Spencer
Egyre több az idősebb és női számítógépes játékos
Egy most nyilvánosságra hozott tanulmány rávilágít arra, hogy téves azon vélekedés, miszerint a számítógépes játékok csak a tizenéves fiúk körében népszerűek, ugyanis a számítógépes játékosok átlag életkora az utóbbi időkben huszonkilenc esztendőre emelkedett, illetve a tizennyolc évnél idősebb játékosok körében rendkívül nagy a nők aránya.
Az Entertainment Software Association munkatársai által készített tanulmányból kiderül, hogy a játékszoftverek használói között huszonhat százalékos a tizennyolc éves, illetve annál idősebb nők aránya, miközben a hat-tizenhét éves fiúk aránya mindössze huszonegy százalék. A kutatók felhívják a figyelmet arra, hogy a közhiedelemmel ellentétben játékszoftverekkel ma már nemcsak fiúgyermekek játszanak besötétített ablakú szobáikban, hanem egyre több nő és idősebb férfi is örömét leli a számítógépes szoftverekkel történő kikapcsolódásban.
Az Entertainment Software Association-féle tanulmány kitér arra, hogy az említett trendnek megfelelően a számítógépes játékosok körében ma már mintegy tizenhét százalékra tehető az ötven évnél idősebbek részaránya, ami jelentős növekedést jelent ahhoz képest, hogy alig három esztendővel ezelőtt ezen részarány még csak tizenhárom százalék volt. A jelentés készítői által végzett közvélemény kutatás alapján elmondható, hogy a játékosok körében a tizennyolc éves, illetve annál idősebb férfiak aránya a legnagyobb, egész pontosan harmincnyolc százalékos, ezenkívül pedig említésre méltó, hogy a hat-tizenhét év közötti lányok részaránya mintegy tizenkét százalékra tehető.
Az Entertainment Software Association szerint egy átlagos számítógépes játékos hetente mintegy hat és fél órát áldoz kedvenc hobbijának, míg a hat-tizenhét éves korosztályba tartozó fiúk hetente közel hét és fél órát töltenek el számítógépes játékaikkal. Ahogy egyébként növekszik az idősebb játékosok aránya, úgy nő az idősebb korosztályok számára szánt játékok aránya is, melyet jól szemléltet, hogy míg 2000-ben, illetve 2001-ben 8, illetve 9,9 százalék volt a "felnőtt játékok" piaci részesedése, addig a tavalyi esztendőben már megközelítőleg 13,2 százalék volt ugyanezen piacrész.
Az Entertainment Software Association munkatársai által készített tanulmányból kiderül, hogy a játékszoftverek használói között huszonhat százalékos a tizennyolc éves, illetve annál idősebb nők aránya, miközben a hat-tizenhét éves fiúk aránya mindössze huszonegy százalék. A kutatók felhívják a figyelmet arra, hogy a közhiedelemmel ellentétben játékszoftverekkel ma már nemcsak fiúgyermekek játszanak besötétített ablakú szobáikban, hanem egyre több nő és idősebb férfi is örömét leli a számítógépes szoftverekkel történő kikapcsolódásban.
Az Entertainment Software Association-féle tanulmány kitér arra, hogy az említett trendnek megfelelően a számítógépes játékosok körében ma már mintegy tizenhét százalékra tehető az ötven évnél idősebbek részaránya, ami jelentős növekedést jelent ahhoz képest, hogy alig három esztendővel ezelőtt ezen részarány még csak tizenhárom százalék volt. A jelentés készítői által végzett közvélemény kutatás alapján elmondható, hogy a játékosok körében a tizennyolc éves, illetve annál idősebb férfiak aránya a legnagyobb, egész pontosan harmincnyolc százalékos, ezenkívül pedig említésre méltó, hogy a hat-tizenhét év közötti lányok részaránya mintegy tizenkét százalékra tehető.
Az Entertainment Software Association szerint egy átlagos számítógépes játékos hetente mintegy hat és fél órát áldoz kedvenc hobbijának, míg a hat-tizenhét éves korosztályba tartozó fiúk hetente közel hét és fél órát töltenek el számítógépes játékaikkal. Ahogy egyébként növekszik az idősebb játékosok aránya, úgy nő az idősebb korosztályok számára szánt játékok aránya is, melyet jól szemléltet, hogy míg 2000-ben, illetve 2001-ben 8, illetve 9,9 százalék volt a "felnőtt játékok" piaci részesedése, addig a tavalyi esztendőben már megközelítőleg 13,2 százalék volt ugyanezen piacrész.