SG.hu

Rádiófrekvenciás azonosítás a METRO áruházakban

Az IBM bejelentette, hogy a forradalmian új rádiófrekvenciás azonosítási technológia, az RFID (Radio Frequency Identification) bevezetését célzó projekt keretében ő fogja végezni a rendszerintegrációt a világ ötödik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a METRO csoport számára.

A METRO csoport "Future Store" (vagyis a "jövő áruháza") projektjével a kiskereskedelmi cégek között elsőként szeretné bevezetni az RFID-technológia használatát, mégpedig a teljes folyamatláncon. A projekt a tervek szerint 2004 novemberében indul; kezdetben 100 beszállító látja majd el a megfelelő címkékkel a METRO tíz központi raktárába és 250 áruházába szállítandó összes raklapot és konténert. Az RFID rendszerintegrátoraként az IBM irányítja majd a stratégiát, a tanácsadást, a gyakorlati kivitelezést és a bevezetést.

Ezt a projektet a németországi Rheinbergben sikeresen működő Extra Future Store megnyitása előzte meg az elmúlt évben, amely egyfajta élő laboratóriumként funkcionált a kiskereskedelem legújabb technológiai innovációhoz. Ez volt az első projekt a METRO Group Future Store programja keretében, amelyben az IBM által az RFID-technológia számára biztosított élvonalbeli köztes szoftverek és integrációs szolgáltatások kulcsszerepet játszottak.

A rheinbergi áruházban az RFID minden komponense egyetlen rugalmas központi rendszerhubon keresztül kommunikál, amelyet az IBM kifejezetten a METRO számára fejlesztett ki. Az RFID-technológia már az elmúlt néhány hónap alatt igazolta a pozitív várakozásokat a Future Store áruház ellátási láncának szolgálatában.

"Véleményünk szerint az RFID a jövő kiskereskedelmének kulcstechnológiája lesz" - nyilatkozta Dr. Gerd Wolfram, a METRO Group Future Store programjának projekt menedzsere. “Az új technológia új fajta üzletvitelt tesz lehetővé, az IBM pedig hozzásegít bennünket, hogy az új képességeknek köszönhetően továbbra is a kiskereskedelmi piac vezetői maradjunk. Reméljük, hogy az IBM szakértelmével és a szállítókkal kialakított együttműködésünkkel jelentős lépést tettünk az RFID nemzetközi szabványainak kialakítása terén."

A projekt első lépése egy kiskereskedelmi RFID teszt-laboratórium létrehozása a METRO csoport számára, az IBM által vezetett program keretében. A tipikus kiskereskedelmi technológiával felszerelt METRO laboratórium lehetővé teszi a szállítóknak, hogy teszteljék saját felkészültségüket az RFID bevezetésére, miközben módjukban áll a megjelenő új technológiákat is értékelni a kiskereskedelmi piacra való alkalmasság szempontjából. Ezzel a módszerrel a szállítók is tanulhatnak mindazokból a tapasztalatokból, melyeket a METRO az RFID terén már megszerzett.

"Az innovatív technológiák használata az egyik legfontosabb versenytényező a kiskereskedelmi szakmában" - közölte Alain Benichou, az IBM forgalmazási szektort kiszolgáló üzletágának EMEA-térségért felelős alelnöke. "Az RFID megoldás a Future Store-ban máris sokat változtatott a METRO raktárkészletének nyomon követési és felügyeleti módszerein, a széles körű bevezetés pedig lehetővé teszi majd a teljes folyamatlánc karcsúsítását. A METRO csoport piacvezető pozíciója az egész világon fel fogja gyorsítani a kiskereskedők körében ezeknek az új technológiáknak az átvételét."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • papabear #4
    Gyakorlatilag amikor kisker elad egy csomag pelenkát, abban a pillanatban megy a rendelés a raktárba, onnan meg a beszállítóhoz, hogy +1 pelenka rendel.
    Szal a logosztikát igencsak megkönnyíti. (és helyettesít néhány embert, vagy akár egész munkacsoportokat)