JohnnyCage

A Microsoft a világ legértékesebb IT márkaneve

A redmondi szoftveróriás márkaneve ér a legtöbbet az IT iparban, és a világ összes márkaneve között is az előkelő második helyen áll a Coca-Cola mögött, áll a BusinessWeek magazin éves jelentésében.

A világ vezető, így egyben legértékesebb IT márkaneveinek jelenleg a Microsoft, az IBM, és az Intel számítanak, jelentősen megelőzve az olyan márkaneveket, mint például a Sony, vagy az Apple, derül ki a BusinessWeek felmérésének eredményéből.

A magazin joggal teszi fel a kérdést, hogy miként lehet értéket rendelni egy - egy márkanévhez. A BusinessWeek a márkanevek értékének meghatározásához az Interbrand tanácsadó cég módszerét használja, amely a márkanév jövedelemtermelő képességén alapul.

"Ezeket az előjelzett nyereségeket lediszkontáljuk jelenértékükre, amely attól függően is változik, hogy az előjelzett nyereségeken mekkora a megvalósulás becsült kockázata" - áll a magazin augusztus 4-én megjelenő számában.

A jelentés szerint a Microsoft márkanevének értéke mintegy 65,17 milliárd dollár, amelyet egyedül a Coca-Cola múl fölül. Az IBM 51,77 milliárd dollárral a harmadik helyen áll, az Intel márkanevének értéke pedig már kevesebb, mint a Microsoft márkanév értékének a fele: 31,11 milliárd dollár.

A Nokia márkaneve 29,44 milliárd dollárral az ötödik helyet foglalja el, a HP a tizenkettedik 19,86 milliárddal, a Samsung Electronics pedig 31 százalékos értéknövekedés után az idei évben már 10,85 milliárd dollárt ér, amely a 25. helyre elég.

Jelentősen eltérő tendenciát mutat azonban az egyes márkanevek kedveltségi foka. A Harris piackutató cég napokban kiadott jelentése szerint az Egyesült Államokban jelenleg a Sony márkaneve örvend a legnagyobb elismerésnek. A Dell a harmadik helyen áll, amíg a Microsoft márkaneve az ötödik legkedveltebb.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mad mind #4
    De ez a módszer azért furcsa, hiszen egy olyan cég ami drágán ad el nagyon kevés terméket, könnyebben az élre kerül mint egy cég ami nagyon sokféle üzletágban tevékenykedik, ráadásul a cégcsoport teljes nyereségét figyelik, ami egy igazi mamutvállalatnál a veszteséges üzletágak miatt kevesebb lehet mintha csak az azonos üzletág beli eredményeket hasonlítjuk össze.
  • TheZsenyka #1
    És a Tungsram?