JohnnyCage
Szuperszámítógép PlayStation 2-esekből
Az Illinois-i Egyetem National Center for Supercomputing Applications központja egy olyan szuperszámítógépet készített, amely 70 darab Sony PlayStation 2 játékkonzolra épül, és igen meggyőző teljesítményre képes.
A rendszer kiépítése mintegy 50 ezer dollárba került, mivel a fejlesztők minden egyes eszközt szaküzletekben vásároltak meg. A PlayStation 2 alapú szuperszámítógép teljesítménye azonban kárpótlást jelent a magas árért, mivel a rendszer hozzávetőleg félbillió műveletet képes elvégezni másodpercenként. Ez az eredmény ugyan nem elég az 500 leggyorsabb szuperszámítógép közé való bekerüléshez, de mindenképpen figyelemre méltó teljesítmény.
A Linux operációs rendszerre épülő megoldás 70 darab PlayStation 2 játékkonzolt tartalmaz, méghozzá kibelezve. A fejlesztők ugyanis szétbontották a játékkonzol dobozát, és speciális tartókeretekbe helyezték a gép alaplapját. A konzolok összeköttetéséről nagysebességű Hewlett-Packard hálózati kapcsolók gondoskodnak.
A központ eredetileg 100 PlayStation 2 játékkonzolt vásárolt, de a fejlesztők 30 készüléket tartalékba helyeztek egy későbbi kiegészítő megoldáshoz, amely a nagyfelbontású megjelenítés lehetőségével fogja kibővíteni a rendszert.
"Egy csomó időbe telt a rendszer összeállítása, mert a készülékeket ki kellett vágni a műanyag házból" - mondta Craig Steffen, a projekten dolgozó négy kutató egyike, és egyben a kutatóintézet vezetője. A kutatók a PlayStation 2 grafikus megjelenítésért felelős Emotion Engine processzorát használják ki a szuperszámítógépben, nem pedig a konzol MIPS mikroprocesszorát. Az Emotion Engine másodpercenként 6,5 milliárd matematikai műveletet képes elvégezni.
A fejlesztők szerint az Emotion Engine karakterisztikájából adódóan az új szuperszámítógép teljesítménye csak bizonyos tudományos számításokhoz használható ki. A lehetséges felhasználás körét korlátozza emellett a PS2 32 MB-os memóriakorlátja is.
A rendszer kiépítése mintegy 50 ezer dollárba került, mivel a fejlesztők minden egyes eszközt szaküzletekben vásároltak meg. A PlayStation 2 alapú szuperszámítógép teljesítménye azonban kárpótlást jelent a magas árért, mivel a rendszer hozzávetőleg félbillió műveletet képes elvégezni másodpercenként. Ez az eredmény ugyan nem elég az 500 leggyorsabb szuperszámítógép közé való bekerüléshez, de mindenképpen figyelemre méltó teljesítmény.
A Linux operációs rendszerre épülő megoldás 70 darab PlayStation 2 játékkonzolt tartalmaz, méghozzá kibelezve. A fejlesztők ugyanis szétbontották a játékkonzol dobozát, és speciális tartókeretekbe helyezték a gép alaplapját. A konzolok összeköttetéséről nagysebességű Hewlett-Packard hálózati kapcsolók gondoskodnak.
A központ eredetileg 100 PlayStation 2 játékkonzolt vásárolt, de a fejlesztők 30 készüléket tartalékba helyeztek egy későbbi kiegészítő megoldáshoz, amely a nagyfelbontású megjelenítés lehetőségével fogja kibővíteni a rendszert.
"Egy csomó időbe telt a rendszer összeállítása, mert a készülékeket ki kellett vágni a műanyag házból" - mondta Craig Steffen, a projekten dolgozó négy kutató egyike, és egyben a kutatóintézet vezetője. A kutatók a PlayStation 2 grafikus megjelenítésért felelős Emotion Engine processzorát használják ki a szuperszámítógépben, nem pedig a konzol MIPS mikroprocesszorát. Az Emotion Engine másodpercenként 6,5 milliárd matematikai műveletet képes elvégezni.
A fejlesztők szerint az Emotion Engine karakterisztikájából adódóan az új szuperszámítógép teljesítménye csak bizonyos tudományos számításokhoz használható ki. A lehetséges felhasználás körét korlátozza emellett a PS2 32 MB-os memóriakorlátja is.