JohnnyCage
A zenefájl cserélők egyben zenevásárlók is
Egy frissen kiadott felmérés szerint azok a felhasználók, akik gyakran töltenek le zenéket a fájlcsere szolgáltatásokról, mind a fizetős zeneszolgáltatásokon, mind a lemezboltokban gyakrabban vásárolnak zenéket.
A Nielsen/NetRatings piackutató cég szerdán kiadott felmérése szerint az online zeneszolgáltatásokon elsősorban rap zenéket vásárolnak a felhasználók, így a fizetős online zeneszolgáltatások előfizetői többnyire ezen műfaj kedvelőinek köréből kerülnek ki.
A Nielsen/NetRatings adatai szerint az elmúlt 30 napban mintegy 31 millió 18 éves, vagy idősebb felhasználó töltött le zenefájlokat a Világhálóról, amely az időszakban aktívnak ítélt felhasználók teljes számának 22 százaléka. Ezen 31 millió felhasználó 71 százaléka azonban lemezboltban is vásárolt zenét az elmúlt három hónapban.
A piackutató cég megállapította, hogy az online zenerajongók, vagyis azon felhasználók, akik az elmúlt 30 napban töltöttek le zenét az Internetről, mintegy 111 százalékkal nagyobb hajlandóságot mutattak a rap zenék vásárlására, mint az átlagos internetezők. A második legnépszerűbb zenei műfaj az online zenerajongók körében a dance/club. A dance/club stílusú zenéket a zeneletöltők 106 százalékkal gyakrabban vásárolták, mint azok az internetezők, akik nem töltenek le zenefájlokat a világhálóról. A harmadik helyen álló alternatív rock esetében ez az arány 77 százalék volt.
Az R&B, soul, és rock műfajok szintén népszerűek az online zeneletöltők körében.
Greg Bloom, a Nielsen/NetRatings vezető elemzője úgy véli, a zenét kedvelő internetezők személyes beállítottságainak megértése komoly segítséget jelenthet a lemezkiadók számára, hogy megalapozhassák előfizetéses online zeneszolgáltatásaik sikerét a zeneletöltők körében.
A lemezkiadók az illegális zeneterjesztést megkönnyítő fájlcsere hálózatokat okolják a CD eladások visszaesése miatt. Egyes elemzők ugyanakkor úgy vélik, az eladások visszaesése a viszonylag kevés sikeres albumnak, illetve a gyengélkedő gazdaságnak tudható be.
"Az általános megoldás kidolgozása még éveket várathat magára, de a megfelelő eredmények elérése érdekében rendkívül fontos megérteni, mely műfajú zenék fogynak majd jól az online, illetve offline zeneboltokban" - mondta Bloom.
A Nielsen/NetRatings piackutató cég szerdán kiadott felmérése szerint az online zeneszolgáltatásokon elsősorban rap zenéket vásárolnak a felhasználók, így a fizetős online zeneszolgáltatások előfizetői többnyire ezen műfaj kedvelőinek köréből kerülnek ki.
A Nielsen/NetRatings adatai szerint az elmúlt 30 napban mintegy 31 millió 18 éves, vagy idősebb felhasználó töltött le zenefájlokat a Világhálóról, amely az időszakban aktívnak ítélt felhasználók teljes számának 22 százaléka. Ezen 31 millió felhasználó 71 százaléka azonban lemezboltban is vásárolt zenét az elmúlt három hónapban.
A piackutató cég megállapította, hogy az online zenerajongók, vagyis azon felhasználók, akik az elmúlt 30 napban töltöttek le zenét az Internetről, mintegy 111 százalékkal nagyobb hajlandóságot mutattak a rap zenék vásárlására, mint az átlagos internetezők. A második legnépszerűbb zenei műfaj az online zenerajongók körében a dance/club. A dance/club stílusú zenéket a zeneletöltők 106 százalékkal gyakrabban vásárolták, mint azok az internetezők, akik nem töltenek le zenefájlokat a világhálóról. A harmadik helyen álló alternatív rock esetében ez az arány 77 százalék volt.
Az R&B, soul, és rock műfajok szintén népszerűek az online zeneletöltők körében.
Greg Bloom, a Nielsen/NetRatings vezető elemzője úgy véli, a zenét kedvelő internetezők személyes beállítottságainak megértése komoly segítséget jelenthet a lemezkiadók számára, hogy megalapozhassák előfizetéses online zeneszolgáltatásaik sikerét a zeneletöltők körében.
A lemezkiadók az illegális zeneterjesztést megkönnyítő fájlcsere hálózatokat okolják a CD eladások visszaesése miatt. Egyes elemzők ugyanakkor úgy vélik, az eladások visszaesése a viszonylag kevés sikeres albumnak, illetve a gyengélkedő gazdaságnak tudható be.
"Az általános megoldás kidolgozása még éveket várathat magára, de a megfelelő eredmények elérése érdekében rendkívül fontos megérteni, mely műfajú zenék fogynak majd jól az online, illetve offline zeneboltokban" - mondta Bloom.