JohnnyCage
Jövőre is szűkös lesz az LCD gyártókapacitás
A DisplaySearch piackutató cég közleménye szerint a folyadékkristályos kijelzők gyártókapacitása 2004-ben csak kis mértékben fogja felülmúlni a keresletet, így a szállítmányok továbbra is szűkösek lehetnek.
Mint Ross Young, a DisplaySearch elnöke elmondta, az ötödik és hatodik generációs LCD-gyártósorok üzembe helyezésével a közeljövőben némileg összhangba kerül a kijelzők iránti kereslet a társaságok gyártókapacitásával. A vezető szerint az LCD kijelzők gyártókapacitása 2004-ben 5,5 százalékkal fogja felülmúlni az eszközök iránti piaci keresletet, amely még meglehetősen kevésnek számít. Az idei évben mintegy 1,7 százalékkal kevesebb folyadékkristályos panelt tudnak legyártani a társaságok, mint amennyire kereslet lenne, közölte a piackutató cég.
Az LG LCD-gyára. Szűkös lesz a kapacitás
Young szerint a keresletet 5,5 százalékkal felülmúló gyártókapacitás még mindig kevés. A vezető a vasárnaptól szerdáig tartó tajpeji Taiwan Business Alliance Conference konferencián tartott beszédében azt is elmondta, hogy az LCD kijelzők jelentős részét a közeljövőben az LCD televízió készülékek fogják lekötni. Az LCD TV-k szegmense a piackutató cég szerint 2007-ig átlagosan évi 88 százalékkal fog növekedni. Ugyanez az adat az LCD monitorok szegmensében 28 százalék, a notebook PC-k esetében pedig 16 százalék lesz.
Az LCD gyártók éppen ezért újonnan kiépített gyártósoraik jelentős részével az LCD TV piacot célozzák. Young szerint emellett azonban a kis-, illetve közepes méretű LCD kijelzők piaca is igen kedvezően fog alakulni az elkövetkező években, a gyártók pedig egyre több 3., illetve 3.5. generációs gyártósort fognak ezen változatok gyártására átállítani.
Az LCD gyártók a jövő évben az idei 4,9 millió darab után mintegy 9 millió folyadékkristályos kijezőt fognak leszállítani. Ezen kijelzőkből a 2003-ban várható 7 százalék helyett már hozzávetőleg 28 százalék lesz a televíziókba kerülő modellek aránya.
Mint Ross Young, a DisplaySearch elnöke elmondta, az ötödik és hatodik generációs LCD-gyártósorok üzembe helyezésével a közeljövőben némileg összhangba kerül a kijelzők iránti kereslet a társaságok gyártókapacitásával. A vezető szerint az LCD kijelzők gyártókapacitása 2004-ben 5,5 százalékkal fogja felülmúlni az eszközök iránti piaci keresletet, amely még meglehetősen kevésnek számít. Az idei évben mintegy 1,7 százalékkal kevesebb folyadékkristályos panelt tudnak legyártani a társaságok, mint amennyire kereslet lenne, közölte a piackutató cég.
Az LG LCD-gyára. Szűkös lesz a kapacitás
Young szerint a keresletet 5,5 százalékkal felülmúló gyártókapacitás még mindig kevés. A vezető a vasárnaptól szerdáig tartó tajpeji Taiwan Business Alliance Conference konferencián tartott beszédében azt is elmondta, hogy az LCD kijelzők jelentős részét a közeljövőben az LCD televízió készülékek fogják lekötni. Az LCD TV-k szegmense a piackutató cég szerint 2007-ig átlagosan évi 88 százalékkal fog növekedni. Ugyanez az adat az LCD monitorok szegmensében 28 százalék, a notebook PC-k esetében pedig 16 százalék lesz.
Az LCD gyártók éppen ezért újonnan kiépített gyártósoraik jelentős részével az LCD TV piacot célozzák. Young szerint emellett azonban a kis-, illetve közepes méretű LCD kijelzők piaca is igen kedvezően fog alakulni az elkövetkező években, a gyártók pedig egyre több 3., illetve 3.5. generációs gyártósort fognak ezen változatok gyártására átállítani.
Az LCD gyártók a jövő évben az idei 4,9 millió darab után mintegy 9 millió folyadékkristályos kijezőt fognak leszállítani. Ezen kijelzőkből a 2003-ban várható 7 százalék helyett már hozzávetőleg 28 százalék lesz a televíziókba kerülő modellek aránya.