Franczy

GPU újdonság dömping várható a CeBIT-en

Ahogy azt már az elmúlt években megszokhattuk, a németországi Hannoverben márciusban megrendezendő CeBIT számítástechnikai szakkiállítás mindig számtalan hardver újdonság bejelentését hozza magával, és várhatóan nem lesz ez másképp idén sem.

Amennyiben hinni lehet az Nvidiának, a CeBIT ideje alatt már több gyártó GeForce FX-alapú grafikuskártyája is forgalomban lesz, az ATI Technologies pedig erre válaszul a CeBIT-en kívánja lerántani a leplet legújabb high-end, illetve középkategóriás grafikuschipjeiről, név szerint az R350-ről, illetve az RV350-ről. Az Nvidia várhatóan ezzel párhuzamosan jelenti majd be a GeForce4 Titanium sorozat örökébe szánt, jelenleg NV31 fejlesztési kódnevet viselő grafikuschipet, a tajvani Silicon Integrated Systems (SiS) pedig ugyancsak ekkorra időzíti a Xabre II nevezetű grafikus processzor debütálását.

Mint ismeretes, az ATI Technologies-féle R350 nem egy teljesen új, hanem egy a már jól ismert R300-as architektúrára épülő, számos optimalizáción és frekvencianövelésen átesett grafikus processzor lesz. Nem hivatalos információk szerint a nyolc renderelő futószalaggal és futószalagonként két-két textúrázó egységgel felvértezett R350-es grafikuschipek mellett a kanadai gyártó 256 bites interfésszel rendelkező DDR II memóriákat kíván alkalmazni. A legfrissebb információk szerint az R350, valamint az olcsóbb RV350 is 0,15 mikronos gyártási technológiák segítségével fog készülni, az ezen chipekre épülő első grafikuskártyák várhatóan már áprilisban fel fognak tűnni a boltok polcain.


Abit Siluro GeforceFX

Az ugyancsak a CeBIT-en debütáló NV31 várhatóan számos olyan szolgáltatást nélkülözni fog, mely a GeForce FX esetében fontos szerepet játszik, ez pedig azt eredményezi, hogy az NV31 nem lesz teljesen DirectX 9.0 kompatibilis. Az NV31 egyébként általánosságban nagyjából a GeForce4 Ti4600-zal egy szinten, anti-aliasing mellett pedig annál valamivel jobban fog teljesíteni.

A Silicon Integrated Systems második generációs Xabre grafikus processzoráról egyelőre vajmi keveset lehet tudni, a gyártó mindeddig ugyanis csak annyit árult el a DirectX 9.0 kompatibilis újdonságról, hogy nyolc renderelő futószalaggal, valamint Vertex Shaders 2.0, illetve Pixel Shaders 2.0 támogatással fog rendelkezni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Laci73 #6
    Kérdés hogy mennyire optimatizáltak ezek a driverek a tesztekre :) Igaz, ez az Nvidia poénja volt...