JohnnyCage
10 ezer dolláros csecsemő: Turok
Az Acclaim Entertainment szokatlan akcióval hívja fel magára a figyelmet: A játékkiadó 10 ezer dollárt kínál minden olyan szülőnek, aki a "Turok" nevet adja újszülött gyermekének.
A lendületesen növekvő játékszoftver ipar képviselői az utóbbi időben egyre különösebb ötletekkel próbálják felhívni a vásárlók figyelmét egy-egy új játékra. Az Acclaim Entertainment új akciójával a hamarosan megjelenő Turok játékra, a Turok: Evolution-re próbálja a lehető legjobban ráhangolni a játékosokat. Az ajánlat szerint 10 ezer dollárt kap az első olyan szülő, aki szeptember 1-jén születő gyermekének a Turok keresztnevet adja.
Az Acclaim-nek azonban nem a mostani az első hasonló lépése. A társaság néhány héttel ezelőtt többezer jelentkezőt regisztrált, amikor 500 fontot ajánlott fel minden olyan brit állampolgárnak, aki keresztnevét hivatalosan Turokra változtatja.
A társaságnak a jelek szerint jó érzéke van ahhoz, hogyan lehet az újságok címlapjára kerülni. Az Acclaim áprilisban ajánlatot tett egyes angol sírkövek "reklámfelületének" megvásárlására, hogy a társaság népszerűsíteni tudja legújabb horrorjátékát, a ShadowMan 2-t. A társaság később elmondta, csak április eleji tréfáról van szó.
Alan Lewis, az Acclaim szóvivője úgy véli, az efféle reklámok elősegítik a társaság kitűnését a kiélezett konkurenciaharcok által övezett piacon. "A videójáték ipar a szórakoztatóipar legdinamikusabban növekvő területe" - mondta Lewis. "Mi mindig új utakat keresünk a vásárlók eléréséhez, és mivel játékokról van szó természetes, hogy ezek a módszerek viccesek is lehetnek."
Az efféle lépések, noha meglepőek, nem egyedülállóak a játékiparban. A Nintendo tavaly például egy olyan verseny keretében "győződött meg" vásárlóinak GameCube iránti hűségéről, amelyben többek között macskaeledelt kellett enniük a résztvevőknek. A Mario Sunshine játék kiadásakor azonban már másfél tonna nyerstésztában alámerülve kutathattak a jelentkezők a "leves" aljában elrejtett ajándékokért.
Schelley Olhava, az IDC játékiparral foglalkozó elemzője úgy véli, a karácsonyi szezonhoz közeledve egyre több ilyen őrült ajánlatra lehet majd számítani. - Bár a figyelemfelkeltő akciók növelhetik a játékosok érdeklődését a karácsonyi vásárlószezon előtt, egy-egy ilyen lépéssel önmagában nem lehet eladni egy játékot - mondta Olhava.
A lendületesen növekvő játékszoftver ipar képviselői az utóbbi időben egyre különösebb ötletekkel próbálják felhívni a vásárlók figyelmét egy-egy új játékra. Az Acclaim Entertainment új akciójával a hamarosan megjelenő Turok játékra, a Turok: Evolution-re próbálja a lehető legjobban ráhangolni a játékosokat. Az ajánlat szerint 10 ezer dollárt kap az első olyan szülő, aki szeptember 1-jén születő gyermekének a Turok keresztnevet adja.
Az Acclaim-nek azonban nem a mostani az első hasonló lépése. A társaság néhány héttel ezelőtt többezer jelentkezőt regisztrált, amikor 500 fontot ajánlott fel minden olyan brit állampolgárnak, aki keresztnevét hivatalosan Turokra változtatja.
A társaságnak a jelek szerint jó érzéke van ahhoz, hogyan lehet az újságok címlapjára kerülni. Az Acclaim áprilisban ajánlatot tett egyes angol sírkövek "reklámfelületének" megvásárlására, hogy a társaság népszerűsíteni tudja legújabb horrorjátékát, a ShadowMan 2-t. A társaság később elmondta, csak április eleji tréfáról van szó.
Alan Lewis, az Acclaim szóvivője úgy véli, az efféle reklámok elősegítik a társaság kitűnését a kiélezett konkurenciaharcok által övezett piacon. "A videójáték ipar a szórakoztatóipar legdinamikusabban növekvő területe" - mondta Lewis. "Mi mindig új utakat keresünk a vásárlók eléréséhez, és mivel játékokról van szó természetes, hogy ezek a módszerek viccesek is lehetnek."
Az efféle lépések, noha meglepőek, nem egyedülállóak a játékiparban. A Nintendo tavaly például egy olyan verseny keretében "győződött meg" vásárlóinak GameCube iránti hűségéről, amelyben többek között macskaeledelt kellett enniük a résztvevőknek. A Mario Sunshine játék kiadásakor azonban már másfél tonna nyerstésztában alámerülve kutathattak a jelentkezők a "leves" aljában elrejtett ajándékokért.
Schelley Olhava, az IDC játékiparral foglalkozó elemzője úgy véli, a karácsonyi szezonhoz közeledve egyre több ilyen őrült ajánlatra lehet majd számítani. - Bár a figyelemfelkeltő akciók növelhetik a játékosok érdeklődését a karácsonyi vásárlószezon előtt, egy-egy ilyen lépéssel önmagában nem lehet eladni egy játékot - mondta Olhava.