JohnnyCage
SUN: Digitális azonosítócímkék a jövő eszközein
A SUN Microsystems bejelentése szerint a társaság csatlakozott egy Auto-ID elnevezésű programhoz, amelynek célja egy olyan digitális azonosítórendszer megalkotása, amely a borotvapengéktől a lábasokig mindenen megtalálható apró címkék segítségével működne.
Mindezt Scott McNealy, a SUN Microsystems vezérigazgatója közölte a napokban. Az új technológia nagyobb hatékonyságot ígér a gyártóknak, és kényelmet nyújt a vásárlóknak. Egyesek azonban kockázatosnak tartják a technológiát az esetlegesen felmerülő biztonsági problémák miatt.
McNealy, illetve kollégái a SUN-nál már azokra az időkre gondolnak, amikor minden digitális belsővel rendelkező eszköz, legyen az mobiltelefon, autó, vagy akár mikrohullámú sütő, az internetre lesz kötve. A SUN Microsystmes azt reméli, hogy az eszközök összekapcsolásához szükséges óriásszervereket a társaság fogja majd szállítani.
"Korábban olyan eszközök internetre kötéséről beszéltem, amelyek digitális belsővel rendelkeznek" - mondta McNealy egy elemzőknek tartott beszédében. Ezesetben azonban paradicsomkonzervekről, és egyéb, elektronikát nem tartalmazó eszközökről van szó, tette hozzá.
A SUN Microsystems a közelmúltban bekapcsolódott a Massachusetts Institute of Technology intézetben folyó Auto-ID programba, amelyet a Procter & Gamble, a Gillette, a Wal-Mart, a Unilever, a Tesco, a Target, és egyéb cégek indítottak. - Csak beteszed az árucikkeket a vásárlókosaradba, és elmész az érzékelő mellett - részletezi az ötletet McNealy. - Az érzékelő ellenőrzi, hogy mi van a kosárban, az árát leemeli a bankkártyádról, és feljegyzi, hogy az adott árucikk raktárkészletéből mennyi fogyott - tette hozzá a vezető.
Steve Brayton, a Gillette szóvivője úgy véli, az Auto-ID célja, hogy a boltokban mindig megtalálható legyen a keresett áru. Elmondása szerint szombat délután, illetve vasárnap az amerikai vásárlók 8, illetve 11 százaléka nem találja meg a boltokban amit keres, mert kiürült a raktárkészlet. A technológia a készletek pontos és gyors nyilvántartása mellett ráadásul megkönnyíti a vásárlást, ugyanakkor nehezíti a lopást.
A technológiát, amely a szakértők szerint 2-3 éven belül megjelenhet a piacon, jelenleg a Wal-Mart teszteli egyik Tulsa-i (Oklahoma) üzletében. A megoldás széleskörű elterjedésére azonban még legalább 5-10 évet várni kell, ráadásul egyes szakértők szerint bizalmassági problémák is felmerülhetnek. Az azonosítókat tartalmazó árucikkeket ugyanis a boltból való távozás után is követni lehet, és az emberek nyilvánvalóan nem szeretnék reklámozni, hogy éppen egy óvszert, pornóújságot, vagy akár gyógyszert rejt táskájuk.
Mindezt Scott McNealy, a SUN Microsystems vezérigazgatója közölte a napokban. Az új technológia nagyobb hatékonyságot ígér a gyártóknak, és kényelmet nyújt a vásárlóknak. Egyesek azonban kockázatosnak tartják a technológiát az esetlegesen felmerülő biztonsági problémák miatt.
McNealy, illetve kollégái a SUN-nál már azokra az időkre gondolnak, amikor minden digitális belsővel rendelkező eszköz, legyen az mobiltelefon, autó, vagy akár mikrohullámú sütő, az internetre lesz kötve. A SUN Microsystmes azt reméli, hogy az eszközök összekapcsolásához szükséges óriásszervereket a társaság fogja majd szállítani.
"Korábban olyan eszközök internetre kötéséről beszéltem, amelyek digitális belsővel rendelkeznek" - mondta McNealy egy elemzőknek tartott beszédében. Ezesetben azonban paradicsomkonzervekről, és egyéb, elektronikát nem tartalmazó eszközökről van szó, tette hozzá.
A SUN Microsystems a közelmúltban bekapcsolódott a Massachusetts Institute of Technology intézetben folyó Auto-ID programba, amelyet a Procter & Gamble, a Gillette, a Wal-Mart, a Unilever, a Tesco, a Target, és egyéb cégek indítottak. - Csak beteszed az árucikkeket a vásárlókosaradba, és elmész az érzékelő mellett - részletezi az ötletet McNealy. - Az érzékelő ellenőrzi, hogy mi van a kosárban, az árát leemeli a bankkártyádról, és feljegyzi, hogy az adott árucikk raktárkészletéből mennyi fogyott - tette hozzá a vezető.
Steve Brayton, a Gillette szóvivője úgy véli, az Auto-ID célja, hogy a boltokban mindig megtalálható legyen a keresett áru. Elmondása szerint szombat délután, illetve vasárnap az amerikai vásárlók 8, illetve 11 százaléka nem találja meg a boltokban amit keres, mert kiürült a raktárkészlet. A technológia a készletek pontos és gyors nyilvántartása mellett ráadásul megkönnyíti a vásárlást, ugyanakkor nehezíti a lopást.
A technológiát, amely a szakértők szerint 2-3 éven belül megjelenhet a piacon, jelenleg a Wal-Mart teszteli egyik Tulsa-i (Oklahoma) üzletében. A megoldás széleskörű elterjedésére azonban még legalább 5-10 évet várni kell, ráadásul egyes szakértők szerint bizalmassági problémák is felmerülhetnek. Az azonosítókat tartalmazó árucikkeket ugyanis a boltból való távozás után is követni lehet, és az emberek nyilvánvalóan nem szeretnék reklámozni, hogy éppen egy óvszert, pornóújságot, vagy akár gyógyszert rejt táskájuk.