JohnnyCage
2 milliárdos üzlet a játékok kalózmásolása
Az amerikai videójáték üzletág legalább 1,9 milliárd dollár bevételtől esett el a tavalyi évben az illegális szoftverterjesztés térhódítása miatt.
A becsült kár mintegy fele származik Koreából és Kínából, jelentette be egy ipari kereskedelmi csoport csütörtökön. A washingtoni központú Interactive Digital Software Association (Interaktív Szoftverek Kiadói Szövetsége) szerint az adatok az International Intellectual Property Alliance (IIPA - A Szellemi Tulajdon Nemzetközi Szövetsége) jelentéséből származnak. Az IIPA a napokban tervezi benyújtani a jelentését az Egyesült Államok Kereskedelmi Képviseletének (USTR).
A csoport arra kéri az amerikai kereskedelmi képviselet vezetőit, tegyenek lépéseket az ellen a mintegy ötven ország ellen, amelyek szerintük nem tesznek eleget az illegális szoftvermásolás megakadályozásáért, beleértve többek között a konzol és PC-s játékok illegális terjesztését is. A napokban elkészült jelentés szerint egyébként a videójátékok eladásából származó bevételek tavaly mintegy 6,35 milliárd dollárt tettek ki csak az Egyesült Államokban.
"Legalább 100 olyan ország van a világon, ahol a legális szoftverpiac a fékezhetetlen szoftverkalózkodás miatt gyakorlatilag egyáltalán nem létezik" - mondta Doug Lownstein, az IIPA elnöke egy nyilatkozatában. A kereskledelmi csoport egyébként szinte az összes ismert amerikai játékszoftver kiadót magába foglalja olyan óriásokat is beleértve, mint amilyen például az Electronic Arts Inc., vagy az Activision Inc..
A becsült kár mintegy fele származik Koreából és Kínából, jelentette be egy ipari kereskedelmi csoport csütörtökön. A washingtoni központú Interactive Digital Software Association (Interaktív Szoftverek Kiadói Szövetsége) szerint az adatok az International Intellectual Property Alliance (IIPA - A Szellemi Tulajdon Nemzetközi Szövetsége) jelentéséből származnak. Az IIPA a napokban tervezi benyújtani a jelentését az Egyesült Államok Kereskedelmi Képviseletének (USTR).
A csoport arra kéri az amerikai kereskedelmi képviselet vezetőit, tegyenek lépéseket az ellen a mintegy ötven ország ellen, amelyek szerintük nem tesznek eleget az illegális szoftvermásolás megakadályozásáért, beleértve többek között a konzol és PC-s játékok illegális terjesztését is. A napokban elkészült jelentés szerint egyébként a videójátékok eladásából származó bevételek tavaly mintegy 6,35 milliárd dollárt tettek ki csak az Egyesült Államokban.
"Legalább 100 olyan ország van a világon, ahol a legális szoftverpiac a fékezhetetlen szoftverkalózkodás miatt gyakorlatilag egyáltalán nem létezik" - mondta Doug Lownstein, az IIPA elnöke egy nyilatkozatában. A kereskledelmi csoport egyébként szinte az összes ismert amerikai játékszoftver kiadót magába foglalja olyan óriásokat is beleértve, mint amilyen például az Electronic Arts Inc., vagy az Activision Inc..