Spencer
Az ATI R420/R423-ból hiányoznak az új Shaderek?
Az ATI Technologies várhatóan még ebben a hónapban, vagy áprilisban bemutatkozó újgenerációs grafikus processzora a várakozásokkal ellentétben nem rendelkezik majd Pixel Shader 3.0, illetve Vertex Shader 3.0 támogatással, vagyis pont azokkal a megoldásokkal, melyeket eddig a chip legfontosabb újításai között tartottunk nyilván.
Német internetes források tudni vélik, hogy a markhami (Ontario) székhelyű vállalat állítólag egyelőre nem kíván beleugrani ezen teljesen új technológiákba, hanem e helyett a Pixel Shader 2.0-ra, illetve Vertex Shader 2.0-ra támaszkodó alkalmazások melletti minden korábbinál nagyobb teljesítményre helyezi a hangsúlyt.
A jelen pillanatban R420/R423 fejlesztési kódnevet viselő grafikus processzorok geometriai számítási teljesítménye a várakozások szerint körülbelül duplája lesz az ATI Technologies jelenlegi leggyorsabb grafikus megoldásának. A Radeon 9800-as sorozatú termékekhez képest kétszeres teljesítmény egyrészt az architekturális fejlesztéseknek, másrészt pedig a megemelt működési frekvenciának köszönhető. Az ATI Technologies által korábban elejtett információ morzsák szerint az R420/R423-as grafikus processzorokat a világ legnagyobb szerződéses chipgyártó cége, a tajvani székhelyű TSMC fogja gyártani, még pedig alacsony k együtthatójú 0,13 mikronos technológiák segítségével.
Az alapjaiban véve az R300-as architektúrára épülő, azonban jelentős fejlesztéseken átesett processzorban nem kevesebb mint 160 millió tranzisztor, valamint nyolc renderelő futószalag kap helyet, az azonban egyelőre nem ismeretes, hogy a futószalagok hány textúrázó egységgel lesznek ellátva. Ezenkívül az R420/R423 fontosabb specifikációi közé tartozik többek közt a hat vertex shader motor, illetve az új FSAA eljárás és anizotrópikus szűrés.
Az Nvidia-féle, várhatóan ugyancsak valamikor a közeljövőben érkező NV40-es grafikus processzor Pixel Shader 3.0 és Vertex Shader 3.0 támogatással fog rendelkezni és a legfrissebb pletykák arról szólnak, hogy az Nvidia NV50 és az ATI R500 már ezen Shaderek 4.0-s verziójával lesz felvértezve.
Német internetes források tudni vélik, hogy a markhami (Ontario) székhelyű vállalat állítólag egyelőre nem kíván beleugrani ezen teljesen új technológiákba, hanem e helyett a Pixel Shader 2.0-ra, illetve Vertex Shader 2.0-ra támaszkodó alkalmazások melletti minden korábbinál nagyobb teljesítményre helyezi a hangsúlyt.
A jelen pillanatban R420/R423 fejlesztési kódnevet viselő grafikus processzorok geometriai számítási teljesítménye a várakozások szerint körülbelül duplája lesz az ATI Technologies jelenlegi leggyorsabb grafikus megoldásának. A Radeon 9800-as sorozatú termékekhez képest kétszeres teljesítmény egyrészt az architekturális fejlesztéseknek, másrészt pedig a megemelt működési frekvenciának köszönhető. Az ATI Technologies által korábban elejtett információ morzsák szerint az R420/R423-as grafikus processzorokat a világ legnagyobb szerződéses chipgyártó cége, a tajvani székhelyű TSMC fogja gyártani, még pedig alacsony k együtthatójú 0,13 mikronos technológiák segítségével.
Az alapjaiban véve az R300-as architektúrára épülő, azonban jelentős fejlesztéseken átesett processzorban nem kevesebb mint 160 millió tranzisztor, valamint nyolc renderelő futószalag kap helyet, az azonban egyelőre nem ismeretes, hogy a futószalagok hány textúrázó egységgel lesznek ellátva. Ezenkívül az R420/R423 fontosabb specifikációi közé tartozik többek közt a hat vertex shader motor, illetve az új FSAA eljárás és anizotrópikus szűrés.
Az Nvidia-féle, várhatóan ugyancsak valamikor a közeljövőben érkező NV40-es grafikus processzor Pixel Shader 3.0 és Vertex Shader 3.0 támogatással fog rendelkezni és a legfrissebb pletykák arról szólnak, hogy az Nvidia NV50 és az ATI R500 már ezen Shaderek 4.0-s verziójával lesz felvértezve.