JohnnyCage
Az amerikai felhasználók megtanultak együttélni a spammel
Bár folyamatosan növekszik azon amerikaiak száma, akik szerint a kéretlen kereskedelmi e-maileket be kellene tiltani, a tavalyi évhez képest kevesebb felhasználó érzi igen súlyosnak a spam problémáját.
Egyre több amerikai internetező véli úgy, hogy a spam az Internet, és a modern élet velejárólja, egyfajta szükséges rossz, áll a Harris Poll piackutató cég napokban kiadott jelentésében. Ezzel egyidőben viszont azon felhasználók száma is növekedett, akik szerint a spam küldését törvénnyel kellene betiltani.
A látszólagos ellentmondás két különböző felmérésből ered, amelyek közül a piackutató cég az egyiket telefonon keresztül készítette el júniusban, a másik pedig online készült még májusban.
Némileg meglepő eredmény, hogy a tavalyi évben regisztrált 80 százalékhoz képest az idei évben már "csak" az amerikai felhasználók 64 százaléka vélte úgy, hogy a kéretlen, reklámcélú e-mailek rendkívül bosszantóak. 2003-ben a megkérdezettek 29 százaléka tartotta "elég bosszantónak" a jelenséget, vagyis jóval több, mint a tavalyi évben, amikor a felhasználók 16 százaléka gondolta így.
A Harris jelentése szerint az amerikai e-mail felhasználók átlagosan 17,2 spamet kapnak elektronikus postafiókjukba. Bár az amerikai internetezők a jelek szerint lassan érzéketlenné válnak a jelenséggel szemben, mindez nem jelenti azt, hogy semmit nem kívánnak tenni ellene. Az elmúlt fél évben ugyanis mintegy 5 százalékkal nőtt azon felhasználók száma, akik szerint a kéretlen reklám e-maileket be kellene tiltani, küldőiket pedig büntetni kellene. Jelenleg ez az arány igen magas, mintegy 79 százalék.
A megkérdezett amerikai felhasználók alig 10 százaléka véli úgy, hogy nem lenne helyes törvénytelenné nyilvánítani a spamet.
Egyre több amerikai internetező véli úgy, hogy a spam az Internet, és a modern élet velejárólja, egyfajta szükséges rossz, áll a Harris Poll piackutató cég napokban kiadott jelentésében. Ezzel egyidőben viszont azon felhasználók száma is növekedett, akik szerint a spam küldését törvénnyel kellene betiltani.
A látszólagos ellentmondás két különböző felmérésből ered, amelyek közül a piackutató cég az egyiket telefonon keresztül készítette el júniusban, a másik pedig online készült még májusban.
Némileg meglepő eredmény, hogy a tavalyi évben regisztrált 80 százalékhoz képest az idei évben már "csak" az amerikai felhasználók 64 százaléka vélte úgy, hogy a kéretlen, reklámcélú e-mailek rendkívül bosszantóak. 2003-ben a megkérdezettek 29 százaléka tartotta "elég bosszantónak" a jelenséget, vagyis jóval több, mint a tavalyi évben, amikor a felhasználók 16 százaléka gondolta így.
A Harris jelentése szerint az amerikai e-mail felhasználók átlagosan 17,2 spamet kapnak elektronikus postafiókjukba. Bár az amerikai internetezők a jelek szerint lassan érzéketlenné válnak a jelenséggel szemben, mindez nem jelenti azt, hogy semmit nem kívánnak tenni ellene. Az elmúlt fél évben ugyanis mintegy 5 százalékkal nőtt azon felhasználók száma, akik szerint a kéretlen reklám e-maileket be kellene tiltani, küldőiket pedig büntetni kellene. Jelenleg ez az arány igen magas, mintegy 79 százalék.
A megkérdezett amerikai felhasználók alig 10 százaléka véli úgy, hogy nem lenne helyes törvénytelenné nyilvánítani a spamet.