JohnnyCage
A félelmek kezelésére is alkalmasak lehetnek a játékszoftverek
Kanadai kutatók szerint a számítógépes videójátékok alkalmasak lehetnek a tériszony, valamint a különböző fóbiák hatékony kezelésére.
CyberPsychology and Behavior elnevezésű folyóirat októberi számában közzétett jelentés szerint a kereskedelmi forgalomban is kapható játékszoftverek alkalmasak lehetnek a különféle fóbiákban szenvedő betegek kezelésére. A kanadai Universite du Quebec en Qutauais egyetem kutatói által elkészített tanulmány eredménye szerint a PC-s játékok a különféle virtuális valóság eszközökön keresztül lehetővé teszik, hogy a felhasználók olyan környezetbe kerüljenek, amelytől a valóságban félnek.
Mivel azonban a terápia a számítógép előtt folyik, a szakértőknek lehetőségük nyílik a kialakuló szituáció teljes irányítására, és ezáltal a lehető legkedvezőbb eredményt tudják elérni. A kanadai Quebec-i Egyetem kutatói szerint a számítógépes játékokkal éppolyan hatékonyan kezelhetők a különféle fóbiák, mint a jóval drágább, speciális szimulációs berendezésekkel.
Cybervilágjáték Szöulban - tény, hogy a játékosok teljesen bele tudják élni magukat a virtuális világba, amit betegek esetén terápiára is lehet használni
A félelmekkel küszködő betegeket az orvosok gyakran kezelik olyan módszerekkel, amelyekben a beteg abba a környezetbe kerül, amelytől fél, hogy fokozatosan hozzászokjon ezekhez a viszonyokhoz, és csökkenjen a félelme. A kanadai kutatók a jólismert Half-Life játékok használták a pókiszonyban szenvedő betegek kezelésére, az Unreal Tournament pedig a tériszonyban, és klausztrofóbiában szenvedő betegek kezelésében nyújtott segítésget.
A kutatás eredménye szerint a számítógépes játékokkal előidézett környezet éppen azt a közepes élethűségi szintet teremti meg a betegekben, amely a fóbiák kezeléséhez a leginkább hatásos. A kutatók az egyetem weboldalán elérhetővé tették a kezeléshez használt virtuális környezeteket.
CyberPsychology and Behavior elnevezésű folyóirat októberi számában közzétett jelentés szerint a kereskedelmi forgalomban is kapható játékszoftverek alkalmasak lehetnek a különféle fóbiákban szenvedő betegek kezelésére. A kanadai Universite du Quebec en Qutauais egyetem kutatói által elkészített tanulmány eredménye szerint a PC-s játékok a különféle virtuális valóság eszközökön keresztül lehetővé teszik, hogy a felhasználók olyan környezetbe kerüljenek, amelytől a valóságban félnek.
Mivel azonban a terápia a számítógép előtt folyik, a szakértőknek lehetőségük nyílik a kialakuló szituáció teljes irányítására, és ezáltal a lehető legkedvezőbb eredményt tudják elérni. A kanadai Quebec-i Egyetem kutatói szerint a számítógépes játékokkal éppolyan hatékonyan kezelhetők a különféle fóbiák, mint a jóval drágább, speciális szimulációs berendezésekkel.
Cybervilágjáték Szöulban - tény, hogy a játékosok teljesen bele tudják élni magukat a virtuális világba, amit betegek esetén terápiára is lehet használni
A félelmekkel küszködő betegeket az orvosok gyakran kezelik olyan módszerekkel, amelyekben a beteg abba a környezetbe kerül, amelytől fél, hogy fokozatosan hozzászokjon ezekhez a viszonyokhoz, és csökkenjen a félelme. A kanadai kutatók a jólismert Half-Life játékok használták a pókiszonyban szenvedő betegek kezelésére, az Unreal Tournament pedig a tériszonyban, és klausztrofóbiában szenvedő betegek kezelésében nyújtott segítésget.
A kutatás eredménye szerint a számítógépes játékokkal előidézett környezet éppen azt a közepes élethűségi szintet teremti meg a betegekben, amely a fóbiák kezeléséhez a leginkább hatásos. A kutatók az egyetem weboldalán elérhetővé tették a kezeléshez használt virtuális környezeteket.