JohnnyCage
Az ACER megelőzheti a HP-t az európai notebookpiacon
A tajvani ACER az év utolsó negyedében várhatóan átveszi a vezető pozíciót az európai notebook piacon, áll egy az IDC által kiadott jelentésben.
Az International Data Corp. (IDC) piackutató cég adatai szerint az ACER piaci részesedése az európai notebook szegmensben mintegy 16 százalékra növekedett az év harmadik negyedében, így a társaság alig 2 százalékkal maradt el a piacvezető Hewlett-Packard mögött. A tajvani gyártó azonban igen lendületesen tör előre, hiszen a társaság részesedése a második negyedévben még csak 12-13 százalék volt.
Az ACER 106 százalékos éves növekedést tudott elérni az európai notebook piacon, miközben az elsőszámú rivális HP 63 százalékkal tudta növelni eladásait. Az IDC elemzői szerint ez a trend az év utolsó három hónapjában is folytatódni fog, így a tajvani gyártó nagy valószínűség szerint megelőzi a HP-t a karácsonyi vásárlószezonban.
Az IDC jelentése szerint az európai notebook szegmens lendületes növekedését elsősorban az a folyamat alapozta meg, amelyben a felhasználók elöregedett asztali PC-ik helyett számos esetben inkább notebookot vásárolnak. A szegmensben érezhető növekedés lehetővé teszi az ACER számára, hogy az idei évben összesen mintegy 2 millió notebookot adjon el világszerte.
Az ACER mintegy 300 ezer notebookot szállított le az idei év második negyedében, szemben a HP több, mint 500 ezres eladásaival. A harmadik negyedévben mindkét gyártó jelentősen növelte eladásait, de az ACER 700 ezres eredménye jóval közelebb került a HP által eladott 800 ezer darabhoz.
Az ACER 2003-ban összesen mintegy 1 millió notebookot tervez eladni Európában, amely a társaság globális eladásainak hozzávetőleg a fele. A társaság jelenleg az ötödik legnagyobb notebook gyártó a világon. Az európai piac vezető pozíciójának megszerzése mellett az ACER Tajvanban is vissza szeretné szerezni első helyét a rivális ASUSTeK Computertől.
Az International Data Corp. (IDC) piackutató cég adatai szerint az ACER piaci részesedése az európai notebook szegmensben mintegy 16 százalékra növekedett az év harmadik negyedében, így a társaság alig 2 százalékkal maradt el a piacvezető Hewlett-Packard mögött. A tajvani gyártó azonban igen lendületesen tör előre, hiszen a társaság részesedése a második negyedévben még csak 12-13 százalék volt.
Az ACER 106 százalékos éves növekedést tudott elérni az európai notebook piacon, miközben az elsőszámú rivális HP 63 százalékkal tudta növelni eladásait. Az IDC elemzői szerint ez a trend az év utolsó három hónapjában is folytatódni fog, így a tajvani gyártó nagy valószínűség szerint megelőzi a HP-t a karácsonyi vásárlószezonban.
Az IDC jelentése szerint az európai notebook szegmens lendületes növekedését elsősorban az a folyamat alapozta meg, amelyben a felhasználók elöregedett asztali PC-ik helyett számos esetben inkább notebookot vásárolnak. A szegmensben érezhető növekedés lehetővé teszi az ACER számára, hogy az idei évben összesen mintegy 2 millió notebookot adjon el világszerte.
Az ACER mintegy 300 ezer notebookot szállított le az idei év második negyedében, szemben a HP több, mint 500 ezres eladásaival. A harmadik negyedévben mindkét gyártó jelentősen növelte eladásait, de az ACER 700 ezres eredménye jóval közelebb került a HP által eladott 800 ezer darabhoz.
Az ACER 2003-ban összesen mintegy 1 millió notebookot tervez eladni Európában, amely a társaság globális eladásainak hozzávetőleg a fele. A társaság jelenleg az ötödik legnagyobb notebook gyártó a világon. Az európai piac vezető pozíciójának megszerzése mellett az ACER Tajvanban is vissza szeretné szerezni első helyét a rivális ASUSTeK Computertől.