JohnnyCage
Egyre kevesebb az exkluzív notebook modell
A vezető OEM notebook gyártók egyre kevésbé ragaszkodnak az egyedi notebook design-hoz, és költségcsökkentési megfontolásból lehetővé teszik beszállítóiknak, hogy más cégeknek is értékesítsenek azonos kialakítású notebookokat.
Az egyre jobban kiéleződő árverseny arra késztette a vezető notebook forgalmazókat, hogy lemondjanak egy-egy notebook modell kizárólagos forgalmazói jogáról. Bár az már korábban sem számított ritkaságnak, hogy egyazon forgalmazó különböző notebook sorozatai gyakorlatilag ugyanarra a design-ra, valamint műszaki kialakításra épüljenek, mostanában egyre gyakoribb az a jelenség, hogy ugyanaz a notebook több neves forgalmazó márkajelzésével is megjelenik a boltokban.
A vezető notebook forgalmazók közül a Sony, a Dell Computer, a Hewlett-Packard, a Gateway, az NEC, és a Toshiba egyaránt rendelkezik eltérő név alatt futó, valójában azonban azonos műszaki tartalomra, illetve esetlegesen egyező külső kialakításra épülő notebookokkal "házon belül", állítják egyes hírforrások.
Azt egyelőre nem tudni pontosan, hogy a társaságok mekkora összeget spórolnak meg a különböző design mellőzésével, annyi azonban biztos, hogy az efféle megtakarítások a jelenlegi kiélezett versenyhelyzetben komoly szerepet tölthetnek be, és a társaságok feltehetően nem mondhatnak le róla.
Az egyező kialakítás számos olyan előnnyel kecsegtet, amely lehetővé teszi a költségek lejjebb faragását, gyorsítja az új modellek bevezetését, és megoldást jelent a különböző kapacitás problémákra is. Mivel a - leginkább tajvani, dél-koreai, és kínai - szerződéses gyártóknak kevesebb különböző modellt kell kialakítaniuk, jelentősen lerövidül a termékek kifejlesztési ideje, és egyszerűbbé, rugalmasabbá válik a készletezés, valamint az alkatrészek beszerzése is. A megrendelő ebből leginkább az alacsonyabb vételárat, valamint a rövidebb szállítási határidőket érzékeli.
Az egyre jobban kiéleződő árverseny arra késztette a vezető notebook forgalmazókat, hogy lemondjanak egy-egy notebook modell kizárólagos forgalmazói jogáról. Bár az már korábban sem számított ritkaságnak, hogy egyazon forgalmazó különböző notebook sorozatai gyakorlatilag ugyanarra a design-ra, valamint műszaki kialakításra épüljenek, mostanában egyre gyakoribb az a jelenség, hogy ugyanaz a notebook több neves forgalmazó márkajelzésével is megjelenik a boltokban.
A vezető notebook forgalmazók közül a Sony, a Dell Computer, a Hewlett-Packard, a Gateway, az NEC, és a Toshiba egyaránt rendelkezik eltérő név alatt futó, valójában azonban azonos műszaki tartalomra, illetve esetlegesen egyező külső kialakításra épülő notebookokkal "házon belül", állítják egyes hírforrások.
Azt egyelőre nem tudni pontosan, hogy a társaságok mekkora összeget spórolnak meg a különböző design mellőzésével, annyi azonban biztos, hogy az efféle megtakarítások a jelenlegi kiélezett versenyhelyzetben komoly szerepet tölthetnek be, és a társaságok feltehetően nem mondhatnak le róla.
Az egyező kialakítás számos olyan előnnyel kecsegtet, amely lehetővé teszi a költségek lejjebb faragását, gyorsítja az új modellek bevezetését, és megoldást jelent a különböző kapacitás problémákra is. Mivel a - leginkább tajvani, dél-koreai, és kínai - szerződéses gyártóknak kevesebb különböző modellt kell kialakítaniuk, jelentősen lerövidül a termékek kifejlesztési ideje, és egyszerűbbé, rugalmasabbá válik a készletezés, valamint az alkatrészek beszerzése is. A megrendelő ebből leginkább az alacsonyabb vételárat, valamint a rövidebb szállítási határidőket érzékeli.