JohnnyCage
Spamellenes napot tartott a Yahoo!
A Yahoo! U.K. május 22-én számos társportáljával közösen megtartotta első spamellenes napját, a "Dump the Junk Day"-t, amelynek elsődleges célja az emberek figyelmének felhívása a kéretlen e-mailek egyre súlyosabb problémájára.
A spamellenes napot a Yahoo! számos európai weboldala, valamint ausztrál portálja támogatta. Az esemény azonban csak az első lépés, amelyet a közeljövőben számos hasonló globális kampány fog követni.
A tömegesen elküldött, kéretlenül érkező reklám e-mailek a Yahoo felmérése szerint mintegy 8,18 milliárd dolláros kárt okoznak a társaságoknak a csökkenő termelékenység, az elvesztegetett idő, valamint az elpazarolt erőforrások következtében. A Világhálón továbbított e-mailek több, mint 40 százaléka spam, és egyes szakértők szerint a probléma a közeljövőben olyan mértékben növekedhet tovább, hogy az e-mail gyakorlatilag használhatatlanná válik a kommunikációra.
A Yahoo! U.K. programja még az Egyesült Királyság elektronikus üzleti miniszterének támogatását is elnyerte. Stephen Timms szerint "Senki nem akarja, hogy elektronikus postaládája szükségtelen e-mailekkel legyen tele, de a spam problémája sajnos igen gyorsan növekszik szerte a világon."
"A spam nem csak egy bosszantó jelenség, de a felhasználók e-mail iránti bizalmát is megrendíti. Azt akarjuk, hogy a felhasználók előnyt szerezzenek az elektronikus kommunikációból, és ne szemét e-mailekkel tömjék tele postafiókjukat" - mondta Timms.
A Dump The Spam Day elsődleges célja a felhasználók informálása a problémáról, illetve a lehetséges megoldásokról. A Yahoo által kiadott felmérés szerint például a brit internetezők 56 százaléka elősegíti a spam terjedését azzal, hogy választ küld a beérkező kéretlen e-mailekre, elárulva ezzel, hogy a leggyakrabban véletlenül generált e-mail cím létezik, és aktív. Ez a lépés hiba, és általában még több kéretlen reklám e-mailt eredményez.
A brit felhasználók 94 százaléka rendkívül zavarónak tartja a spamet, de legtöbbjük nem tudja, hogyan vegye fel a harcot a kéretlen e-mailek ellen. A megkérdezettek 61 százaléka elsősorban a magánéletbe való betörést tartja a spam legnagyobb problémájának, 35 százalék pedig úgy véli, az a legbosszantóbb, hogy gyakorlatilag tehetetlen a jelenséggel szemben.
A spamellenes napot a Yahoo! számos európai weboldala, valamint ausztrál portálja támogatta. Az esemény azonban csak az első lépés, amelyet a közeljövőben számos hasonló globális kampány fog követni.
A tömegesen elküldött, kéretlenül érkező reklám e-mailek a Yahoo felmérése szerint mintegy 8,18 milliárd dolláros kárt okoznak a társaságoknak a csökkenő termelékenység, az elvesztegetett idő, valamint az elpazarolt erőforrások következtében. A Világhálón továbbított e-mailek több, mint 40 százaléka spam, és egyes szakértők szerint a probléma a közeljövőben olyan mértékben növekedhet tovább, hogy az e-mail gyakorlatilag használhatatlanná válik a kommunikációra.
A Yahoo! U.K. programja még az Egyesült Királyság elektronikus üzleti miniszterének támogatását is elnyerte. Stephen Timms szerint "Senki nem akarja, hogy elektronikus postaládája szükségtelen e-mailekkel legyen tele, de a spam problémája sajnos igen gyorsan növekszik szerte a világon."
"A spam nem csak egy bosszantó jelenség, de a felhasználók e-mail iránti bizalmát is megrendíti. Azt akarjuk, hogy a felhasználók előnyt szerezzenek az elektronikus kommunikációból, és ne szemét e-mailekkel tömjék tele postafiókjukat" - mondta Timms.
A Dump The Spam Day elsődleges célja a felhasználók informálása a problémáról, illetve a lehetséges megoldásokról. A Yahoo által kiadott felmérés szerint például a brit internetezők 56 százaléka elősegíti a spam terjedését azzal, hogy választ küld a beérkező kéretlen e-mailekre, elárulva ezzel, hogy a leggyakrabban véletlenül generált e-mail cím létezik, és aktív. Ez a lépés hiba, és általában még több kéretlen reklám e-mailt eredményez.
A brit felhasználók 94 százaléka rendkívül zavarónak tartja a spamet, de legtöbbjük nem tudja, hogyan vegye fel a harcot a kéretlen e-mailek ellen. A megkérdezettek 61 százaléka elsősorban a magánéletbe való betörést tartja a spam legnagyobb problémájának, 35 százalék pedig úgy véli, az a legbosszantóbb, hogy gyakorlatilag tehetetlen a jelenséggel szemben.