Franczy
Az Nvidia optimista az idei évvel kapcsolatban
Egy távol-keleti website munkatársainak sikerült interjúvégre kapniuk Huang Jen-hsunt, az Nvidia elnök-vezérigazgatóját, így most tekintsünk bele röviden ebbe az interjúba!
- Az Nvidiának mi a meglátása a grafikus processzorok, illetve az egész ipar jövőjével kapcsolatban?
- Nehéz jóslásokba bocsátkozni, mindenesetre mi úgy gondoljuk, hogy az új fejlesztésekre mindig nagy szükség van, ugyanis csak ily módon lehet vásárlásra ösztönözni a felhasználókat, mind a grafikus megoldások, mind a személyi számítógépek piacán. Ebben az évben várhatóan javulni fognak az számítógépes ipar eladási mutatói, ugyanis a DirectX 9, a programozható shaderek, az USB 2.0, a WLAN (Wireless Local Area Network), vagy például a digitális fényképezőgépek minden korábbinál nagyobb keresletet generálnak.
Jen-Hsun Huang (jobbra) Hector Ruiz AMD vezér társaságában
- Hogyan reagált a piac az Nvidia első 0,13 mikronos gyártási technológiák segítségével készülő grafikus processzorára, a GeForce FX-re? Mik az Nvidia 2003-ra vonatkozó tervei?
- Célunk, hogy már a kezdetekben mintegy 1,5 millió darab NV30-as grafikuschipet leszállítsunk, valamint, hogy mihamarabb megkezdjük az NV30 magra épülő GeForce FX 5800 Ultra grafikuskártyák tömeggyártását. Az alacsonyabb teljesítmény kategóriába tartozó, GeForce FX 5800-as kártyákra szánt grafikuschipeket hamarosan leszállítjuk partnereinkhez, a grafikuskártyák gyártásával foglalkozó cégekhez. A TSMC-hez leadott szilíciumszelet rendeléseink nagy része immár az NV30 sorozatú termékekhez kapcsolódik, és elárulhatom, hogy a közeljövőben számos NV30-as alapokon nyugvó újdonságot tervezünk piacra dobni. Az idei év végére már minden második legyártott Nvidia grafikuschip az NV30-as termékcsalád tagja lesz.
- Mit lehet tudni az Nvidia 2003-as eladási célkitűzéseiről?
- Abban reménykedünk, hogy az idei évben mintegy 15 százalékkal növekedni fognak a hordozható számítógépek piacára szánt grafikus chipjeinkből származó bevételeink, és hasonló bevétel növekedésre számítunk a munkaállomásokba szánt grafikus processzoraink kapcsán is. A Microsoft-féle Xbox konzolba szállított grafikuschipek révén 2003-ban várhatóan 20 százalékkal több bevételünk származik, mint tavaly, ezenkívül pedig az nForce alaplapi chipkészlet eladásaitól is mintegy 15 százalékos javulást várunk. Elmondható, hogy idén az összes piaci szegmensben növelni szeretnénk részesedésünket.
- Az Nvidiának mi a meglátása a grafikus processzorok, illetve az egész ipar jövőjével kapcsolatban?
- Nehéz jóslásokba bocsátkozni, mindenesetre mi úgy gondoljuk, hogy az új fejlesztésekre mindig nagy szükség van, ugyanis csak ily módon lehet vásárlásra ösztönözni a felhasználókat, mind a grafikus megoldások, mind a személyi számítógépek piacán. Ebben az évben várhatóan javulni fognak az számítógépes ipar eladási mutatói, ugyanis a DirectX 9, a programozható shaderek, az USB 2.0, a WLAN (Wireless Local Area Network), vagy például a digitális fényképezőgépek minden korábbinál nagyobb keresletet generálnak.
Jen-Hsun Huang (jobbra) Hector Ruiz AMD vezér társaságában
- Hogyan reagált a piac az Nvidia első 0,13 mikronos gyártási technológiák segítségével készülő grafikus processzorára, a GeForce FX-re? Mik az Nvidia 2003-ra vonatkozó tervei?
- Célunk, hogy már a kezdetekben mintegy 1,5 millió darab NV30-as grafikuschipet leszállítsunk, valamint, hogy mihamarabb megkezdjük az NV30 magra épülő GeForce FX 5800 Ultra grafikuskártyák tömeggyártását. Az alacsonyabb teljesítmény kategóriába tartozó, GeForce FX 5800-as kártyákra szánt grafikuschipeket hamarosan leszállítjuk partnereinkhez, a grafikuskártyák gyártásával foglalkozó cégekhez. A TSMC-hez leadott szilíciumszelet rendeléseink nagy része immár az NV30 sorozatú termékekhez kapcsolódik, és elárulhatom, hogy a közeljövőben számos NV30-as alapokon nyugvó újdonságot tervezünk piacra dobni. Az idei év végére már minden második legyártott Nvidia grafikuschip az NV30-as termékcsalád tagja lesz.
- Mit lehet tudni az Nvidia 2003-as eladási célkitűzéseiről?
- Abban reménykedünk, hogy az idei évben mintegy 15 százalékkal növekedni fognak a hordozható számítógépek piacára szánt grafikus chipjeinkből származó bevételeink, és hasonló bevétel növekedésre számítunk a munkaállomásokba szánt grafikus processzoraink kapcsán is. A Microsoft-féle Xbox konzolba szállított grafikuschipek révén 2003-ban várhatóan 20 százalékkal több bevételünk származik, mint tavaly, ezenkívül pedig az nForce alaplapi chipkészlet eladásaitól is mintegy 15 százalékos javulást várunk. Elmondható, hogy idén az összes piaci szegmensben növelni szeretnénk részesedésünket.