JohnnyCage
Mérsékelt sikert arattak az eldobható DVD-k
A néhány nap alatt használhatatlanná váló, eldobható DVD-Video lemezek egyelőre nem arattak olyan sikert a piacon, mint azt kifejlesztői korábban várták.
Az Egyesült Államokban a nagy áruházláncok, mint a Wal-Mart Stores, a közelmúltban már megkezdték az előre meghatározott ideig lejátszható DVD lemezek akciós árú forgalmazását. A szakértők szerint egyelőre azonban meglehetősen bizonytalan, hogy a vásárlók hajlandók lesznek-e 7 dollárt fizetni egy olyan DVD-Video lemezért, amelyet csak 48 óráig játszhatnak le, ezután pedig használhatatlanná válik.
Az "önmegsemmisítő" DVD lemezeket a Walt Disney Co. leányvállalataként ismert Buena Vista Home Entertainment fejlesztette ki azzal a céllal, hogy egy egyszerűbb, kényelmesebb alternatívát állítsanak a DVD tékáknak. Az EZ-D elnevezésű DVD lemezek egy speciális vákuum csomagolásban kaphatók, amely megvédi a lemezeket a kémiai elven megvalósuló önmegsemmisítéstől. A vásárló a lemez megvétele után bármikor kibonthatja azt, de ezt követően csak 48 órája marad, hogy megnézze a lemezen található filmet, mielőtt a lemezben olyan kémiai folyamatok mennek végbe, amelyek használhatatlanná teszik azt.
Előtte és utána. A piros szinű lemez idővel elfeketedik, használhatatlanná válik
A megoldás úgy biztosít lehetőséget az adott film korlátozott számú lejátszására, hogy a lemezt a "kölcsönzés" végén nem kell visszavinni a DVD kölcsönzőbe. Az elemzők szerint a nagymennyiségű akciós DVD lemezek, illetve az alternatív megoldások mellett az EZ-D egyelőre nem fog komoly sikert aratni a piacon.
A szakértők szerint az EZ-D legnagyobb riválisai a video-on-demand (videó megrendelésre) szolgáltatások, valamint az olyan műholdas megoldások, amelyek esetében az előfizetők csak a ténylegesen megnézett filmek után fizetnek.
Dennis McAlpine, a McAlpine Associates elemzője úgy véli, az EZ-D inkább csak egy kísérlet a Disney részéről, és nem egy olyan megoldás, amellyel a társaság számottevő bevételt kíván szerezni. Az elemző szerint ez a technológia ugyanakkor lehetőséget ad a kikölcsönzött lemezek késedelmi díjainak problémájára is. McAlpine szerint a kölcsönzők bevételük jelentős részét a magas késedelmi díjakból szerzik, amelyből a kiadók viszont nem részesülnek. Az EZ-D lehetővé teszi a filmstúdiók számára ennek a számukra kedvezőtlen helyzetnek a megváltoztatását.
Az Egyesült Államokban a nagy áruházláncok, mint a Wal-Mart Stores, a közelmúltban már megkezdték az előre meghatározott ideig lejátszható DVD lemezek akciós árú forgalmazását. A szakértők szerint egyelőre azonban meglehetősen bizonytalan, hogy a vásárlók hajlandók lesznek-e 7 dollárt fizetni egy olyan DVD-Video lemezért, amelyet csak 48 óráig játszhatnak le, ezután pedig használhatatlanná válik.
Az "önmegsemmisítő" DVD lemezeket a Walt Disney Co. leányvállalataként ismert Buena Vista Home Entertainment fejlesztette ki azzal a céllal, hogy egy egyszerűbb, kényelmesebb alternatívát állítsanak a DVD tékáknak. Az EZ-D elnevezésű DVD lemezek egy speciális vákuum csomagolásban kaphatók, amely megvédi a lemezeket a kémiai elven megvalósuló önmegsemmisítéstől. A vásárló a lemez megvétele után bármikor kibonthatja azt, de ezt követően csak 48 órája marad, hogy megnézze a lemezen található filmet, mielőtt a lemezben olyan kémiai folyamatok mennek végbe, amelyek használhatatlanná teszik azt.
Előtte és utána. A piros szinű lemez idővel elfeketedik, használhatatlanná válik
A megoldás úgy biztosít lehetőséget az adott film korlátozott számú lejátszására, hogy a lemezt a "kölcsönzés" végén nem kell visszavinni a DVD kölcsönzőbe. Az elemzők szerint a nagymennyiségű akciós DVD lemezek, illetve az alternatív megoldások mellett az EZ-D egyelőre nem fog komoly sikert aratni a piacon.
A szakértők szerint az EZ-D legnagyobb riválisai a video-on-demand (videó megrendelésre) szolgáltatások, valamint az olyan műholdas megoldások, amelyek esetében az előfizetők csak a ténylegesen megnézett filmek után fizetnek.
Dennis McAlpine, a McAlpine Associates elemzője úgy véli, az EZ-D inkább csak egy kísérlet a Disney részéről, és nem egy olyan megoldás, amellyel a társaság számottevő bevételt kíván szerezni. Az elemző szerint ez a technológia ugyanakkor lehetőséget ad a kikölcsönzött lemezek késedelmi díjainak problémájára is. McAlpine szerint a kölcsönzők bevételük jelentős részét a magas késedelmi díjakból szerzik, amelyből a kiadók viszont nem részesülnek. Az EZ-D lehetővé teszi a filmstúdiók számára ennek a számukra kedvezőtlen helyzetnek a megváltoztatását.