JohnnyCage
Új spamellenes eszközöket mutatott be a Microsoft
A szoftveróriás Microsoft olyan új spamellenes eszközöket mutatott be, amelyek a társaság MSN 8, illetve Hotmail felhasználóit fogják védeni a kéretlen reklám e-mailek áradatától.
A redmondi (Washington) székhelyű szoftvercég a társaság elmondása szerint naponta mintegy 2,4 milliárd kéretlen e-mail kézbesítését akadályozza meg hálózatán. Mindez azonban nem elég ahhoz, hogy a felhasználók elektronikus postaládájába ne kerüljenek bosszantó spamek, ezért a társaság újabb megoldásokat vezet be.
Az új anti-spam rendszer részeként a felhasználók eldönthetik, hogy meg kívánják-e jeleníteni a beérkező html alapú e-mailekben található képeket, vagy sem. Ez a megoldás a szoftveróriás szerint azért fontos, mert a spamküldők gyakran az e-mailekbe foglalt képeket használják fel az aktív e-mail postafiókok felderítésére. Amikor ugyanis a felhasználó megnyitja a postaládájába érkezett spamet, a html alapú e-mailbe linkelt képfájlt letölti a rendszer, elárulva ezzel a postafiók aktív állapotát.
A nagy amerikai internetszolgáltatók az utóbbi időben egyre többet foglalkoznak a spam mindinkább súlyosodó kérdésével. Egyes szakértők szerint a kéretlen e-mailek kiszűrésével a társaságok extraszolgáltatást kívánnak nyújtani felhasználóik számára, hogy ezáltal kiemelkedjenek a riválisok közül. Az elmúlt hetekben az America OnLine (AOL), és az EarthLink is hasonló megoldásokat vezetett be hálózatán.
A spamellenes szoftverek fejlesztésével foglalkozó Brightmail szerint a kéretlen e-mailek 2001-ben még csak az elektronikus levelek 8 százalékát tették ki az Egyesült Államokban, mára azonban ez az arány a 33 százalékot is felülmúlta. A társaságok az utóbbi időben több fronton is támadást indítottak az online marketing ezen, meglehetősen bosszantó formája ellen.
Az EarthLink-nek szerdán 16,4 millió dolláros kártérítést ítélt meg az amerikai bíróság egy spam perben, de hasonló jogi lépéseket kezdeményezett a Microsoft és az AOL is.
A jogi front mellett a társaságok technikai megoldásokkal is igyekeznek visszaszorítani a spam-eket. A Microsoft a közelmúltban például napi 100 darabban korlátozta az egyes postafiókokról elküldhető elektronikus levelek számát, hogy a társaság hálózatáról a jövőben ne lehessen nagymennyiségű kéretlen e-mailt küldeni. A szoftveróriás emellett olyan regisztrációs lépéseket vezetett be e-mail szolgáltatásán, amelyek megakadályozzák, hogy a postafiókok készítése automatizálható legyen. A Hotmail új postafiók regisztrációinak száma a megoldás bevezetése óta 20 százalékkal esett vissza.
A redmondi (Washington) székhelyű szoftvercég a társaság elmondása szerint naponta mintegy 2,4 milliárd kéretlen e-mail kézbesítését akadályozza meg hálózatán. Mindez azonban nem elég ahhoz, hogy a felhasználók elektronikus postaládájába ne kerüljenek bosszantó spamek, ezért a társaság újabb megoldásokat vezet be.
Az új anti-spam rendszer részeként a felhasználók eldönthetik, hogy meg kívánják-e jeleníteni a beérkező html alapú e-mailekben található képeket, vagy sem. Ez a megoldás a szoftveróriás szerint azért fontos, mert a spamküldők gyakran az e-mailekbe foglalt képeket használják fel az aktív e-mail postafiókok felderítésére. Amikor ugyanis a felhasználó megnyitja a postaládájába érkezett spamet, a html alapú e-mailbe linkelt képfájlt letölti a rendszer, elárulva ezzel a postafiók aktív állapotát.
A nagy amerikai internetszolgáltatók az utóbbi időben egyre többet foglalkoznak a spam mindinkább súlyosodó kérdésével. Egyes szakértők szerint a kéretlen e-mailek kiszűrésével a társaságok extraszolgáltatást kívánnak nyújtani felhasználóik számára, hogy ezáltal kiemelkedjenek a riválisok közül. Az elmúlt hetekben az America OnLine (AOL), és az EarthLink is hasonló megoldásokat vezetett be hálózatán.
A spamellenes szoftverek fejlesztésével foglalkozó Brightmail szerint a kéretlen e-mailek 2001-ben még csak az elektronikus levelek 8 százalékát tették ki az Egyesült Államokban, mára azonban ez az arány a 33 százalékot is felülmúlta. A társaságok az utóbbi időben több fronton is támadást indítottak az online marketing ezen, meglehetősen bosszantó formája ellen.
Az EarthLink-nek szerdán 16,4 millió dolláros kártérítést ítélt meg az amerikai bíróság egy spam perben, de hasonló jogi lépéseket kezdeményezett a Microsoft és az AOL is.
A jogi front mellett a társaságok technikai megoldásokkal is igyekeznek visszaszorítani a spam-eket. A Microsoft a közelmúltban például napi 100 darabban korlátozta az egyes postafiókokról elküldhető elektronikus levelek számát, hogy a társaság hálózatáról a jövőben ne lehessen nagymennyiségű kéretlen e-mailt küldeni. A szoftveróriás emellett olyan regisztrációs lépéseket vezetett be e-mail szolgáltatásán, amelyek megakadályozzák, hogy a postafiókok készítése automatizálható legyen. A Hotmail új postafiók regisztrációinak száma a megoldás bevezetése óta 20 százalékkal esett vissza.