Spencer
Kék halál veszélye fenyegeti a Centrino notebookokat
Az Intel március elején debütált vezeték nélküli Centrino mobil platformja köré épülő, Windows XP operációs rendszert futtató hordozható számítógépek esetében nem ritka a korábbról jól ismert "kék halál" jelenség, amennyiben a felhasználók a Nortel Networks-féle népszerű VPN (Virtual Private Network, virtuális magánhálózat) biztonsági szoftvert használják.
Mike Schexnaydre, a Nortel Networks szoftvermérnöke elmondta, hogy az operációs rendszer teljes lefagyásával járó kék képernyős hibaüzenet annak a következménye, hogy az Intel PROSet szoftverének hálózati meghajtó interfész specifikációval nincs minden rendben.
A mostanság egyre több notebook gyártó cég által adoptált Centrino platform többek közt az új fejlesztésnek számító Pentium M processzorokra, az i855-ös alaplapi chipkészletekre, valamint egyéb vezeték nélküli kommunikációs chipekre épül. Scheynaydre elmondása szerint a Centrino platformon tapasztalható fagyási jelenségek egy a platform és a Nortel Networks VPN kliense közti konfliktus következményei. Ezen összeütközésért az Intel PROSet szoftverének az a része hibáztatható, mely a vezetékes és vezeték nélküli hálózatok közötti automatikus átkapcsolásért felelős.
A Nortel Networks a probléma kiküszöbölésére azt az ideiglenes megoldást javasolja, hogy a felhasználók távolítsák el hordozható számítógépeikről az Intel PROSet meghajtó szoftvereket, igaz így számos LAN profil, roaming és kapcsolat beállítási szolgáltatásról le kell mondani. Scheynaydre elmondta, hogy a Windows XP operációs rendszer csak azon VPN biztonsági szoftvert futtató Centrino notebookok esetében fagy le, melyek az Intel integrált grafikus vezérlőt tartalmazó, i855GM típusjelzésű alaplapi chipkészletére épülnek, tehát az i855PM típusjelű chipsetekkel ellátott Centrino notebookokat egyáltalán nem érinti a probléma.
Nem lennének ilyen nehézségek, ha az Intel a Centrino platform fejlesztése kapcsán már a kezdetektől jobban odafigyelt volna a Contivity támogatásra - nyilatkozta Pat Cooper, a Nortel Networks szóvivője, majd hozzátette, hogy cége 1997 óta több mint 50 millió Contivity VPN klienst szállított le. Daniel Francisco, az Intel szóvivője az üggyel kapcsolatban csak annyit mondott, hogy a chipgyártó a probléma alapos kivizsgálására készül.
Mike Schexnaydre, a Nortel Networks szoftvermérnöke elmondta, hogy az operációs rendszer teljes lefagyásával járó kék képernyős hibaüzenet annak a következménye, hogy az Intel PROSet szoftverének hálózati meghajtó interfész specifikációval nincs minden rendben.
A mostanság egyre több notebook gyártó cég által adoptált Centrino platform többek közt az új fejlesztésnek számító Pentium M processzorokra, az i855-ös alaplapi chipkészletekre, valamint egyéb vezeték nélküli kommunikációs chipekre épül. Scheynaydre elmondása szerint a Centrino platformon tapasztalható fagyási jelenségek egy a platform és a Nortel Networks VPN kliense közti konfliktus következményei. Ezen összeütközésért az Intel PROSet szoftverének az a része hibáztatható, mely a vezetékes és vezeték nélküli hálózatok közötti automatikus átkapcsolásért felelős.
A Nortel Networks a probléma kiküszöbölésére azt az ideiglenes megoldást javasolja, hogy a felhasználók távolítsák el hordozható számítógépeikről az Intel PROSet meghajtó szoftvereket, igaz így számos LAN profil, roaming és kapcsolat beállítási szolgáltatásról le kell mondani. Scheynaydre elmondta, hogy a Windows XP operációs rendszer csak azon VPN biztonsági szoftvert futtató Centrino notebookok esetében fagy le, melyek az Intel integrált grafikus vezérlőt tartalmazó, i855GM típusjelzésű alaplapi chipkészletére épülnek, tehát az i855PM típusjelű chipsetekkel ellátott Centrino notebookokat egyáltalán nem érinti a probléma.
Nem lennének ilyen nehézségek, ha az Intel a Centrino platform fejlesztése kapcsán már a kezdetektől jobban odafigyelt volna a Contivity támogatásra - nyilatkozta Pat Cooper, a Nortel Networks szóvivője, majd hozzátette, hogy cége 1997 óta több mint 50 millió Contivity VPN klienst szállított le. Daniel Francisco, az Intel szóvivője az üggyel kapcsolatban csak annyit mondott, hogy a chipgyártó a probléma alapos kivizsgálására készül.