JohnnyCage
Többet játszanak a szegényebb családok?
Egy kedden kiadott tanulmány szerint a 35 ezer dollár éves jövedelemnél kevesebbet kereső amerikai családok tagjai többet játszanak a különféle videójátékokkal, mint a tehetősebb családban élők.
A 35 ezer dollár éves jövedelemnél kevesebbet kereső családok tagjai hozzávetőleg 50 százalékkal több időt töltenek el a videójátékok előtt, mint azok, akik legalább 74 ezer dollár éves jövedelemmel rendelkező családban élnek, derült ki a Jupiter Research piackutató cég kedden kiadott tanulmányából.
A piackutató cég egy kétnapos Los Angeles-i videójáték-ipari konferencia megnyitóján hozta nyilvánosságra kutatási eredményeit. A tanulmány szerint az amerikai tizenévesek kevesebb időt töltenek el a videójátékokkal, mint amennyi ideig a televízió előtt ülnek, interneteznek, vagy rádiót hallgatnak. Az amerikai fiatalok mindennapjaiból azonban több időt ragadnak ki a videójátékok, mint a könyvek, vagy a magazinok.
Az Egyesült Államok videójáték piacának tavalyi összbevétele meghaladta a 10 milliárd dollárt. A videójátékok elsődleges felhasználóinak a 6 és 24 év közötti fiúk, illetőleg férfiak számítanak.
Ami a játékosok anyagi körülményeit illeti, a Jupiter meglepően kicsinek találta az eltérést a szegényebb, illetve tehetősebb játékosok arányában. Mindez különösen igaz a hardcore játékosokra, akik évente legalább hat játékot vásárolnak. "Mivel a videójátékok olcsó szórakoztatóeszköznek számítanak, a konzolfelhasználók körében többségben vannak a szegényebb családok tagjai, akik egyúttal több játékot is vesznek, és több időt töltenek el a videójátékokkal, mint gazdagabb társaik" - áll a jelentésben.
A Jupiter szerint a játékosok ugyanakkor - fiatal korukból adódóan - igen érzékenyek az árra. Ennek megfelelően a felhasználók 33 százaléka elsősorban az ár alapján választja ki, milyen játékkonzolt vásárol. A játékosok egynegyede véli úgy, hogy a legfontosabb szempont a DVD- és CD-lemezek lejátszásának lehetősége, és alig 8 százalék dönt az online játékok elérhetősége alapján.
"Az online konzoljátékok egy új koncepciót képviselnek, amelyet sokan még nem értenek" - mondta Jay Horwitz, a tanulmány készítője.
A felmérés szerint az akció- és kalandjátékokat elsősorban a fiúk kedvelik, a lányok pedig a "társasjátékokat" részesítik előnyben. A megkérdezett lányok 21 százaléka egyáltalán nem játszik videójátékokkal, a fiúk közül azonban csak 2 százalék adta ezt a választ. "Vajon a fiúk jobban szeretnek játszani, mint a lányok? Véleményem szerint nem, csak a videójáték piac elsősorban a fiúkra koncentrál" - mondta Howitz.
A 35 ezer dollár éves jövedelemnél kevesebbet kereső családok tagjai hozzávetőleg 50 százalékkal több időt töltenek el a videójátékok előtt, mint azok, akik legalább 74 ezer dollár éves jövedelemmel rendelkező családban élnek, derült ki a Jupiter Research piackutató cég kedden kiadott tanulmányából.
A piackutató cég egy kétnapos Los Angeles-i videójáték-ipari konferencia megnyitóján hozta nyilvánosságra kutatási eredményeit. A tanulmány szerint az amerikai tizenévesek kevesebb időt töltenek el a videójátékokkal, mint amennyi ideig a televízió előtt ülnek, interneteznek, vagy rádiót hallgatnak. Az amerikai fiatalok mindennapjaiból azonban több időt ragadnak ki a videójátékok, mint a könyvek, vagy a magazinok.
Az Egyesült Államok videójáték piacának tavalyi összbevétele meghaladta a 10 milliárd dollárt. A videójátékok elsődleges felhasználóinak a 6 és 24 év közötti fiúk, illetőleg férfiak számítanak.
Ami a játékosok anyagi körülményeit illeti, a Jupiter meglepően kicsinek találta az eltérést a szegényebb, illetve tehetősebb játékosok arányában. Mindez különösen igaz a hardcore játékosokra, akik évente legalább hat játékot vásárolnak. "Mivel a videójátékok olcsó szórakoztatóeszköznek számítanak, a konzolfelhasználók körében többségben vannak a szegényebb családok tagjai, akik egyúttal több játékot is vesznek, és több időt töltenek el a videójátékokkal, mint gazdagabb társaik" - áll a jelentésben.
A Jupiter szerint a játékosok ugyanakkor - fiatal korukból adódóan - igen érzékenyek az árra. Ennek megfelelően a felhasználók 33 százaléka elsősorban az ár alapján választja ki, milyen játékkonzolt vásárol. A játékosok egynegyede véli úgy, hogy a legfontosabb szempont a DVD- és CD-lemezek lejátszásának lehetősége, és alig 8 százalék dönt az online játékok elérhetősége alapján.
"Az online konzoljátékok egy új koncepciót képviselnek, amelyet sokan még nem értenek" - mondta Jay Horwitz, a tanulmány készítője.
A felmérés szerint az akció- és kalandjátékokat elsősorban a fiúk kedvelik, a lányok pedig a "társasjátékokat" részesítik előnyben. A megkérdezett lányok 21 százaléka egyáltalán nem játszik videójátékokkal, a fiúk közül azonban csak 2 százalék adta ezt a választ. "Vajon a fiúk jobban szeretnek játszani, mint a lányok? Véleményem szerint nem, csak a videójáték piac elsősorban a fiúkra koncentrál" - mondta Howitz.