JohnnyCage

Játékipari terveket dédelget a SUN

A SUN Microsystems új távlatokat kíván megnyitni Java technológiája előtt azzal az új divízióval, amely a megoldás videójátékokban való alkalmazását hivatott népszerűsíteni.

A SUN a JavaOne konferencia megnyitása előtt jelentette be a Game Technologies Group elnevezésű divízióját, amely a Java-alapú platformfüggetlen játékszoftverek készítéséhez fog a fejlesztők munkáját megkönnyítő alkalmazásokat és megoldásokat nyújtani. Az új részleget Chris Melissinos fogja vezetni, aki már korábban is kapcsolatban állt a játékszoftver ipar képviselőivel.

Az új divízió feladata, hogy népszerűsítse a SUN Microsystems által kifejlesztett Java programozási nyelvet, amely lehetővé teszi a platformfüggetlen játékprogramok készítését, és ezzel jelentős előnyt nyújt a szoftverfejlesztőknek, mondta John Fowler, a SUN szoftverekkel foglalkozó technikai igazgatója.

"Ez egy óriási lehetőség a játékok online környezetbe való beágyazásához" - mondta Fowler. "Mivel a Java alkalmazások platformfüggetlenek, a technológia alkalmazása logikus lépés az online szoftverek fejlesztéséhez" - tette hozzá.

A Java a közelmúltban már jelentős sikereket ért el a fejlett mobiltelefonos játékszoftverek piacán, de a programozási nyelvet ezidáig egy szoftverfejlesztő sem alkalmazta a PC-s játékokhoz. Melissinos úgy véli, a játékfejlesztők számára a jövőben egyre fontosabb lesz a szoftverek platformfüggetlensége, mivel a játékprogramok a különböző PC operációs rendszerek mellett akár a kéziszámítógépeken is futtathatók lesznek.

A Java legnagyobb sikerét jelenleg a mobiltelefonos játékok képezik, állítja Chris Lanfear, a Venture Development elemzője, aki szerint a SUN-nak érdemes erre építeni. "Olyan lehet ez számukra, mint az alacsonyra lógó gyümölcs: könnyen megszerezhető extrabevétel, illetve a Java létjogosultságának újabb igazolása" - mondta Lanfear.

Melissions szerint néhány, egyszerűbb PC-s játék már ezidáig is készült Java nyelven, de a megoldás a valóban fejlett, színvonalas PC-s játékok készítésére is alkalmas. - Sokan azt hiszik, hogy a Java alatt nem készíthető nagyszerű, gyors grafika, pedig ez egyáltalán nem így van - mondta az új részleg vezetője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Pheel #13
    Más téma, hogy te natív kódról beszélsz, én meg arról szóltam, hogy ha megírják C-ben. Na most vagy rád is vonatkozik a 4-es üzenet vagy rám sem...
  • Pheel #12
    Személyazonossárgól annyit, hogy engem mindenhol így hívnak, még élőben is. Persze van polgári nevem is, de nem érzem szükségét, hogy tudassam. Szerintem az én regisztrált nickem e-mail címmel kategóriákkal több információt hordoz, mint 3 karakter, ami valószínűleg egy magyar kiosztású billentyűzeten született 3 egymás melletti gomb lenyomásával. Természetesen nem tartozik hozzá e-mail cím sem...
  • Csabi #11
    Stewe: szerintem a cikkben j2se-rol van szo, a siemenseden meg j2me midp lehet.
    Pheel: szep neved van, te aztan felfeded a szemelyazonossagodat :)
    Hogy valami ertelme is legyen az iromanyomnak elmondom, hogy en lattam gyors 3d grafikat javaval, termeszetesen opengl api-t hasznalt. Nyilvan sok dolog csak nativ koddal valosithato meg, megis platformfuggetlennek nevezzuk oket. Pl. maradjunk a j2me-nel, az biztosan ismeros mindenkinek. Megnezed a class-eket, sok a nativ implementacio, megis platformfuggetlenek a midletek. Egyszeruen garantalva van, hogy ahol a megfelelo config es profile megvan (cldc midp) ott a stuff futni fog ha a programozo elolvassa a doksit es ugy ul le programozni.
  • Pheel #9
    Oké. Belátom okosabb vagy...
  • Pheel #7
    Belőled csak úgy árad az okosság, azt látom. Bár névtelenül beszólni a másiknak már eleve kifejezetten gerinces szokás...
  • Surranó #6
    Képzelem, amikor a mobilom kiírja, hogy tegyem be a harmadik dévédét.
  • Pheel #2
    Hát ha mindent megírnak C-ben, amit aztán hívogatnak JAVA-ból, akkor lehet gyors, de akkor az már nem platformfüggetlen :)