Spencer
A Sony továbbra is kiáll az OLED technológia mellett
A különböző fogyasztói elektronikus termékek forgalmazásával foglalkozó Sony azzal kívánja bizonyítani az OLED kijelző technológia melletti elkötelezettségét, hogy további jelentős tőkeinjekciót hajtott végre egy az ilyen újfajta megjelenítő eszközök fejlesztésével foglalkozó vegyesvállalaton.
A tokiói székhelyű vállalat képviselői elmondták, hogy a Sony a korábbi tőkeinjekciókat követően most újfent 9 milliárd jent, vagyis mintegy 77 millió dollárt fektet be az előrehaladott OLED fejlesztési projekteket folytató, Toyota Industries-zal közös vegyesvállalatába. A Sony munkatársai ezenkívül utaltak arra, hogy amennyiben a kutatási és fejlesztési munkálatok a jövőben is a terveknek megfelelően fognak folyni, akkor a cég akár már a jövő év tavaszán megkezdheti első OLED kijelzőinek tömeggyártását. Az ST-LCD névre hallgató vegyesvállalat jelen pillanatban még csak hagyományos folyadékkristályos kijelzőket gyárt, és tudni lehet, hogy a vállalat első OLED termékei olyan, két colos képátlóval rendelkező kijelzők lesznek, melyekkel Sony gyártmányú mobiltelefonok esetében találkozhatunk majd.
Ismeretes, hogy a szakértők az OLED megjelenítőkre, mint a jelenleg széles körben használatos folyadékkristályos kijelzők, vagyis LCD-k utódaira tekintenek. Az OLED technológiáknak köszönhetően az újfajta kijelzők számos előnnyel rendelkeznek a hagyományos LCD-khez képest, hiszen esetükben például nincs szükség háttérvilágításra, ugyanis az OLED kijelzőkben használt anyagok önmagukban fényt bocsátanak ki, ha elektromos töltést kapnak. Ugyancsak fontos előny, hogy az OLED kijelzők fogyasztása teljesen minimális, valamint az is, hogy ezen új megjelenítők lényegesen kevesebb helyet foglalnak még az amúgy sem túl helypazarló LCD megoldásoknál is. Az OLED kijelzők minimális fogyasztása egyébként azért bír kiemelt fontossággal, mert a jelenleg kapható elektronikus eszközök esetében a kijelzők fogyasztják a legtöbb energiát, így amennyiben a kijelzők fogyasztása csökken, maguk az eszközök sokkal hosszabb működési időre tehetnek szert.
Az OLED piac dinamikus növekedéséről mindent elmond, hogy míg az elmúlt évben ebben a szegmensben 112 millió dolláros forgalmat bonyolítottak le, addig 2007-ben a DisplaySearch piackutató cég előrejelzései szerint az OLED piacon már több mint 3 milliárd dolláros forgalmat fognak regisztrálni.
A tokiói székhelyű vállalat képviselői elmondták, hogy a Sony a korábbi tőkeinjekciókat követően most újfent 9 milliárd jent, vagyis mintegy 77 millió dollárt fektet be az előrehaladott OLED fejlesztési projekteket folytató, Toyota Industries-zal közös vegyesvállalatába. A Sony munkatársai ezenkívül utaltak arra, hogy amennyiben a kutatási és fejlesztési munkálatok a jövőben is a terveknek megfelelően fognak folyni, akkor a cég akár már a jövő év tavaszán megkezdheti első OLED kijelzőinek tömeggyártását. Az ST-LCD névre hallgató vegyesvállalat jelen pillanatban még csak hagyományos folyadékkristályos kijelzőket gyárt, és tudni lehet, hogy a vállalat első OLED termékei olyan, két colos képátlóval rendelkező kijelzők lesznek, melyekkel Sony gyártmányú mobiltelefonok esetében találkozhatunk majd.
Ismeretes, hogy a szakértők az OLED megjelenítőkre, mint a jelenleg széles körben használatos folyadékkristályos kijelzők, vagyis LCD-k utódaira tekintenek. Az OLED technológiáknak köszönhetően az újfajta kijelzők számos előnnyel rendelkeznek a hagyományos LCD-khez képest, hiszen esetükben például nincs szükség háttérvilágításra, ugyanis az OLED kijelzőkben használt anyagok önmagukban fényt bocsátanak ki, ha elektromos töltést kapnak. Ugyancsak fontos előny, hogy az OLED kijelzők fogyasztása teljesen minimális, valamint az is, hogy ezen új megjelenítők lényegesen kevesebb helyet foglalnak még az amúgy sem túl helypazarló LCD megoldásoknál is. Az OLED kijelzők minimális fogyasztása egyébként azért bír kiemelt fontossággal, mert a jelenleg kapható elektronikus eszközök esetében a kijelzők fogyasztják a legtöbb energiát, így amennyiben a kijelzők fogyasztása csökken, maguk az eszközök sokkal hosszabb működési időre tehetnek szert.
Az OLED piac dinamikus növekedéséről mindent elmond, hogy míg az elmúlt évben ebben a szegmensben 112 millió dolláros forgalmat bonyolítottak le, addig 2007-ben a DisplaySearch piackutató cég előrejelzései szerint az OLED piacon már több mint 3 milliárd dolláros forgalmat fognak regisztrálni.