Franczy
A Microsoft és a Nintendo a Sony árnyékában küzd egymással
Egy a napokban nyilvánosságra hozott jelentésből kiderül, hogy az elkövetkező években várhatóan továbbra is a Sony lesz a játékkonzol piac domináns cége. Az In-Stat/MDR piackutató cég munkatársai által készített jelentés szerint a Sony vezető pozícióját jelenleg és a közeljövőben egyetlen konkurens sem képes veszélyeztetni, a második helyért folyó csatában viszont nagyon komoly konkurenciaharc várható a Microsoft és a Nintendo között. Az elmúlt esztendőben egyébként világszerte több mint 31,8 millió darab konzolt értékesítettek, ami a gyártók számára mintegy 7,1 milliárd dolláros bevételt jelentett, azonban az előrejelzések azt mutatják, hogy ez csupán a kezdet, ugyanis a konzolpiac az elkövetkező években várhatóan komoly fejlődésen megy majd keresztül.
Brian O'Rourke, az említett jelentés egyik készítője az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy a konzolpiaci konkurenciaharc jelenleg nem az első, hanem a második helyért folyik, ezt a harcot pedig a Microsoft és a Nintendo vívja egymással a Sony árnyékában. O'Rourke felhívta a figyelmet arra, hogy míg a Sony PlayStation 2 eladási darabszáma az elmúlt hónapban meghaladta a 40 milliót, addig a Microsoft-féle Xboxból, illetve a Nintendo-féle GameCube-ból ezen óriási mennyiségnek csak körülbelül a tizedét tudták eladni, ami annak tudatában is elismerésre méltó, hogy a PlayStation 2 riválisainál előbb debütált a piacon.
"A Sony vezető pozícióját senki és semmi nem veszélyezteti, viszont a konzolpiac előkelő második helyezéséért nagyon komoly háború folyik a Microsoft és a Nintendo között. Utóbbi két cég piaci pozíciója egyébként a világ különböző régióiban más és más, hiszen például Észak-Amerikában a Microsoft Xbox sokkal kelendőbb a Nintendo GameCube-nál, azonban a Microsoft Európában és Japánban a tervezettnél kevesebb Xbox-ot tud csak eladni, és ezen régiókban a GameCube jobban szerepel. Általánosságban véve elmondható, hogy a Nintendo GameCube világszinten egyenletesen jobb eladási mutatókat produkál, mint a Microsoft Xbox, de a verseny még korántsincs lefutva" - mondta O'Rourke, majd hozzátette, hogy az előttünk álló karácsonyi szezonban mindkét cég sokat nyerhet, de sokat is veszíthet egy-egy jó, vagy esetlegesen rossz lépéssel.
Brian O'Rourke, az említett jelentés egyik készítője az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy a konzolpiaci konkurenciaharc jelenleg nem az első, hanem a második helyért folyik, ezt a harcot pedig a Microsoft és a Nintendo vívja egymással a Sony árnyékában. O'Rourke felhívta a figyelmet arra, hogy míg a Sony PlayStation 2 eladási darabszáma az elmúlt hónapban meghaladta a 40 milliót, addig a Microsoft-féle Xboxból, illetve a Nintendo-féle GameCube-ból ezen óriási mennyiségnek csak körülbelül a tizedét tudták eladni, ami annak tudatában is elismerésre méltó, hogy a PlayStation 2 riválisainál előbb debütált a piacon.
"A Sony vezető pozícióját senki és semmi nem veszélyezteti, viszont a konzolpiac előkelő második helyezéséért nagyon komoly háború folyik a Microsoft és a Nintendo között. Utóbbi két cég piaci pozíciója egyébként a világ különböző régióiban más és más, hiszen például Észak-Amerikában a Microsoft Xbox sokkal kelendőbb a Nintendo GameCube-nál, azonban a Microsoft Európában és Japánban a tervezettnél kevesebb Xbox-ot tud csak eladni, és ezen régiókban a GameCube jobban szerepel. Általánosságban véve elmondható, hogy a Nintendo GameCube világszinten egyenletesen jobb eladási mutatókat produkál, mint a Microsoft Xbox, de a verseny még korántsincs lefutva" - mondta O'Rourke, majd hozzátette, hogy az előttünk álló karácsonyi szezonban mindkét cég sokat nyerhet, de sokat is veszíthet egy-egy jó, vagy esetlegesen rossz lépéssel.