SG.hu
A Microsoft közzétette negyedik negyedéves pénzügyi adatait
A negyedik negyedéves árbevétel fő mozgatórugóját a kiszolgálói termékek jelentették. A 2003-as pénzügyi év minden üzleti szegmensben két számjegyű növekedést hozott.
A Microsoft közzétette, hogy a 2003. június 30-ával zárult negyedévben 8,07 milliárd dollár árbevételre tett szert, ami a múlt év hasonló időszakában elért 7,25 milliárd dollárhoz képest 11 százalékos növekedést jelent. A negyedik negyedévben realizált üzemi eredmény 2,19 milliárd dollár, amely magában foglalja az elsődlegesen az AOL Time Warnerrel folytatott per rendezése kapcsán felmerült 796 millió dollár költséget. A múlt év hasonló időszakában az üzemi eredmény 2,87 milliárd dollárt tett ki. A negyedévben realizált nettó eredmény 1,92 milliárd dollár volt, beleértve 533 millió dollár adózás utáni költséget. A múlt év hasonló időszakában a nettó eredmény 1,53 milliárd dollár volt, mely magában foglalt a beruházások értékcsökkentése miatt felmerült 806 millió dollár adózás utáni költséget. A 2003. júniusával zárult negyedévben az egy részvényre eső nyereség 0,18 dollárra rúgott, mely magában foglalja a jogi ügyek rendezése kapcsán felmerült 0,05 dollár adózás utáni költséget. Az előző évben az egy részvényre eső nyereség 0,14 dollárt tett ki, mely magában foglalt a beruházások értékcsökkentése miatt levont 0,07 dollár adózás utáni költséget.
"A 2003-as pénzügyi év minden üzleti szegmensben két számjegyű növekedést hozott. A negyedik negyedévben a vártnál nagyobb árbevételt értünk el, amely a vállalatok és a magánfelhasználók által a termékeink iránt mutatott erős érdeklődésnek köszönhető" - mondta John Connors, a Microsoft pénzügyi igazgatója. "Az új pénzügyi évben is arra fogunk törekedni, hogy nagyobb értéket biztosítsunk a felhasználóknak, több lehetőséget a kis és közepes vállalatoknak, valamint hogy növeljük részesedésünket a nagyvállalatok körében, és javítsuk az új üzletágak teljesítményét."
A vállalat azt is közzétette, hogy a 2003. június 30-ával záródó pénzügyi évben 32,19 milliárd dollár bevételt ért el, ami 13 százalékkal több a múlt évben elért 28,37 milliárd dollárnál. A működési eredmény 13,22 milliárd dollárt tett ki, szemben a múlt évben elért 11,91 milliárd dollárral. A 2003-as nettó eredmény 9,99 milliárd, az egy részvényre eső nyereség pedig 0,92 dollár volt, mely magában foglalt a beruházások értékcsökkentése miatt levont 0,07 dollár adózás utáni költséget, a perek rendezéséhez szükséges 0,06 dollárt, és 0,01 dollár egyszeri adójóváírást. Az előző év nettó eredménye 7,83 milliárd, az egy részvényre eső nyereség pedig 0,70 dollár volt, mely magában foglalt a beruházások értékcsökkentése miatt levont 0,26 dollár adózás utáni költséget, a perek rendezéséhez szükséges 0,04 dollárt és az Expedia eladásából befolyt 0,08 dollárt.
A kiszolgálói platformok árbevétele az előző év negyedik negyedévét 17%-kal múlta felül, melyet a Windows Server 24%-os és a Microsoft SQL Server 34%-os növekedése alapozott meg. Emellett nőtt a kereslet az alapvető kiszolgálói termékek nagyvállalati kiadásai iránt, ami azt jelzi, hogy a vállalatok egyre nagyobb számban alkalmaznak Microsoft szoftvereket létfontosságú feladataikhoz. A Microsoft a negyedik negyedévben bocsátotta ki a Windows Server 2003 termékcsaládot, amely láthatóan jó fogadásra lelt a vásárlók körében. Ebben a negyedévben többek között a Cendant Corporation, a VeriSign, Inc. és az Egyesült Államok hadserege vásárolt Microsoft kiszolgálószoftvereket.
Az MSN ebben a negyedévben rekord árbevételt ért el: az előző év hasonló időszakához képest a bevétel 25%-kal nőtt, melynek hajtóerejét a 48%-kal bővülő hirdetési árbevétel adta. "A múlt évben jelentős előrelépést értünk el mind a teljesítmény alapú hirdetés, mind a márkák MSN hálózatban való hirdetése terén. Az MSN kiemelt internetes felület a hirdetők számára, melyet a Nestle, a Visa és a Kraft megbízásai is igazolnak" - mondta Yusuf Mehdi, az MSN alelnöke. "Az MSN a jövőben is azt tarja szem előtt, hogy a legjobb internetes környezetet biztosítsa a felhasználóknak és a hirdetőknek egyaránt, és hogy nyereségesen üzemeljen".
Az otthon és szórakozás területén a Microsoft a vártnál jobb eredményt ért el a negyedik negyedévben: az előző évhez képest 8%-kal nőtt az árbevétel, köszönhetően annak, hogy a becsültnél több Xbox konzolt sikerült értékesíteni. Az Xbox 2001-es megjelenése óta a Microsoft világszerte több mint 9,4 millió Xbox konzolt adott el, és a következő pénzügyi év végéig a 14,5-16,0 millió eladott konzollal számol. Emellett az Xbox Live is egyre népszerűbb, a több mint 500 000 előfizető hetente több mint 1 millió játékban vesz részt. A 2003-as év végére 400-nál is több játék lesz elérhető az Xbox-ra, és számos nagyon várt játék is meg fog jelenni, mint például a Halo 2.
A menedzsment a következő adatokat várja a 2004. június 30-ával záródó teljes pénzügyi évre:
A bevétel 34,2 és 34,9 milliárd dollár között lesz.
Az üzemi eredmény 11,3 és 11,6 milliárd dollár között lesz, ideértve a részvényesek kárpótlására fordított kb. 3,9 milliárd dollár költséget.
Az egy részvényre eső nyereség 0,85-087 dollár lesz, ideértve a részvényesek kárpótlására fordított 0,24 dollár adózás utáni költséget.
A Microsoft közzétette, hogy a 2003. június 30-ával zárult negyedévben 8,07 milliárd dollár árbevételre tett szert, ami a múlt év hasonló időszakában elért 7,25 milliárd dollárhoz képest 11 százalékos növekedést jelent. A negyedik negyedévben realizált üzemi eredmény 2,19 milliárd dollár, amely magában foglalja az elsődlegesen az AOL Time Warnerrel folytatott per rendezése kapcsán felmerült 796 millió dollár költséget. A múlt év hasonló időszakában az üzemi eredmény 2,87 milliárd dollárt tett ki. A negyedévben realizált nettó eredmény 1,92 milliárd dollár volt, beleértve 533 millió dollár adózás utáni költséget. A múlt év hasonló időszakában a nettó eredmény 1,53 milliárd dollár volt, mely magában foglalt a beruházások értékcsökkentése miatt felmerült 806 millió dollár adózás utáni költséget. A 2003. júniusával zárult negyedévben az egy részvényre eső nyereség 0,18 dollárra rúgott, mely magában foglalja a jogi ügyek rendezése kapcsán felmerült 0,05 dollár adózás utáni költséget. Az előző évben az egy részvényre eső nyereség 0,14 dollárt tett ki, mely magában foglalt a beruházások értékcsökkentése miatt levont 0,07 dollár adózás utáni költséget.
"A 2003-as pénzügyi év minden üzleti szegmensben két számjegyű növekedést hozott. A negyedik negyedévben a vártnál nagyobb árbevételt értünk el, amely a vállalatok és a magánfelhasználók által a termékeink iránt mutatott erős érdeklődésnek köszönhető" - mondta John Connors, a Microsoft pénzügyi igazgatója. "Az új pénzügyi évben is arra fogunk törekedni, hogy nagyobb értéket biztosítsunk a felhasználóknak, több lehetőséget a kis és közepes vállalatoknak, valamint hogy növeljük részesedésünket a nagyvállalatok körében, és javítsuk az új üzletágak teljesítményét."
A vállalat azt is közzétette, hogy a 2003. június 30-ával záródó pénzügyi évben 32,19 milliárd dollár bevételt ért el, ami 13 százalékkal több a múlt évben elért 28,37 milliárd dollárnál. A működési eredmény 13,22 milliárd dollárt tett ki, szemben a múlt évben elért 11,91 milliárd dollárral. A 2003-as nettó eredmény 9,99 milliárd, az egy részvényre eső nyereség pedig 0,92 dollár volt, mely magában foglalt a beruházások értékcsökkentése miatt levont 0,07 dollár adózás utáni költséget, a perek rendezéséhez szükséges 0,06 dollárt, és 0,01 dollár egyszeri adójóváírást. Az előző év nettó eredménye 7,83 milliárd, az egy részvényre eső nyereség pedig 0,70 dollár volt, mely magában foglalt a beruházások értékcsökkentése miatt levont 0,26 dollár adózás utáni költséget, a perek rendezéséhez szükséges 0,04 dollárt és az Expedia eladásából befolyt 0,08 dollárt.
A kiszolgálói platformok árbevétele az előző év negyedik negyedévét 17%-kal múlta felül, melyet a Windows Server 24%-os és a Microsoft SQL Server 34%-os növekedése alapozott meg. Emellett nőtt a kereslet az alapvető kiszolgálói termékek nagyvállalati kiadásai iránt, ami azt jelzi, hogy a vállalatok egyre nagyobb számban alkalmaznak Microsoft szoftvereket létfontosságú feladataikhoz. A Microsoft a negyedik negyedévben bocsátotta ki a Windows Server 2003 termékcsaládot, amely láthatóan jó fogadásra lelt a vásárlók körében. Ebben a negyedévben többek között a Cendant Corporation, a VeriSign, Inc. és az Egyesült Államok hadserege vásárolt Microsoft kiszolgálószoftvereket.
Az MSN ebben a negyedévben rekord árbevételt ért el: az előző év hasonló időszakához képest a bevétel 25%-kal nőtt, melynek hajtóerejét a 48%-kal bővülő hirdetési árbevétel adta. "A múlt évben jelentős előrelépést értünk el mind a teljesítmény alapú hirdetés, mind a márkák MSN hálózatban való hirdetése terén. Az MSN kiemelt internetes felület a hirdetők számára, melyet a Nestle, a Visa és a Kraft megbízásai is igazolnak" - mondta Yusuf Mehdi, az MSN alelnöke. "Az MSN a jövőben is azt tarja szem előtt, hogy a legjobb internetes környezetet biztosítsa a felhasználóknak és a hirdetőknek egyaránt, és hogy nyereségesen üzemeljen".
Az otthon és szórakozás területén a Microsoft a vártnál jobb eredményt ért el a negyedik negyedévben: az előző évhez képest 8%-kal nőtt az árbevétel, köszönhetően annak, hogy a becsültnél több Xbox konzolt sikerült értékesíteni. Az Xbox 2001-es megjelenése óta a Microsoft világszerte több mint 9,4 millió Xbox konzolt adott el, és a következő pénzügyi év végéig a 14,5-16,0 millió eladott konzollal számol. Emellett az Xbox Live is egyre népszerűbb, a több mint 500 000 előfizető hetente több mint 1 millió játékban vesz részt. A 2003-as év végére 400-nál is több játék lesz elérhető az Xbox-ra, és számos nagyon várt játék is meg fog jelenni, mint például a Halo 2.
A menedzsment a következő adatokat várja a 2004. június 30-ával záródó teljes pénzügyi évre: