Berta Sándor

Vezetéknélküli internet a francia TGV-ken

Napjainkban már egyre több helyen kapcsolódhatunk vezeték nélkül a világhálóra. Épülnek a vezetéknélküli internetes kapcsolódási lehetőségek a benzinkutaknál, már hajókról is "tárcsázhatjuk" és böngészhetjük a világhálót. "Miért lennének az új divat alól kivételek a nagysebességű vonatok?" - tették fel a kérdést a vasúttársaság vezetői, s az elhatározást tettek követték.

Az eredmény? Napjainkban már 15 "Train a Grande Vitesse", rövidebb és közismertebb nevén TGV gyorsvonaton veheti igénybe bárki a vezeték nélküli internetes kapcsolatot. A szolgáltatás a Paris-Bordeaux-Pau vasútvonal teljes szakaszán működik. A TGV-Intranetnek is nevezett hálózaton nemcsak a turisztikai információkhoz juthat hozzá bármelyik utas, de tájékozódhat a vonat által éppen keresztülszelt régióról is, filmeket tekinthet meg, és akár online játékok segítségével is kikapcsolódhat.


A Clic TGV nevű szolgáltatás lelke a vasúti szerelvény egyik kocsijába telepített szerver; a vezetéknélküli kapcsolatok ezen keresztül bonyolódnak. A számítógép nem csak ezekre ügyel, hanem az utazási információkat és a különböző videókat is lekérdezésre készen tartja. A szerver GSM és GPRS technológiák segítségével is használható, ezáltal tényleg bárki böngészheti útközben is a kedvenc weboldalait vagy lebonyolíthatja elektronikus levélforgalmát.

A vezetéknélküli technológiákat támogató notebook- és PDA-tulajdonos utazóknak a Clic TGV díjmentesen használható. Akinek nincs készüléke, az 8 euróért a vonaton kölcsönözhet magának egy notebookot. Az internetes kapcsolat végül egy belépési kód segítségével jön létre. Arról nem szól a fáma, hogy a szolgáltatást ki fogják-e bővíteni más TGV-vonalakra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gz8 #8
    Bécstől már kissé más a helyzet, meg arrafelé már most lényegesen jobbak a pályák, no meg a gördülőállomány is.

  • Nyers #7
    Erről én is olvastam, talán HVG-ben volt róla egy hosszabb cikk, mint az EU infrasrtuktrúlási tervei. Ja, de lehet, hogy vasútvonal csak Bécsig fog menni!
  • Cat #6
    elméletben az eu egyik kiemelt gazdaságélénkitő programjának beválasztották a párizs bupapest vasutvonal 300 km/h s ra növelését 2010ig
    meglássuk...
  • Nyers #5
    Csacsi?! Hát ez jó! Rám még ilyet nem mondtak, bóknak veszem :)
    Jó persze nem áll meg minden körtefánál, igazad van. De először a pályát kéne fölújítani, ami meg rengeteg pénz, nameg a vonat se olcsó mulatság. Aztán jöhet a 300-as tempó!
  • gz8 #4
    Csacsi vagy :))
    Az IC lényege pont az, hogy ne álljon meg minden körtefánál. A soproni vonal (Bp-Sopron) már 160-as, szóval konvergálunk a 300 felé :)
  • Nyers #3
    Milyen igaz is!
    Szerintem elég lenne 200-240 is! Mivel országunk kicsi, aztán minden ólnál meg kell állni, így meg nem igazán gyorsulhat fel a vonat, legalábbis szerintem.
    + nettel gyorsabban repül az idő is, nem igaz :)
  • gz8 #2
    Előbb el kéne érni a 300 km/h-s utazósebességet, aztán jöhet net ;-)
  • Nyers #1
    Behalok. Szuper a technika (mintha ezt nem tudtuk volna) :)
    Kiváncs vagyok megélem-e ezt, hogy mondjuk az egyik MÁV IC-n csak úgy fölpattanok a Net-re.
    Szerintem nem, pedig még nekem [remélem :)] sok van hátra.
    Na, ki jön Army-zni az egyik TGV-n? :)