A játékfejlesztők már most is gőzerővel dolgoznak azon, hogy a mobiltelefonos játékpiacon megvessék a lábukat. Olyan nagy címek jönnek a telefonokra, amiket azelőtt a rendes asztali konzolokon játszottak az emberek, így például a Dragon Quest, vagy a Final Fantasy. A kimutatások szerint ráadásul egyre csak nő azoknak a száma, akik játékra is használják a mobiltelefont.
A Hitachi tervei szerint mobil grafikus chipekbe integrálva fogja értékesíteni az új processzorát. A terméket várhatóan először az NTT DoCoMo használja fel.