JohnnyCage
A Sony kivárt a mobil játékkonzolok piacán
A japán elektronikai óriás már évek óta be kíván lépni a mobil játékkonzolok piacára, de a társaság addig várt, amíg a piaci viszonyok, valamint a technológiai lehetőségek nem váltak ideálissá.
"Nem akartunk azért belépni a piacra, hogy lekoppintsuk azt, amit mások csinálnak" - mondta Kaz Hirai, a Sony Computer Entertainment of America elnöke az Electronic Entertainment Expo (E3) kiállításon. "Mi a Sony módjára kívántunk belépni, amely egy, a szórakoztatást forradalmasító mód lesz" - tette hozzá.
A Sony még kedden jelentette be az E3 kiállításon, hogy a közeljövőben egy mobil játékkonzolt tervez kiadni. A PSP játékkonzol várhatóan a jövő év második felében jelenik meg, és fejlett 3D-s kijelzővel, egy teljesen új Sony processzorral, valamint saját médiaformátummal fog rendelkezni.
Kaz Hirai, a Sony amerikai videójáték csoportjának elnöke, és Ken Kutaragi (jobbra), a Sony számítógépcsoportjának elnöke a bejelentés közben
Hirai szerint a Sony ezidáig azért nem adott ki mobil játékkonzolt, mert az efféle eszközökhöz kapcsolódó technológiák, mint például az MPEG videótömörítési eljárás nem voltak eléggé kiforrottak.
A vezető úgy véli, a Sony jelenlegi technológiái, mint a MiniDisc és a Memory Stick nem biztosítanak megfelelő kapacitást, árat, és hordozhatóságot, ezért a társaság egy új optikai formátumot fejleszt ki UMD néven. A kisméretű UMD lemezek mintegy 1,8 GBájt adat tárolására lesznek alkalmasak. Az időzítés szintén fontos a Sony konzolpiaci pozíciója miatt. Hirai elmondása szerint a PlayStation 2 általános elterjedése, piacvezető pozíciója lehetővé teszi, hogy a felhasználók nagyobb bizalommal tekintsenek egy új Sony játékkonzol felé.
A rivális Game Boy Advance SP
A rivális Nintendo, amely Game Boy Advance készülékével jelenleg uralja a mobil játékkonzol piacot, nem aggódik különösebben a Sony terve miatt. "Nem tudunk sokat a készülékről, és másfél évet kell várnunk, hogy meglássuk az első darabot" - mondta Perrin Kaplan, a Nintendo of America elnökhelyettese. "18 hónap alatt sokminden történhet."
Kaplan szerint a Sony készüléke nem az átlagfelhasználónak készül, a Nintendo pedig éppen ezt a piacot célozza. "A Nintendo mindig is olyan termékeket gyártott, amelyek nagy felhasználói tömegeket céloznak. Ezen stratégia egyik alapeleme, hogy az általunk kínált eszközök olcsók legyenek."
"Nem akartunk azért belépni a piacra, hogy lekoppintsuk azt, amit mások csinálnak" - mondta Kaz Hirai, a Sony Computer Entertainment of America elnöke az Electronic Entertainment Expo (E3) kiállításon. "Mi a Sony módjára kívántunk belépni, amely egy, a szórakoztatást forradalmasító mód lesz" - tette hozzá.
A Sony még kedden jelentette be az E3 kiállításon, hogy a közeljövőben egy mobil játékkonzolt tervez kiadni. A PSP játékkonzol várhatóan a jövő év második felében jelenik meg, és fejlett 3D-s kijelzővel, egy teljesen új Sony processzorral, valamint saját médiaformátummal fog rendelkezni.
Kaz Hirai, a Sony amerikai videójáték csoportjának elnöke, és Ken Kutaragi (jobbra), a Sony számítógépcsoportjának elnöke a bejelentés közben
Hirai szerint a Sony ezidáig azért nem adott ki mobil játékkonzolt, mert az efféle eszközökhöz kapcsolódó technológiák, mint például az MPEG videótömörítési eljárás nem voltak eléggé kiforrottak.
A vezető úgy véli, a Sony jelenlegi technológiái, mint a MiniDisc és a Memory Stick nem biztosítanak megfelelő kapacitást, árat, és hordozhatóságot, ezért a társaság egy új optikai formátumot fejleszt ki UMD néven. A kisméretű UMD lemezek mintegy 1,8 GBájt adat tárolására lesznek alkalmasak. Az időzítés szintén fontos a Sony konzolpiaci pozíciója miatt. Hirai elmondása szerint a PlayStation 2 általános elterjedése, piacvezető pozíciója lehetővé teszi, hogy a felhasználók nagyobb bizalommal tekintsenek egy új Sony játékkonzol felé.
A rivális Game Boy Advance SP
A rivális Nintendo, amely Game Boy Advance készülékével jelenleg uralja a mobil játékkonzol piacot, nem aggódik különösebben a Sony terve miatt. "Nem tudunk sokat a készülékről, és másfél évet kell várnunk, hogy meglássuk az első darabot" - mondta Perrin Kaplan, a Nintendo of America elnökhelyettese. "18 hónap alatt sokminden történhet."
Kaplan szerint a Sony készüléke nem az átlagfelhasználónak készül, a Nintendo pedig éppen ezt a piacot célozza. "A Nintendo mindig is olyan termékeket gyártott, amelyek nagy felhasználói tömegeket céloznak. Ezen stratégia egyik alapeleme, hogy az általunk kínált eszközök olcsók legyenek."