JohnnyCage
Az európai netezők még amerikai társaiknál is többet költenek
Az idei karácsonyi vásárlószezonban várhatóan az európai internetezők fogják a legtöbb pénzt elkölteni az online áruházakban, megelőzve ezzel a legnagyobb netes közösségnek számító amerikaiakat is.
A GartnerG2 legújabb kutatásai szerint az európai internetezők több pénzt fognak elkölteni a világhálón az idei karácsonyi szezon alatt, mint észak-amerikai társaik. Az észak-amerikai netezők a piackutató cég szerint mintegy 15,7 milliárd, az európaiak pedig hozzávetőleg 15,8 milliárd dollár értékben fognak termékeket vásárolni a világhálón az idei év hátralévő részében.
Az online áruházak számára ezidáig az Egyesült Államok jelentette a legnagyobb piacot, az európai és ázsiai régió gyors fejlődése azonban hamarosan felborítja az eddigi sorrendet. Ebben azonban jelentős szerepe van annak a ténynek, hogy az európai kiskereskedők közül egyre többen rendelik meg termékeiket a jól megszokott postai út helyett az interneten, állítja a GartnerG2. "Az európaiak több csatornát használnak: nyomtatott katalógusokat böngésznek, aztán az interneten rendelik meg a terméket. Ez a tendencia a játék- és ruhaiparban figyelhető meg a leginkább" - mondta Bill Mander, a GartnerG2 egyik elemzője.
Az európai e-kereskedelmi piac 75 százalékkal fog növekedni a tavalyi évhez képest, a japán elektronikus kereskedelem pedig 37,7 százalékkal 1,9 milliárd dollárra bővül, áll a tanulmányban. Észak-Amerika online kereskedelme 32,1 százalékkal fog növekedni az éven.
A karácsonyi szezon online eladásai a globális piacon összesen mintegy 38 milliárd dollárt fognak kitenni, vagyis 48,4 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. Habár ez jelentős növekedés, jelentősen elmarad a korábbi években regisztrált, 100 százalék fölötti növekedéstől.
Az internet-lufi kipukkadását követően az e-kereskedelem növekedése is lelassult, a szegmens azonban még így is az ipar egyik fénypontja lehet. Ennek oka elsősorban az, hogy az árra érzékenyebb vásárlók gyakran fordulnak a világhálóhoz, hogy megtudják, hol lehet akciósan, olcsón vásárolni egy-egy terméket.
"A kereskedőknek a világ gazdasági visszaesése ellenére is fel kell készülniük a karácsony előtti online vásárlási lázra" - mondta Michael Cruz, a GartnerG2 elemzője. Szakértők szerint a legtöbb online kereskedő éves bevételének felére az év hátralevő részében számíthat.
A GartnerG2 legújabb kutatásai szerint az európai internetezők több pénzt fognak elkölteni a világhálón az idei karácsonyi szezon alatt, mint észak-amerikai társaik. Az észak-amerikai netezők a piackutató cég szerint mintegy 15,7 milliárd, az európaiak pedig hozzávetőleg 15,8 milliárd dollár értékben fognak termékeket vásárolni a világhálón az idei év hátralévő részében.
Az online áruházak számára ezidáig az Egyesült Államok jelentette a legnagyobb piacot, az európai és ázsiai régió gyors fejlődése azonban hamarosan felborítja az eddigi sorrendet. Ebben azonban jelentős szerepe van annak a ténynek, hogy az európai kiskereskedők közül egyre többen rendelik meg termékeiket a jól megszokott postai út helyett az interneten, állítja a GartnerG2. "Az európaiak több csatornát használnak: nyomtatott katalógusokat böngésznek, aztán az interneten rendelik meg a terméket. Ez a tendencia a játék- és ruhaiparban figyelhető meg a leginkább" - mondta Bill Mander, a GartnerG2 egyik elemzője.
Az európai e-kereskedelmi piac 75 százalékkal fog növekedni a tavalyi évhez képest, a japán elektronikus kereskedelem pedig 37,7 százalékkal 1,9 milliárd dollárra bővül, áll a tanulmányban. Észak-Amerika online kereskedelme 32,1 százalékkal fog növekedni az éven.
A karácsonyi szezon online eladásai a globális piacon összesen mintegy 38 milliárd dollárt fognak kitenni, vagyis 48,4 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. Habár ez jelentős növekedés, jelentősen elmarad a korábbi években regisztrált, 100 százalék fölötti növekedéstől.
Az internet-lufi kipukkadását követően az e-kereskedelem növekedése is lelassult, a szegmens azonban még így is az ipar egyik fénypontja lehet. Ennek oka elsősorban az, hogy az árra érzékenyebb vásárlók gyakran fordulnak a világhálóhoz, hogy megtudják, hol lehet akciósan, olcsón vásárolni egy-egy terméket.
"A kereskedőknek a világ gazdasági visszaesése ellenére is fel kell készülniük a karácsony előtti online vásárlási lázra" - mondta Michael Cruz, a GartnerG2 elemzője. Szakértők szerint a legtöbb online kereskedő éves bevételének felére az év hátralevő részében számíthat.