JohnnyCage
Új Napster szolgáltatást indít a Roxio
A megoldás azonban csak nevében fog emlékeztetni az egykori fájlcsere hálózatra, alapját pedig a Universal Music és Sony Music Entertainment lemezkiadóktól megvásárolt Pressplay fogja képezni.
A szoftverfejlesztő Roxio Inc. hivatalosan is bejelentette, hogy a társaság megvásárolta a Pressplay előfizetés alapú online zeneszolgáltatást, amely a közeljövőben újjászülető Napster zeneszolgáltatás alapja lesz. Egyes hírforrások már a hétvégén előre jelezték a lépést.
A többek között CD és DVD író szoftvereket fejlesztő Roxio hétfőn közölte, hogy a megvásárolt Pressplay zeneszolgáltatás a közeljövőben átdolgozott formában, a Napster márkanév alatt fog újjászületni. A társaság reméli, hogy egy új stratégiával, illetve a Napster névvel rá tudja venni az internetezőket, hogy ne az ingyenes, ugyanakkor illegális fájlcsere hálózatokat használják, hanem egy legális, magasabb szintű szolgáltatást kínáló rendszert válasszanak a zenék online beszerzésére.
Az Apple Computer a közelmúltban már bebizonyította, hogy megfelelő feltételek mellett a felhasználók hajlandóak fizetni az online, jogszerűen letöltött zenékért. A társaság iTunes Music Store zeneszolgáltatásán 16 nap alatt mintegy 2 millió zeneszámot vásároltak a Mac felhasználók 99 centes darabáron.
Ez a szám jóval túlszárnyalja a közel másfél éve működő Pressplay és MusicNet szolgáltatások teljes eddigi forgalmát.
A Roxio 12,5 millió dollár készpénzt, valamint 3,9 millió részvényt ad a két lemezkiadónak a Pressplay zeneszolgáltatásért, amely összesen mintegy 39,5 millió dolláros vételárnak felel meg. A társaság ezért az összegért egy olyan rendszert kap, amely teljesen működőképes, és mind az öt vezető lemezkiadó támogatásával rendelkezik.
A Pressplay harmatos eredménye azonban arra utal, hogy a Roxio-nak jelentős változtatásokat kell majd végrehajtania a feltételekben, amennyiben sikeressé szeretné tenni a veszteséges szolgáltatást.
A szoftverfejlesztő Roxio Inc. hivatalosan is bejelentette, hogy a társaság megvásárolta a Pressplay előfizetés alapú online zeneszolgáltatást, amely a közeljövőben újjászülető Napster zeneszolgáltatás alapja lesz. Egyes hírforrások már a hétvégén előre jelezték a lépést.
A többek között CD és DVD író szoftvereket fejlesztő Roxio hétfőn közölte, hogy a megvásárolt Pressplay zeneszolgáltatás a közeljövőben átdolgozott formában, a Napster márkanév alatt fog újjászületni. A társaság reméli, hogy egy új stratégiával, illetve a Napster névvel rá tudja venni az internetezőket, hogy ne az ingyenes, ugyanakkor illegális fájlcsere hálózatokat használják, hanem egy legális, magasabb szintű szolgáltatást kínáló rendszert válasszanak a zenék online beszerzésére.
Az Apple Computer a közelmúltban már bebizonyította, hogy megfelelő feltételek mellett a felhasználók hajlandóak fizetni az online, jogszerűen letöltött zenékért. A társaság iTunes Music Store zeneszolgáltatásán 16 nap alatt mintegy 2 millió zeneszámot vásároltak a Mac felhasználók 99 centes darabáron.
Ez a szám jóval túlszárnyalja a közel másfél éve működő Pressplay és MusicNet szolgáltatások teljes eddigi forgalmát.
A Roxio 12,5 millió dollár készpénzt, valamint 3,9 millió részvényt ad a két lemezkiadónak a Pressplay zeneszolgáltatásért, amely összesen mintegy 39,5 millió dolláros vételárnak felel meg. A társaság ezért az összegért egy olyan rendszert kap, amely teljesen működőképes, és mind az öt vezető lemezkiadó támogatásával rendelkezik.
A Pressplay harmatos eredménye azonban arra utal, hogy a Roxio-nak jelentős változtatásokat kell majd végrehajtania a feltételekben, amennyiben sikeressé szeretné tenni a veszteséges szolgáltatást.