Alex
Egyre agresszívebbek a felugró reklámok
Az Amerikai Kereskedelmi Felügyelőbizottság eljárást indított egy kaliforniai cég ellen, mely reklámablakokkal bombázta a netezők számítógépeit. A hirdetett 30 dolláros szoftver csupán a cég saját felugró ablakait szüntette volna meg.
A San Diegó-i D Squared Solutions Windows Messenger üzenetekkel bombázta az internetezőket, de a legmeglepőbb az időtartam: minden tizedik percben. Az FTC-nek a bejelentést megtévő Karen McKechnie elmondta, hogy a reklámok miatt képtelen munkavégzésre. "Az üzenetek küldése szabálysértés, és mindenkinek joga van használnia a saját számítógépét."
Howard Beales, a Kereskedelmi Felügyelőbizottság igazgatója szerint "A felugró ablakban reklámozás az élet része, de ez a vállalat túlment minden határon." A Windows üzenőszolgáltatása alapesetben a sürgős rendszergazdai üzeneteknek az intraneten lévő felhasználókhoz eljutattására készült, de persze akár a kollégák egymás közötti csevegésére is használható. Az FTC közlése szerint ezt használta ki a D-Squared reklámcélokra, de olyan pofátlan módon, hogy a hirdetett termék mindössze a saját reklámjaitól kimélte volna meg a felhasználókat.
"Az olyan reklám, ami csak annyit közöl, hogy abbahagyom a reklámozást ha fizetsz meglehetősen egyszerű eset" - nyilatkozta Beales. Az igazgató kiemelte, hogy ennek megakadályozása a Messenger szolgáltatás kikapcsolásával is lehetséges, melynek amúgysem gyakori a használata.
Egy Messenger reklámablak
Az üzenetek kihasználása reklámcélokra egyébként érdekes ötlet, mivel az akkor is megjelenik, ha a felhasználó nem olvasgat a neten vagy nem is levelezik; csupán egy aktív internetkapcsolatot igényel. Célcsoportja így igen nagy, az összes szélessávú kapcsolattal rendelkező felhasználót (ADSL vagy kábel) el tudja érni. Kikapcsolása nem szünteti meg a webes, a böngészőben megjelenő reklámokat.
A D Squared számtalan weblapon reklámozza szoftverét, de a cég levélben, és telefonon is elérhetetlen. A honlapjukon lévő információ szerint óránként akár 135 ezer üzenetet is tudnak továbbítani, és adatbázisuk kétmilliárd internetcímet tartalmaz. Beales közlése szerint a vállalat többszázezer dolláros bevételre is szert tehetett. A Kereskedelmi Felügyelőbizottság a területileg illetékes, Maryland állambeli bíróságon már megtette a szükséges jogi lépéseket.
A Microsoft már októberben kiadta a Windows Messenger biztonsági javítását, mely lehetetlenné teszi a távoli használatot. Ezenkívűl, mivel a vállalat szerint az otthoni felhasználók számára teljesen szükségtelen a szolgáltatás, a Windows következő verziói alapesetben már kikapcsolt állapotban tartalmazzák a szoftvert. A cég ezenkívűl pénzjutalmakkal is segíti a hackerek és virusírók elleni harcot: 5 millió dollárral támogatják a hatóságok munkáját, és 250 ezer dollárt ajánlottak fel az ősszel hatalmas károkat okozó MSBlaster és a SoBig férgeket iró programozók nyomravezetőjének.
A San Diegó-i D Squared Solutions Windows Messenger üzenetekkel bombázta az internetezőket, de a legmeglepőbb az időtartam: minden tizedik percben. Az FTC-nek a bejelentést megtévő Karen McKechnie elmondta, hogy a reklámok miatt képtelen munkavégzésre. "Az üzenetek küldése szabálysértés, és mindenkinek joga van használnia a saját számítógépét."
Howard Beales, a Kereskedelmi Felügyelőbizottság igazgatója szerint "A felugró ablakban reklámozás az élet része, de ez a vállalat túlment minden határon." A Windows üzenőszolgáltatása alapesetben a sürgős rendszergazdai üzeneteknek az intraneten lévő felhasználókhoz eljutattására készült, de persze akár a kollégák egymás közötti csevegésére is használható. Az FTC közlése szerint ezt használta ki a D-Squared reklámcélokra, de olyan pofátlan módon, hogy a hirdetett termék mindössze a saját reklámjaitól kimélte volna meg a felhasználókat.
"Az olyan reklám, ami csak annyit közöl, hogy abbahagyom a reklámozást ha fizetsz meglehetősen egyszerű eset" - nyilatkozta Beales. Az igazgató kiemelte, hogy ennek megakadályozása a Messenger szolgáltatás kikapcsolásával is lehetséges, melynek amúgysem gyakori a használata.
Egy Messenger reklámablak
Az üzenetek kihasználása reklámcélokra egyébként érdekes ötlet, mivel az akkor is megjelenik, ha a felhasználó nem olvasgat a neten vagy nem is levelezik; csupán egy aktív internetkapcsolatot igényel. Célcsoportja így igen nagy, az összes szélessávú kapcsolattal rendelkező felhasználót (ADSL vagy kábel) el tudja érni. Kikapcsolása nem szünteti meg a webes, a böngészőben megjelenő reklámokat.
A D Squared számtalan weblapon reklámozza szoftverét, de a cég levélben, és telefonon is elérhetetlen. A honlapjukon lévő információ szerint óránként akár 135 ezer üzenetet is tudnak továbbítani, és adatbázisuk kétmilliárd internetcímet tartalmaz. Beales közlése szerint a vállalat többszázezer dolláros bevételre is szert tehetett. A Kereskedelmi Felügyelőbizottság a területileg illetékes, Maryland állambeli bíróságon már megtette a szükséges jogi lépéseket.
A Microsoft már októberben kiadta a Windows Messenger biztonsági javítását, mely lehetetlenné teszi a távoli használatot. Ezenkívűl, mivel a vállalat szerint az otthoni felhasználók számára teljesen szükségtelen a szolgáltatás, a Windows következő verziói alapesetben már kikapcsolt állapotban tartalmazzák a szoftvert. A cég ezenkívűl pénzjutalmakkal is segíti a hackerek és virusírók elleni harcot: 5 millió dollárral támogatják a hatóságok munkáját, és 250 ezer dollárt ajánlottak fel az ősszel hatalmas károkat okozó MSBlaster és a SoBig férgeket iró programozók nyomravezetőjének.