JohnnyCage

25 százalékkal csökkentek az európai notebook árak

Bár a legolcsóbb notebookok ára az elmúlt hónapokban nem csökkent a korábbiakhoz hasonló ütemben, az Európában forgalomba hozott készülékek átlagos ára 25 százalékot esett a harmadik negyedévben.

Az IDC piackutató cég napokban nyilvánosságra hozott jelentése szerint a notebook árak továbbra is gyorsan esnek Európában. A társaság szerint a készülékekért jelenleg mintegy 42 százalékkal kérnek kevesebbet a gyártók, mint 2000 augusztusában.

Szeptemberben mintegy 1,7 százalékkal csökkent az Európában forgalomba hozott notebookok átlagos ára az augusztusi árszinthez viszonyítva, közölte az IDC. Az áresés a teljes harmadik negyedévben ezzel elérte a 10,6 százalékot az idei év második negyedéhez viszonyítva.

Az elmúlt három hónap árait a januári szinthez viszonyítva az International Data Corp. mintegy 25 százalékos csökkenést regisztrált. A jelentős árzuhanás oka a társaság szerint a kiélezett konkurenciaharcban keresendő, amelyben a társaságok elsősorban áraikkal igyekeztek elcsábítani a vevőket riválisaiktól, illetve általánosan fellendíteni a vásárlókedvet.

Az árak kedvező irányú változása alapozta meg azt az 50 százalékos eladásbeli növekedést a fogyasztói szegmensben, amelyet a gyártók a harmadik negyedévben elértek az előző év azonos időszakához viszonyítva. A szervezeti piac szintén lendületesen, mintegy 29 százalékkal növekedett az öreg kontinensen.

Ami a notebookok, asztali számítógépek, és x86 alapú szerverek európai piacát illeti, az árak mintegy 7,1 százalékkal csökkentek az év második negyedéhez képest, és 20 százalékot zuhantak az egy évvel ezelőtti szinthez viszonyítva. Az IDC adatai szerint a megoldások a 2000 augusztusában regisztrált árszint alig több, mint 50 százalékáért vehetők meg.

"Az idei harmadik negyedév ismét komoly kihívások elé állította a PC gyártókat" - mondta Karine Paoli, az IDC European Personal Computing csoportjának kutatási igazgatója. "Mivel számos országban továbbra sem ért véget a recesszió, az üzleti felújítási ciklus pedig még mindig nem indult be, a társaságoknak nem maradt más választásuk, mint vonzó képet kialakítani a marketing fronton" - folytatta Paoli hozzátéve, hogy 2004 második feléig nem is várható a helyzet számottevő javulása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!