JohnnyCage
Rekordbevételekről számolt be az Electronic Arts
A számítógépes- és videójátékok vezető kiadója a 2002-es költségvetési negyedévében rekordbevételeket könyvelhetett el, amelyben egyaránt óriási szerepe volt az új játékkonzolok kiadásának és a közelmúltban megjelent sikerjátékoknak.
A társaság 47,3 millió dollár, vagyis részvényenként 33 cent nyereséget ért el a március 31-ével véget ért költségvetési negyedévében. A március 31-ével lezárult költségvetési és összesen 101,5 millió dollár, részvényeként pedig 71 cent nyereséget hozott a társaságnak. Az egy évvel korábbi három hónapos időszakot 17,4 millió dollár, részvényenként 13 cent veszteséggel zárta a társaság, a teljes 2001-es költségvetési év eredménye pedig 11,1 milliós, azaz részvényenkénti 8 centes veszteség volt.
A társaság teljes bevétele az idei naptári év első három hónapjában 469,7 millió, a teljes költségvetési évben pedig 1,73 milliárd dollár volt, ami jelentős előrelépés a megelőző év 303,7 milliós, illetve 1,32 milliárd dolláros értékeihez képest.
Az egyszeri költségek nélkül a társaság nyeresége részvényenként 39, valamint 94 cent volt az elmúlt költségvetési negyedévben, illetve évben. A First Call piackutató cég korábban valamivel gyengébb, 28, illetőleg 83 centes részvényenkénti eredményre számított.
Larry Probst, a társaság vezérigazgatója elsősorban a piacon megjelent új játékkonzolok széleskörű támogatásával, illetve az olyan sikerjátékokkal, mint a Harry Potter és a The Sims magyarázza a korábban vártnál jobb eredményeket. A Harry Potter játék a költségvetési év végéig például 9 millió példányban fogyott el. Probst szerint emellett a korábbinál kisebb veszteséget termelt a társaság EA.com elnevezésű online részlege. "Az EA.com bevétele 83 százalékkal növekedett, miközben a működési költségeket több, mint 15 millió dollárral csökkenteni tudtuk az egy évvel korábbi időszakhoz képest" - mondta hozzá a vezető. "Célunk, hogy az oldal látogatottságában tapasztalható lendületes növekedést kihasználva, különféle reklámokkal és előfizetéses szolgáltatásokkal jelentősen növeljük bevételeinket."
John Riccitiello operációs vezető nyilatkozatából kiderül, hogy az EA.com sikerének megalapozásában a társaság óriási szerepet szán a The Sims Online-nak, vagyis a Sims online változatának. A játék várhatóan a harmadik negyedévben jelenik meg, a hozzá kapcsolódó 15 dolláros havi előfizetési díjú online szolgáltatás leendő előfizetőinek számát pedig 400 ezerre becsüli a társaság. "Úgy gondoljuk, hogy ez a játék rendkívül sikeres lesz, és bebizonyítja az előfizetés-alapú online megoldások életképességét" - mondta Riccitiello.
Az Electronic Arts úgy véli, a társaság közeljövőbeli eladásaira kedvező hatással lesz a játékkonzolok elmúlt hetekben végrehajtott, illetve az elkövetkezendő egy-két hónapra várható árcsökkentése.
A társaság 47,3 millió dollár, vagyis részvényenként 33 cent nyereséget ért el a március 31-ével véget ért költségvetési negyedévében. A március 31-ével lezárult költségvetési és összesen 101,5 millió dollár, részvényeként pedig 71 cent nyereséget hozott a társaságnak. Az egy évvel korábbi három hónapos időszakot 17,4 millió dollár, részvényenként 13 cent veszteséggel zárta a társaság, a teljes 2001-es költségvetési év eredménye pedig 11,1 milliós, azaz részvényenkénti 8 centes veszteség volt.
A társaság teljes bevétele az idei naptári év első három hónapjában 469,7 millió, a teljes költségvetési évben pedig 1,73 milliárd dollár volt, ami jelentős előrelépés a megelőző év 303,7 milliós, illetve 1,32 milliárd dolláros értékeihez képest.
Az egyszeri költségek nélkül a társaság nyeresége részvényenként 39, valamint 94 cent volt az elmúlt költségvetési negyedévben, illetve évben. A First Call piackutató cég korábban valamivel gyengébb, 28, illetőleg 83 centes részvényenkénti eredményre számított.
Larry Probst, a társaság vezérigazgatója elsősorban a piacon megjelent új játékkonzolok széleskörű támogatásával, illetve az olyan sikerjátékokkal, mint a Harry Potter és a The Sims magyarázza a korábban vártnál jobb eredményeket. A Harry Potter játék a költségvetési év végéig például 9 millió példányban fogyott el. Probst szerint emellett a korábbinál kisebb veszteséget termelt a társaság EA.com elnevezésű online részlege. "Az EA.com bevétele 83 százalékkal növekedett, miközben a működési költségeket több, mint 15 millió dollárral csökkenteni tudtuk az egy évvel korábbi időszakhoz képest" - mondta hozzá a vezető. "Célunk, hogy az oldal látogatottságában tapasztalható lendületes növekedést kihasználva, különféle reklámokkal és előfizetéses szolgáltatásokkal jelentősen növeljük bevételeinket."
John Riccitiello operációs vezető nyilatkozatából kiderül, hogy az EA.com sikerének megalapozásában a társaság óriási szerepet szán a The Sims Online-nak, vagyis a Sims online változatának. A játék várhatóan a harmadik negyedévben jelenik meg, a hozzá kapcsolódó 15 dolláros havi előfizetési díjú online szolgáltatás leendő előfizetőinek számát pedig 400 ezerre becsüli a társaság. "Úgy gondoljuk, hogy ez a játék rendkívül sikeres lesz, és bebizonyítja az előfizetés-alapú online megoldások életképességét" - mondta Riccitiello.
Az Electronic Arts úgy véli, a társaság közeljövőbeli eladásaira kedvező hatással lesz a játékkonzolok elmúlt hetekben végrehajtott, illetve az elkövetkezendő egy-két hónapra várható árcsökkentése.