Alex
A Microsoft új technológiája segít távol tartani a kéretlen leveleket
A Microsoft a Comdex Las Vegas 2003 kiállításon bejelentette, hogy a vállalat kéretlen levelek elleni összehangolt erőfeszítéseinek részeként a Microsoft mindegyik e-mail platformján bevezetik a SmartScreen nevű spamszűrő technológiát.
A Microsoft Research fejlesztőmunkájának eredménye, a SmartScreen technológia első változatai már megjelentek az Outlook 2003-ban, illetve az MSN 8 és a Hotmail levelezőszolgáltatásban, és rövidesen elérhető lesz az Exchange Server 2003 új bővítményeként is, Microsoft Exchange Intelligent Message Filter (intelligens üzenetszűrő) néven.
A SmartScreen technológia a legkorszerűbb spamszűrési eljárásokból épül fel, ezekkel egészíti ki a különböző termékeket és eszközöket, segítséget nyújtva a vállalati és egyéni e-mail felhasználóknak ahhoz, hogy megvédjék magukat az egyre hömpölygő spamáradattól. Spamnek általában a kéretlenül küldött, nemkívánatos leveleket szokták nevezni, ezt a definíciót a Microsoft úgy finomította, hogy a fogalom alatt a kéretlenül küldött "ömlesztett", illetve a kéretlenül küldött, hirdetéseket tartalmazó leveleket érti. Az új, szabadalmaztatott technológia a gépi tanulás módszerén alapul: a levelezőprogram felhasználója dönti el, hogy egy levél spamnek minősül-e. Ez a döntés egy visszacsatolási körön keresztül visszajut a szűrőhöz, amely így megtanulja, hogy milyen jellemzők után kutasson.
A SmartScreen technológiát Bill Gates is megemlítette Comdexes bevezetőjében
Több százezer Hotmail-előfizető vállalkozott rá, hogy több millió levélről eldöntse, valódi üzenetnek vagy spamnek tekinti-e azokat. Ennek eredményeképpen több mint 500 000 olyan jellemzőt sikerült azonosítani, amelynek alapján a SmartScreen technológia vizsgálja a leveleket. Az Exchange intelligens üzenetszűrője révén az Exchange 2003-at használó vállalatok az említett jellemzők szerint lepontozhatják a bejövő leveleket, és a pontszám alapján még az előtt kiszűrhetik a spamet, hogy elérné a felhasználó postaládáját.
"Az elektronikus levelezést használó ügyfeleink körében napjainkban a spam jelenti az első számú problémát. Be kell látnunk, hogy nem létezik olyan módszer, amely önmagában megoldaná a problémát, de a Microsoft mindent megtesz azért, hogy innovatív új módszerek biztosításával lehetőséget teremtsen a kéretlen levelezésből élők üzletvitelének ellehetetlenítésére" - fejtette ki Ryan Hamlin, a Microsoft spamellenes technológiáért és stratégiáért felelős csoportjának igazgatója. "A SmartScreen technológia azt a célt szolgálja, hogy könnyebb legyen a spamet észlelni, és hogy nehezebben lehessen belőle profitálni, hozzájárulva ezzel, hogy az e-mail továbbra is jól használható, értékes kommunikációs módszer maradhasson. A SmartScreen technológia formájában egységes, nagy hatású spamellenes megoldást biztosíthatunk annak a több százmillió embernek, aki az MSN-t, a Hotmail-t, az Office-t és az Exchange-t használja."
Becslések szerint a napjainkban küldött elektronikus levelek több mint fele spam. Ez egyrészről súlyosan túlterheli a hálózatokat, másrészről világszerte rengeteg időt, pénzt és erőforrást von el a magánszemélyek és a vállalkozások hasznos tevékenységétől. A spam mélyen kihat az elektronikus levelezés használatára, amint az kitűnik a Pew Internet & American Life nemrégiben közzétett vizsgálatából. E szerint az e-mailt használók 52 százaléka jelezte, hogy a spam csökkentette az általánosságban az e-mailbe vetett bizalmát, 25 százalékuk pedig arról számolt be, hogy a spam egyre növekvő tömege miatt összességében kevesebbet leveleznek a számítógépükről. A spammerek gyakran a kevésbé hozzáértő e-mail felhasználók védtelenségét használják ki, köztük a gyerekekét. Ez pedig valódi veszélyt jelent a magánélet szentségére és a személyes biztonságra nézve.
Ryan Hamlin, a Microsoft spamellenes technológiáért és stratégiáért felelős csoportjának igazgatója
A Microsoft az elektronikus levelezés védettségét, biztonságosságát, "higiéniáját" és hatékonyságát célzó átfogó erőfeszítése részeként hamarosan egy új, kiszolgálóoldali spamellenes szolgáltatást tesz elérhetővé az Exchange 2003 felhasználói számára, amely szintén a SmartScreen technológián alapul. Az Exchange intelligens üzenetszűrő heurisztikus módszerekkel elemzi a bejövő leveleket, és megállapítja róluk, hogy levélszemétnek minősíthetők-e. A szűrő intelligens, az idő múltával alkalmazkodik a helyzethez, így egyre jobban útját tudja állni a nemkívánatos leveleknek, és egyre kevesebbszer dönt tévesen. Ha a kiszolgálón fut az intelligens üzenetszűrő, a kéretlen levelek javarésze még az előtt elcsíphető, hogy eljutna a felhasználók postaládájába.
Az intelligens üzenetszűrő csak az Exchange 2003 változatán működik, így az Exchange Server felügyeleti eszközeinek egységes kezelőfelületéről vezérelhető. Az Exchange intelligens üzenetszűrő 2003 első felében lesz elérhető a Microsoft ügyfelei közül azoknak, akik Frissítési garanciával kiegészített licencet vásároltak az Exchange 2003-ra.
"Úgy tekintek az intelligens üzenetszűrőre, mint a vállalatok és intézmények spamellenes fegyvertárának egyik fontos elemére" - közölte Paul Flessner, a Microsoft kiszolgálóiplatform-divízióját vezető alelnök. "Úgy szerkesztettük meg, hogy kiegészítse és kibővítse a vállalat által esetleg már használt szűrőalkalmazások lehetőségeit, valamint hogy partnereink egyszerűen integrálhassák vele spamellenes alkalmazásaikat, nagyobb védettséget biztosítva a felhasználóknak."
"A kéretlen levelek problémájának növekedése miatt a felhasználók olyan technológiai megoldásokat keresnek, amelyek nagyobb védelmet nyújtanak" - mondta Enrique Salem, a Brightmail Inc. elnök-vezérigazgatója. Ez a cég a kéretlen levelek elleni technológiák egyik vezető szállítója, amely számos spamellenes kezdeményezés terén működik együtt a Microsofttal. "Az Exchange Server valóban megkönnyítette a hozzánk hasonló vállalatoknak, hogy kiegészítő megoldásokat készítsenek a Microsoft levelezési termékeihez, aminek köszönhetően a felhasználók a manapság elérhető legjobb eszközökhöz és a kéretlen levelekkel szembeni legmagasabb szintű védelemhez juthatnak hozzá. A Microsoft spamvédelmi funkcióinak, illetve a mi kivételesen hatékony és pontos spamellenes termékünknek az együttese nagyon vonzó lehetőséget kínál közös ügyfeleinknek."
Ezek az új e-mail védelmi és szűrési lehetőségek az Exchange Server 2003 és az Outlook 2003 legújabb biztonsági elemeire épülnek, amelyek segítségével az átjáró és az ügyfélprogram szintjén egyaránt útját lehet állni a kártékony tartalomnak és a kéretlen leveleknek. A biztonságosnak tekintett és a tiltott feladók listája, a tartományimitálás, illetve az Exchange 2003 szerves részét alkotó különböző más spamgátló és -szűrő eljárások segítségével a rendszergazdák a hálózat jó működőképességének megőrzésére fordíthatják figyelmüket, hozzájárulva ezzel a végfelhasználók termelékenységének fokozásához.
A Microsoft a jövőben is jelentős összegeket fog áldozni a spamellenes kutatási és fejlesztési tevékenységekre, hogy új technológiai módszerek állhassanak rendelkezésre a spam problémakörének megoldására. Ha a szereplők tágabb körét tekintjük, a cégnek szerint a kéretlen levelek kérdéskörére csak összehangolt erőfeszítéssel található kielégítő válasz. Ebben a korszerű technológián kívül az iparági önszabályozásra, a felhasználók tájékoztatására, a jó törvénykezésre és a törvénysértő spammerek elleni célzott bűnüldözési és igazságszolgáltatási fellépésre is komoly szerep hárul.
A Microsoft Research fejlesztőmunkájának eredménye, a SmartScreen technológia első változatai már megjelentek az Outlook 2003-ban, illetve az MSN 8 és a Hotmail levelezőszolgáltatásban, és rövidesen elérhető lesz az Exchange Server 2003 új bővítményeként is, Microsoft Exchange Intelligent Message Filter (intelligens üzenetszűrő) néven.
A SmartScreen technológia a legkorszerűbb spamszűrési eljárásokból épül fel, ezekkel egészíti ki a különböző termékeket és eszközöket, segítséget nyújtva a vállalati és egyéni e-mail felhasználóknak ahhoz, hogy megvédjék magukat az egyre hömpölygő spamáradattól. Spamnek általában a kéretlenül küldött, nemkívánatos leveleket szokták nevezni, ezt a definíciót a Microsoft úgy finomította, hogy a fogalom alatt a kéretlenül küldött "ömlesztett", illetve a kéretlenül küldött, hirdetéseket tartalmazó leveleket érti. Az új, szabadalmaztatott technológia a gépi tanulás módszerén alapul: a levelezőprogram felhasználója dönti el, hogy egy levél spamnek minősül-e. Ez a döntés egy visszacsatolási körön keresztül visszajut a szűrőhöz, amely így megtanulja, hogy milyen jellemzők után kutasson.
A SmartScreen technológiát Bill Gates is megemlítette Comdexes bevezetőjében
Több százezer Hotmail-előfizető vállalkozott rá, hogy több millió levélről eldöntse, valódi üzenetnek vagy spamnek tekinti-e azokat. Ennek eredményeképpen több mint 500 000 olyan jellemzőt sikerült azonosítani, amelynek alapján a SmartScreen technológia vizsgálja a leveleket. Az Exchange intelligens üzenetszűrője révén az Exchange 2003-at használó vállalatok az említett jellemzők szerint lepontozhatják a bejövő leveleket, és a pontszám alapján még az előtt kiszűrhetik a spamet, hogy elérné a felhasználó postaládáját.
"Az elektronikus levelezést használó ügyfeleink körében napjainkban a spam jelenti az első számú problémát. Be kell látnunk, hogy nem létezik olyan módszer, amely önmagában megoldaná a problémát, de a Microsoft mindent megtesz azért, hogy innovatív új módszerek biztosításával lehetőséget teremtsen a kéretlen levelezésből élők üzletvitelének ellehetetlenítésére" - fejtette ki Ryan Hamlin, a Microsoft spamellenes technológiáért és stratégiáért felelős csoportjának igazgatója. "A SmartScreen technológia azt a célt szolgálja, hogy könnyebb legyen a spamet észlelni, és hogy nehezebben lehessen belőle profitálni, hozzájárulva ezzel, hogy az e-mail továbbra is jól használható, értékes kommunikációs módszer maradhasson. A SmartScreen technológia formájában egységes, nagy hatású spamellenes megoldást biztosíthatunk annak a több százmillió embernek, aki az MSN-t, a Hotmail-t, az Office-t és az Exchange-t használja."
Becslések szerint a napjainkban küldött elektronikus levelek több mint fele spam. Ez egyrészről súlyosan túlterheli a hálózatokat, másrészről világszerte rengeteg időt, pénzt és erőforrást von el a magánszemélyek és a vállalkozások hasznos tevékenységétől. A spam mélyen kihat az elektronikus levelezés használatára, amint az kitűnik a Pew Internet & American Life nemrégiben közzétett vizsgálatából. E szerint az e-mailt használók 52 százaléka jelezte, hogy a spam csökkentette az általánosságban az e-mailbe vetett bizalmát, 25 százalékuk pedig arról számolt be, hogy a spam egyre növekvő tömege miatt összességében kevesebbet leveleznek a számítógépükről. A spammerek gyakran a kevésbé hozzáértő e-mail felhasználók védtelenségét használják ki, köztük a gyerekekét. Ez pedig valódi veszélyt jelent a magánélet szentségére és a személyes biztonságra nézve.
Ryan Hamlin, a Microsoft spamellenes technológiáért és stratégiáért felelős csoportjának igazgatója
A Microsoft az elektronikus levelezés védettségét, biztonságosságát, "higiéniáját" és hatékonyságát célzó átfogó erőfeszítése részeként hamarosan egy új, kiszolgálóoldali spamellenes szolgáltatást tesz elérhetővé az Exchange 2003 felhasználói számára, amely szintén a SmartScreen technológián alapul. Az Exchange intelligens üzenetszűrő heurisztikus módszerekkel elemzi a bejövő leveleket, és megállapítja róluk, hogy levélszemétnek minősíthetők-e. A szűrő intelligens, az idő múltával alkalmazkodik a helyzethez, így egyre jobban útját tudja állni a nemkívánatos leveleknek, és egyre kevesebbszer dönt tévesen. Ha a kiszolgálón fut az intelligens üzenetszűrő, a kéretlen levelek javarésze még az előtt elcsíphető, hogy eljutna a felhasználók postaládájába.
Az intelligens üzenetszűrő csak az Exchange 2003 változatán működik, így az Exchange Server felügyeleti eszközeinek egységes kezelőfelületéről vezérelhető. Az Exchange intelligens üzenetszűrő 2003 első felében lesz elérhető a Microsoft ügyfelei közül azoknak, akik Frissítési garanciával kiegészített licencet vásároltak az Exchange 2003-ra.
"Úgy tekintek az intelligens üzenetszűrőre, mint a vállalatok és intézmények spamellenes fegyvertárának egyik fontos elemére" - közölte Paul Flessner, a Microsoft kiszolgálóiplatform-divízióját vezető alelnök. "Úgy szerkesztettük meg, hogy kiegészítse és kibővítse a vállalat által esetleg már használt szűrőalkalmazások lehetőségeit, valamint hogy partnereink egyszerűen integrálhassák vele spamellenes alkalmazásaikat, nagyobb védettséget biztosítva a felhasználóknak."
"A kéretlen levelek problémájának növekedése miatt a felhasználók olyan technológiai megoldásokat keresnek, amelyek nagyobb védelmet nyújtanak" - mondta Enrique Salem, a Brightmail Inc. elnök-vezérigazgatója. Ez a cég a kéretlen levelek elleni technológiák egyik vezető szállítója, amely számos spamellenes kezdeményezés terén működik együtt a Microsofttal. "Az Exchange Server valóban megkönnyítette a hozzánk hasonló vállalatoknak, hogy kiegészítő megoldásokat készítsenek a Microsoft levelezési termékeihez, aminek köszönhetően a felhasználók a manapság elérhető legjobb eszközökhöz és a kéretlen levelekkel szembeni legmagasabb szintű védelemhez juthatnak hozzá. A Microsoft spamvédelmi funkcióinak, illetve a mi kivételesen hatékony és pontos spamellenes termékünknek az együttese nagyon vonzó lehetőséget kínál közös ügyfeleinknek."
Ezek az új e-mail védelmi és szűrési lehetőségek az Exchange Server 2003 és az Outlook 2003 legújabb biztonsági elemeire épülnek, amelyek segítségével az átjáró és az ügyfélprogram szintjén egyaránt útját lehet állni a kártékony tartalomnak és a kéretlen leveleknek. A biztonságosnak tekintett és a tiltott feladók listája, a tartományimitálás, illetve az Exchange 2003 szerves részét alkotó különböző más spamgátló és -szűrő eljárások segítségével a rendszergazdák a hálózat jó működőképességének megőrzésére fordíthatják figyelmüket, hozzájárulva ezzel a végfelhasználók termelékenységének fokozásához.
A Microsoft a jövőben is jelentős összegeket fog áldozni a spamellenes kutatási és fejlesztési tevékenységekre, hogy új technológiai módszerek állhassanak rendelkezésre a spam problémakörének megoldására. Ha a szereplők tágabb körét tekintjük, a cégnek szerint a kéretlen levelek kérdéskörére csak összehangolt erőfeszítéssel található kielégítő válasz. Ebben a korszerű technológián kívül az iparági önszabályozásra, a felhasználók tájékoztatására, a jó törvénykezésre és a törvénysértő spammerek elleni célzott bűnüldözési és igazságszolgáltatási fellépésre is komoly szerep hárul.