Spencer

Az ATI R420/R423-ból hiányoznak az új Shaderek?

Az ATI Technologies várhatóan még ebben a hónapban, vagy áprilisban bemutatkozó újgenerációs grafikus processzora a várakozásokkal ellentétben nem rendelkezik majd Pixel Shader 3.0, illetve Vertex Shader 3.0 támogatással, vagyis pont azokkal a megoldásokkal, melyeket eddig a chip legfontosabb újításai között tartottunk nyilván.

Német internetes források tudni vélik, hogy a markhami (Ontario) székhelyű vállalat állítólag egyelőre nem kíván beleugrani ezen teljesen új technológiákba, hanem e helyett a Pixel Shader 2.0-ra, illetve Vertex Shader 2.0-ra támaszkodó alkalmazások melletti minden korábbinál nagyobb teljesítményre helyezi a hangsúlyt.

A jelen pillanatban R420/R423 fejlesztési kódnevet viselő grafikus processzorok geometriai számítási teljesítménye a várakozások szerint körülbelül duplája lesz az ATI Technologies jelenlegi leggyorsabb grafikus megoldásának. A Radeon 9800-as sorozatú termékekhez képest kétszeres teljesítmény egyrészt az architekturális fejlesztéseknek, másrészt pedig a megemelt működési frekvenciának köszönhető. Az ATI Technologies által korábban elejtett információ morzsák szerint az R420/R423-as grafikus processzorokat a világ legnagyobb szerződéses chipgyártó cége, a tajvani székhelyű TSMC fogja gyártani, még pedig alacsony k együtthatójú 0,13 mikronos technológiák segítségével.

Az alapjaiban véve az R300-as architektúrára épülő, azonban jelentős fejlesztéseken átesett processzorban nem kevesebb mint 160 millió tranzisztor, valamint nyolc renderelő futószalag kap helyet, az azonban egyelőre nem ismeretes, hogy a futószalagok hány textúrázó egységgel lesznek ellátva. Ezenkívül az R420/R423 fontosabb specifikációi közé tartozik többek közt a hat vertex shader motor, illetve az új FSAA eljárás és anizotrópikus szűrés.

Az Nvidia-féle, várhatóan ugyancsak valamikor a közeljövőben érkező NV40-es grafikus processzor Pixel Shader 3.0 és Vertex Shader 3.0 támogatással fog rendelkezni és a legfrissebb pletykák arról szólnak, hogy az Nvidia NV50 és az ATI R500 már ezen Shaderek 4.0-s verziójával lesz felvértezve.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • arty #22
    murphy a te hozzaszolasod valszottam a sok bugyuta kozul amire valaszolnek:

    es szted a ps3/vs3 melyik opengl verzionak a resze ? a meg meg sem jelent 2.0 ? vagy az agyon toldozgatott 1.4 ? ;) leven ez ugye nem dx9 lesz ... legyszi, egy linket, hol olvastal te ps3/vs3 es a doom3 rol egyszerre ;)

    a lenyeg: a mostani kartyakba felesleges a ps3/vs3, meg a 2.0 sem megy eleg gyorsan, hogy igazan cifra effekteket lathassunk. nemtom mennyire olvastatok utana, de azok az effektek, melyekert a ps/vs3 felelos a mai hardverek sebessegenek a tobbszoroset kovetelik ! Az nvidia nevetseges shaderteljesitmenyenel sokkal jobb ATIe is boven keves lesz hozza, hogy a GYAKORLATBAN is lehessen hasznalni ...

    majd a kov. generacio, _talan_ !

    A hardveres mpeg1/2/4 encode meg nyilvan olyan lesz, mitn a mostaniak decodere: RESZBEN, BIZONYOS FUNKCIOKAT GYORSIT majd csak a kartya, nem fullos lesz!!!!!!!

    najo, mara ennyi :)
  • sniper #19
    Ugyanezt mondta a 3dfx is: minek ide 32 bit, aztan csodbe is ment.
  • [HUN]PAStheLoD #17
    mert te majd írs sok sok PS/VS3.0 ás játékot és alkalmazást ? Persze ...
  • Power #11
    Szerintem is jól teszi. pl. a 8500-zal megszívta, hiába volt benne az 1.4-es, mikor azt csak mostanában használják a DX9-cel kapcsolatban.

    Vegyük pl. a sokak által várt Doom3-at, ami nem használja ki, még ps2.0-t sem! És még meg sem jelent.
  • Borg #9
    Végre egy gyártó, aki nem a totál felesleges vakításokra gizdul. A ps2.0 úgyis elég lesz még jó 2 évig, addig meg bármikor beléphet a ps3.0-val. A 6 VS egység, a növelt órajel, meg a (várhatóan) 8x2 architektúra elég lesz úgyis bőven.
  • RelakS #8
    Ha a hír igaz, akkor szivesen várom az új szűrővel készült shotokat (virágmintás af suxx).
    Mindenesetre az egy dolog, hogy fejleszti a 2.0-ás shadereket, tegye, mert az kell. De nem rakhatná a 3-mat bele? Csak, hogy mit tud. Mire használva is lesz, addigra úgyis optimalizálja, szal nem probléma. Vagy nem akarnak spoilert?
  • [NST]Cifu #7
    Na, de a többség szerinted mennyit fogja videókodólásra, főleg DVD/MPEG2 kódolásra használni a kártyát? Pláne 1920x1080-as felbontás szinten (a felhasználók hány százalékának van olyan monitora/kijelzője, amely képes ilyen felbontást megjeleníteni, 0,1%?). A felhasználók alig 1-2%-át fogja érinteni ez a lehetőség...
    Nem vitás, hogy maga a képesség hasznos, csak éppen kb. annyira lesz kihasználva, mint a 2-3 Monitor egyszerre való használata...
  • BlackRose #6
    Nem mondanam ezt biztosnak, ugyanis az mpeg4 es wmv fajlok (DivX es kulonossen a HD WMV 1920x1080 de sot az 1280x720 is jocskan lefoglalja a CPU-t, sot az 1920x1080-ot 3GHz nelkul el lehet felejteni. Nekem pl. nagyon is jol fognak jonni ezek a megoldasok, sot az MPEG2 pedig jol jon a DVD-k keszitesinel, pl. software alkalmazas eseten 1 ora DVD encodolasaert alltalaban tobb orat kell varni, a hardware cuccok pedig plusz penzbe kerulnek, na most ha ez bekerul a GPU-ba akkor gyakorlatilag ingyen fog jonni. Na most az atlag usernek ez nem annyira fontos, de idovel hasznalni fogja sot meg tudomasa nelkul is.
  • [NST]Cifu #5
    Egy újabb feature, amit az átlag user az életben ki nem fog használni...
  • Inquisitor #4
    Miért is? Majd ha ...
    1. Lesznek hivatalos bejelentések mindkét oldalról ...
    2. És lesznek tesztek az új kártyákról ...
    ... akkor lehet kezdeni vitatkozni.