JohnnyCage
A Microsoft a világ legértékesebb IT márkaneve
A redmondi szoftveróriás márkaneve ér a legtöbbet az IT iparban, és a világ összes márkaneve között is az előkelő második helyen áll a Coca-Cola mögött, áll a BusinessWeek magazin éves jelentésében.
A világ vezető, így egyben legértékesebb IT márkaneveinek jelenleg a Microsoft, az IBM, és az Intel számítanak, jelentősen megelőzve az olyan márkaneveket, mint például a Sony, vagy az Apple, derül ki a BusinessWeek felmérésének eredményéből.
A magazin joggal teszi fel a kérdést, hogy miként lehet értéket rendelni egy - egy márkanévhez. A BusinessWeek a márkanevek értékének meghatározásához az Interbrand tanácsadó cég módszerét használja, amely a márkanév jövedelemtermelő képességén alapul.
"Ezeket az előjelzett nyereségeket lediszkontáljuk jelenértékükre, amely attól függően is változik, hogy az előjelzett nyereségeken mekkora a megvalósulás becsült kockázata" - áll a magazin augusztus 4-én megjelenő számában.
A jelentés szerint a Microsoft márkanevének értéke mintegy 65,17 milliárd dollár, amelyet egyedül a Coca-Cola múl fölül. Az IBM 51,77 milliárd dollárral a harmadik helyen áll, az Intel márkanevének értéke pedig már kevesebb, mint a Microsoft márkanév értékének a fele: 31,11 milliárd dollár.
A Nokia márkaneve 29,44 milliárd dollárral az ötödik helyet foglalja el, a HP a tizenkettedik 19,86 milliárddal, a Samsung Electronics pedig 31 százalékos értéknövekedés után az idei évben már 10,85 milliárd dollárt ér, amely a 25. helyre elég.
Jelentősen eltérő tendenciát mutat azonban az egyes márkanevek kedveltségi foka. A Harris piackutató cég napokban kiadott jelentése szerint az Egyesült Államokban jelenleg a Sony márkaneve örvend a legnagyobb elismerésnek. A Dell a harmadik helyen áll, amíg a Microsoft márkaneve az ötödik legkedveltebb.
A világ vezető, így egyben legértékesebb IT márkaneveinek jelenleg a Microsoft, az IBM, és az Intel számítanak, jelentősen megelőzve az olyan márkaneveket, mint például a Sony, vagy az Apple, derül ki a BusinessWeek felmérésének eredményéből.
A magazin joggal teszi fel a kérdést, hogy miként lehet értéket rendelni egy - egy márkanévhez. A BusinessWeek a márkanevek értékének meghatározásához az Interbrand tanácsadó cég módszerét használja, amely a márkanév jövedelemtermelő képességén alapul.
"Ezeket az előjelzett nyereségeket lediszkontáljuk jelenértékükre, amely attól függően is változik, hogy az előjelzett nyereségeken mekkora a megvalósulás becsült kockázata" - áll a magazin augusztus 4-én megjelenő számában.
A jelentés szerint a Microsoft márkanevének értéke mintegy 65,17 milliárd dollár, amelyet egyedül a Coca-Cola múl fölül. Az IBM 51,77 milliárd dollárral a harmadik helyen áll, az Intel márkanevének értéke pedig már kevesebb, mint a Microsoft márkanév értékének a fele: 31,11 milliárd dollár.
A Nokia márkaneve 29,44 milliárd dollárral az ötödik helyet foglalja el, a HP a tizenkettedik 19,86 milliárddal, a Samsung Electronics pedig 31 százalékos értéknövekedés után az idei évben már 10,85 milliárd dollárt ér, amely a 25. helyre elég.
Jelentősen eltérő tendenciát mutat azonban az egyes márkanevek kedveltségi foka. A Harris piackutató cég napokban kiadott jelentése szerint az Egyesült Államokban jelenleg a Sony márkaneve örvend a legnagyobb elismerésnek. A Dell a harmadik helyen áll, amíg a Microsoft márkaneve az ötödik legkedveltebb.