Spencer

Az Intel 2004-ben nagy hangsúlyt kíván helyezni a Centrinóra

Az Intel elhatározta, hogy a jövő esztendőben mindent megtesz annak érdekében, hogy meggyőzze a felhasználókat a Centrino notebook technológia előnyeiről, illetve, hogy vásárlásra ösztönözze őket.

A világ legnagyobb chipgyártójaként nyilvántartott vállalat ennek érdekében vadonatúj Centrino reklámkampányt fog indítani, ezenkívül pedig számos új Centrino termékkel jelenik majd meg a piacon 2004-ben.

Az Intel a jövő esztendő első negyedévében jelenti majd be a jelenleg Dothan fejlesztési kódnevet viselő, legújabb és egyben leggyorsabb Pentium M processzorokat, valamint ugyancsak ekkor fog debütálni a vállalat immár a 802.11g vezeték nélküli hálózati szabvánnyal is kompatibilis új Wi-Fi kommunikációs chipje. Az Intel vezetői az üggyel kapcsolatban elmondták, hogy manapság már nem elég kiváló minőségű és teljesítményű termékekkel megjelenni a piacon, ezen termékek ugyanis a megfelelő hírverés nélkül nem sok sikerre számíthatnak.

Éppen ezért a Santa Clara-i székhelyű gyártó 2004-ben új reklámokkal jelenik majd meg mind a nyomtatott sajtóban, mind pedig a televíziós csatornákon. Az Intel egyébként nem csak a vásárlókat, hanem a számítógépek gyártásával foglalkozó cégeket is meg kívánja győzni arról, hogy érdemes a Centrino technológiák felé nyitni, ugyanis ezen platformra építkezve kicsi, könnyű és egyben nagy teljesítményű mobil számítógépekkel lehet megjelenni a piacon.

Egyes szakértők úgy vélik, hogy az Intel nincs könnyű helyzetben, amikor Centrino platformját próbálja meg népszerűsíteni, ugyanis a felhasználókat általánosságban véve nehéz meggyőzni arról, hogy nem mindig a nagyobb méretű, akár az asztali számítógépek kiváltására is alkalmas notebookok számítanak a legjobb választásnak. Ezenkívül a vásárlóknak valahogy el kell magyarázni, hogy a Centrino platform szerves részét képező Pentium M processzor relatíve alacsony órajele nem jelenti azt, hogy a Pentium M alacsony teljesítménnyel rendelkezik, sőt, akár a jelentősen magasabb órajelű Pentium 4 chipekkel is képes felvenni a versenyt.

Az NPD Group piackutató cég adatai szerint az Egyesült Államokban májusban három, októberben pedig nyolc százalékos részesedése volt a Centrino notebook platformnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!