SG.hu
Nyolcmillió forintos bírságot szabott ki a HíF a Matávra
A Hírközlési Felügyelet Területi Hivatalának Debreceni Irodája nyolcmillió forintos bírsággal sújtja a Matáv Rt.-t GSM hozzáféréssel biztosított egyetemes szolgáltatása miatt. A helyhez kötött telepítésű GSM szolgáltatás bevezetésekor a szolgáltató a megfelelő műszaki paramétereket nem állította be, így ez országszerte több mint 60 ezer előfizető számára okozhat hibás működést, többletköltséget. Az érintettek nem minden esetben tudnak telefonálni, faxolni, adatátvitelre használni készüléküket. A piacfelügyeleti bírság kiszabását kilenc hónapig tartó műszaki ellenőrzés és egyeztetés előzte meg.
Tiszadada (Nyíregyháza körzet) és Őrtilos (Pécs körzet) - két település abból a több százból, ahol a Matáv Rt. egyetemes távközlési szolgáltatását "helyhez kötött alkalmazású GSM hozzáféréssel" biztosítja. A szolgáltató döntése szerint az országban több mint hatvan ezren nem a megszokott vezetékes hálózaton keresztül vehetik igénybe az egyetemes távközlési szolgáltatást, hanem fix telepítésű GSM terminálokkal. Ezek a berendezések az egyes előfizetők lakásában vagy irodáiban elhelyezett kézitáska méretű "kapcsoló dobozok" három külön kimenettel a különböző információátviteli szolgáltatások számára. A hang-, fax- és adatátvitelre három csatlakozó áll rendelkezésre, amelyek három különböző telefonszámmal működnek.
A Hírközlési Felügyelet Területi Hivatalának irodáiba több tucat bejelentés érkezett, melyek nyomán múlt decemberben egy vizsgálatsorozat indult Pécs és Debrecen körzetében. Az ellenőrzést a hatóság által meghatározott vizsgálati program szerint a szolgáltató saját munkatársaival, eszközeivel és módszereivel végezte. A piacfelügyeleti ellenőrzés során a HíF munkatársai megállapították, hogy a Matáv Rt. nem teljesítette az egyetemes távközlési szolgáltatás részletes műszaki követelményeiről szóló rendeletben foglaltakat. Később, az ismételt ellenőrzés során részben ugyanazokat a hibákat tapasztalták, mint korábban: a szabályosan elindított távbeszélő hívások nem értek célba, a szabályosan kezdeményezett fax és adatátviteli hívások nem teljesültek. Az ellenőrzést végző szakemberek viszont arra következtetésre jutottak, hogy a hálózati együttműködési zavarokra léteznek megfelelő műszaki megoldások. A hibák forrása az, hogy a szolgáltató a technológia bevezetése során a műszaki paramétereket nem állította be megfelelően.
A HíF Debreceni irodájának határozata megállapítja, hogy a szolgáltató az ismételt előfizetői hibabejelentések ellenére sem végezte el a megfelelő színvonalú hibaelhárítást és nem valósult meg az országosan egységes működés sem. A Matáv Rt. szolgáltatása több ponton sérti a Hírközlési törvény előírásait és nem felel meg más rendelkezéseknek sem. A Matáv Rt.-nek hatvan nap áll rendelkezésre az eljárás során feltárt eltérések teljes megszüntetésére.
Tiszadada (Nyíregyháza körzet) és Őrtilos (Pécs körzet) - két település abból a több százból, ahol a Matáv Rt. egyetemes távközlési szolgáltatását "helyhez kötött alkalmazású GSM hozzáféréssel" biztosítja. A szolgáltató döntése szerint az országban több mint hatvan ezren nem a megszokott vezetékes hálózaton keresztül vehetik igénybe az egyetemes távközlési szolgáltatást, hanem fix telepítésű GSM terminálokkal. Ezek a berendezések az egyes előfizetők lakásában vagy irodáiban elhelyezett kézitáska méretű "kapcsoló dobozok" három külön kimenettel a különböző információátviteli szolgáltatások számára. A hang-, fax- és adatátvitelre három csatlakozó áll rendelkezésre, amelyek három különböző telefonszámmal működnek.
A Hírközlési Felügyelet Területi Hivatalának irodáiba több tucat bejelentés érkezett, melyek nyomán múlt decemberben egy vizsgálatsorozat indult Pécs és Debrecen körzetében. Az ellenőrzést a hatóság által meghatározott vizsgálati program szerint a szolgáltató saját munkatársaival, eszközeivel és módszereivel végezte. A piacfelügyeleti ellenőrzés során a HíF munkatársai megállapították, hogy a Matáv Rt. nem teljesítette az egyetemes távközlési szolgáltatás részletes műszaki követelményeiről szóló rendeletben foglaltakat. Később, az ismételt ellenőrzés során részben ugyanazokat a hibákat tapasztalták, mint korábban: a szabályosan elindított távbeszélő hívások nem értek célba, a szabályosan kezdeményezett fax és adatátviteli hívások nem teljesültek. Az ellenőrzést végző szakemberek viszont arra következtetésre jutottak, hogy a hálózati együttműködési zavarokra léteznek megfelelő műszaki megoldások. A hibák forrása az, hogy a szolgáltató a technológia bevezetése során a műszaki paramétereket nem állította be megfelelően.
A HíF Debreceni irodájának határozata megállapítja, hogy a szolgáltató az ismételt előfizetői hibabejelentések ellenére sem végezte el a megfelelő színvonalú hibaelhárítást és nem valósult meg az országosan egységes működés sem. A Matáv Rt. szolgáltatása több ponton sérti a Hírközlési törvény előírásait és nem felel meg más rendelkezéseknek sem. A Matáv Rt.-nek hatvan nap áll rendelkezésre az eljárás során feltárt eltérések teljes megszüntetésére.